گلکسی A6 و A6 پلاس رسما معرفی شد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سامسونگ گلکسی A6 پلاس

سامسونگ سرانجام رسما از دو گوشی گلکسی A6 و گلکسی A6 پلاس رونمایی کرد. این دو مدل جدید جزو گوشی‌های مقرون به صرفه سامسونگ محسوب می‌شوند و هر دوی آن‌ها به صفحه نمایش AMOLED با حاشیه‌های باریک، اندروید ۸.۰ اوریو و دوربین‌هایی با کیفیت مجهز هستند.

سامسونگ هنوز قیمت این گوشی‌ها را اعلام نکرده است ولی می‌توان حدس زد که قیمتی کمتر از سری گلکسی A8 داشته باشند.

این دو مدل از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند و تنها تفاوت آن‌ها به اندازه مربوط می‌شود. مدل کوچکتریعنی گلکسی A6 ازصفحه نمایش ۵.۶ اینچی بهره می‌برد و  مدل بزرگتر یعنی گلکسی A6 پلاس به صفحه نمایش ۶ اینچی مجهز شده است.

علاوه بر صفحه نمایش امولد با کیفیت، گوشی‌های جدید سامسونگ به دوربین سلفی قدرتمند با فلش LED اختصاصی هم مجهز هستند که آن‌ها را برای علاقه‌مندان به عکاسی سلفی جذاب‌تر می‌کند.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی دو گوشی گلکسی A6 و A6 پلاس را مشاهده کنید:

گلکسی A6 گلکسی A6 پلاس
سیستم عامل Android 8.0 Oreo Android 8.0 Oreo
صفحه نمایش ۵.۶″ HD+ Super AMOLED ۶.۰″ Full HD+ Super AMOLED
 ابعاد  ۱۴۹.۹×۷۰.۸×۷.۷ mm  ۱۶۰.۲×۷۵.۷×۷.۹ mm
 تراشه Octa-core 1.6GHz  Octa-core 1.8GHz
 دوربین اصلی  Single 16MP f/1.7  Dual 16MP + 5MP
 دوربین سلفی  ۱۶MP f/1.9 ۲۴MP f/1.9
 حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگ ۳۲ یا ۶۴ گیگ
مموری کارت microSD microSD
باتری ۳,۰۰۰ mAh  ۳,۵۰۰ mAh

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم میان این دو گوشی این است که مدل پلاس در پشت خود از دوربین دوتایی  بهره می‌برد. طبق معمول دوربین دوم این گوشی برای فعال کردن قابلیت Live Focuse سامسونگ در نظر گرفته شده است که امکان محو کردن پس‌زمینه‌ی عکس‌ها را فراهم می‌کند؛ اتفاقی که به طور معمول بیشتر در دوربین‌های بزرگ و حرفه‌ای شاهد آن هستیم. دیدن این ویژگی در یک گوشی موبایل نه چندان گران‌قیمت می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد.

قیمت گلکسی A6 پلاس

دیگر مزیت گلکسی A6 پلاس به باتری بزرگتر آن برمی‌گردد. باتری مدل پلاس ظرفیتی برابر با ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد، در حالی که مدل کوچکتر به یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است. هر دوی این گوشی‌ها از چیپ NFC هم بهره می‌برند و در کشورهای تحت پوشش سرویس سامسونگ پی از قابلیت پرداخت آسان با گوشی موبایل پشتیبانی می‌کنند.

هر چند سامسونگ هنوز قیمت این گوشی‌ها را اعلام نکرده است، می‌توان حدس زد که این مدل‌ها باید قیمتی کمتر از سری گلکسی A8 داشته باشند که جزو بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ هستند. این دو گوشی به زودی در کشورهای منتخبی از اروپا، آسیا و آمریکای لاتین روانه‌ی بازار خواهند شد.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. حسین

    دیجیکالا بیصبرانه منتظریم موجو کنی
    البته باندل هدیه هم داشته باشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه