شما بگویید؛ سامسونگ گلکسی S7 یا ال‌جی G5

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

امروز می‌خواهیم از شما بپرسیم که از بین گلکسی S7 و ال‌جی G5، کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید. شاید این سوال برای‌تان عجیب و خنده‌دار به نظر برسد. خودمان هم این موضوع را می‌دانیم! این دو گوشی هنوز حتی معرفی هم نشده‌اند؛ اما برای طرفداران دنیای موبایل، حرف زدن از گوشی‌های نوستالژیک دیروز، موبایل‌های حال حاضر و شایعات نسل بعدی اسمارتفون‌ها به یک سرگرمی هیجان‌انگیز تبدیل شده است. در ادامه بررسی می‌کنیم که چطور می‌توان بدون ملاقات با پرچم‌داران بعدی سامسونگ و ال‌جی در موردشان قضاوت کرد. با ما و این مکاشفه‌ی تجربی همراه باشید.

‌‌‌    ‌‌‌‌   ‌‌

نه گلکسی S7 و نه ال‌جی G5 هنوز معرفی نشده‌اند. به عبارت دیگر تا این لحظه هیچ کاربری با این دو محصول ملاقات نکرده است. هر دوی این گوشی‌ها قرار است دوم اسفند، یعنی تا چند روز دیگر،به‌طور رسمی در کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا (MWC 2016) معرفی شوند.

‌‌‌‌   ‌‌

برای پیش‌بینی در مورد دو پرچم‌دار بعدی سامسونگ و ال‌جی دو پارامتر ورودی داریم:

۱. بررسی پرچم‌داران فعلی این دو شرکت در بازار تلفن‌های همراه

۲. مرور اخبار و شایعات گسترده در مورد S7 و G5

‌‌‌

پارامتر اول: پرچم‌داران فعلی سامسونگ و ال‌جی

تقریبا اطلاعات کاملی درباره‌ی پرچم‌داران سال ۲۰۱۵ سامسونگ و ال‌جی وجود دارد. گلکسی S6 و ال‌جی G4 برای طرفداران این دو برند کاملا شناخته‌شده هستند. با این اطلاعات تقریبا می‌توانیم در مورد نسل بعدی این گوشی‌ها حدس‌هایی بزنیم. گلکسی S6 به‌خاطر طراحی زیبا و حسگر اثر انگشت دقیق و سریع‌اش بارها توسط منتقدان تحسین شد. عده‌ای هم به دلیل حذف درگاه حافظه‌ی microSD به آن ایراد وارد کردند. ال‌جی G5 هم برای دوربین فوق‌العاده و نمایشگر عالی‌اش مورد توجه قرار گرفت. اما نبود حسگر اثر انگشت در محصولی با این کیفیت، برای عده‌ای ناامیدکننده بود. پیشنهاد می‌کنیم ویدیوهای نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S6 و ال‌جی G4 را در ادامه تماشا کنید.

         ‌‌‌‌

‌‌‌

پارامتر دوم: شایعات

در یکی‌دو ماه اخیر، ده‌ها خبر و شایعه در مورد دو گوشی گلکسی S7‌ و ال‌جی G5 منتشر شد. برای مشاهده‌ی حجم زیاد این خبرها بد نیست به دو لینک زیر سر بزنید:

همه‌ی آن‌چه درباره‌ی گلکسی S7‌ می‌دانیم

همه‌ی آن‌چه درباره‌ی ال‌جی G5‌ می‌دانیم

‌‌‌‌‌     ‌‌‌

به‌طور خلاصه تا این لحظه مشخص شده که ما امسال با گلکسی S7 و گلکسی S7 اج روبه‌رو خواهیم شد. اولی نمایشگر ۵٫۱ و دومی نمایشگری ۵٫۵ ‌اینچی خواهد داشت. سامسونگ در این دستگاه‌ها از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 استفاده می‌کند. در S7 یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و در S7 اج یک باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی تعبیه شده که گویا شارژدهی خیلی خوبی هم دارند.

گلکسی S7

بر اساس تصاویری که تا این لحظه از گلکسی‌های جدید سامسونگ به بیرون درز کرده، آن‌ها شباهت زیادی به نسل قبلی خود دارند. اما احتمالا قابلیت‌های بیشتری به لبه‌ی S7 اج اضافه شده است.

در مورد ال‌جی G5 می‌دانیم که این تلفن هوشمند نمایشگری ۵٫۶ اینچی دارد و به قابلیت Always On مجهز شده است. از نظر ظاهری این گوشی نسبت به G4 چند تغییر اساسی کرده است. گویا کلیدهای تنظیم صدا از بخش پشتی دستگاه به لبه‌ها منتقل شده‌اند.

ال جی G5

از تصاویر منتشرشده برمی‌آید که ال‌جی G5 به درگاه USB Type-C مجهز باشد. همچنین در پشت دستگاه دو دوربین دیده می‌شود. این دستگاه از یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برد. باز هم پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن دیدی کامل‌تر نسبت به این دو گوشی از لینک‌های بالا استفاده کنید.

‌‌‌‌‌    ‌‌‌‌‌

امروز و در آستانه‌ی رونمایی از سامسونگ گلکسی S7 و ال‌جی G5 می‌خواهیم ببینیم که پیش‌بینی شما در مورد این دو گوشی چیست؟ درست است که هنوز این دو دستگاه معرفی نشده‌اند، اما شما می‌توانید با دلایلی منطقی، انتظارات‌تان از این دو محصول را با هم درمیان بگذارید و به ما بگویید که کدام‌یک از آن‌ها را ترجیح می‌دهید.

‌‌‌‌    ‌‌    ‌‌

برای این‌که بیشتر در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۶ (MWC 2016) قرار بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مطلب زیر بیندازید:

رویداد بزرگ MWC 2016؛ همه‌ی آنچه تا این لحظه از کنگره‌ی جهانی موبایل می‌دانیم

‌‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲۵ دیدگاه
  1. مهرداد

    بنام خدا
    با عرض سلام . بنظر من ال جی خیلی بهتره به دلایل زیر :
    ۱ – پردازنده اسنپ دراگون ( که بهترین پردازنده جهانه )
    ۲ – طراحی های شیک و شکیل و صد البته متنوع
    ۳ – دوربین فوق العاده قوی و حرفه ای
    ۴ – صفحه نمایش QHD با روزلیشن خیلی بالا
    ولی سامسونگ در طراحی فقط اومده حاشیه های گوشی رو خم کرده که بنده به شخصه اصلا خوشم نیومد و همچنین طراحی های پر تکرار سامسونگ که سبب کلافگی شده . تو موارد بالا شاید اس ۷ با جی ۵ از لحاظ رزولیشن برابری کنه اما به هیچ وجه در موارد بعدی چنین نیست . بنده خودم به قصد خرید نوت ۳ رفته بودم که شاهکار الجی یعنی جی ۳ منو بسیار شگفت زده کرد . من این نظر رو بدون هیچ تعصبی نوشتم امیدوارم بهره مند شده باشید .

  2. مهدی

    روی کاغذ شاید یه سری از موارد سامسونگ بهتر باشه ولی خب فقط روی کاغذ بهتره :))))
    من ال جی رو شدیدا پیشنهاد میکنم … ولی خیلی دوست داشتم ال جی گوشیش ضد اب بود و از ظرفیت باطری بهتری بهره میبرد چون الان ظرفیت باطری واسه ما خیلی مهم تره تا اینکه سی پی یو ۲.۲ باشه یا ۲.۱ یا مانند این موارد… امید وارم جی ۶ بتونه گوشی ای ضد اب و با ظرفیت باطری ۴۰۰۰ میلی امپر باشه ..

  3. شهاب بارسلونا

    قطعا نظر من ال جی جی ۵ هست.
    من جی ۵ یا اس ۷ رو از نزدیک ندیدم.ولی جی ۴ و اس ۶ رو از نزدیک دیدم .با جفتشون کار کردم.با جفتشون عکس گرفتم بازی هم کردم.

    قبلا قطعا رای به سامسونگ میدادم ولی از وقتی سری جی از شرکت ال جی اومد بیرون من نظرم سمت ال جی جلب شد.درسته که طراحی ظاهری سامسونگ یکم بهتر هست ولی من با سبک سنگینی هایی که کردم رای رو به ال جی ۴ دادم.مدل ال جی وی ۱۰ که محشر بود.و قطعا جی ۵ از وی ۱۰ هم بهتر شده.

    میزان حافظه ی داخلی ای هم که ال جی در اختیارت میذاره نسبت به سامسونگ

    مثلا در مقایسه بجی ۴ و اس ۶ هر دو ۳۲ گیگ که باشن ولی مقدار حافظه ی خالی ای که ال جی در اختیارت میذاره بیشتر از اس ۶ هست.

    کلی بگم که ال جی بهتر شده نسبت به سامسونگ و از نگاه من جلو هم زده

  4. masood

    اینایی که میگن سامسونگ تغیر نکرده واس اینه اونقدر از سامسونگ به عنوان غول تکنولوژی بالاس که همه منتظرن سفینه فضایی بده بیرون از صفحه خمیده تا ضربان قلبو اکسیژن خون تا دوربینهای با کیفیت و اولین گوشی فوقالعاده که قدمی به سمت گوشیهای امروزی بود رو سامسونگ برداشت از اس۳ و اس۴ با شونزده تا سنسور و هشت هسته که دهن همه باز موند البته گفتم که چون توقع ها بالاس بچشم نمیاد و سامسونگ شرکتیه بدون ظرفدارای ۲اتیشه مثل سونی و الجی و اپل و شرکتیه که غشری دوسش دارن حتی اونایی که میان بدشو میگن حداقل ۳ ۴ تا محصولشو داشتن…تگه گوشی مثل اس۶ رو الجی میزد الان بجای دیکاپریو میخواستن بهش اسکار بهترین بیزیگر نقش اولو بدن

  5. Reza

    مقایسه ال جی با سامسونگ مثل مقایسه گوشی و اسباب بازیه. از کسایی که با گوشیهاى ال جی کار نکردند توقع قبول کردن حقیقت رو نمیشه داشت. همین جذب طرفداراى روز افزون ال جی نشون میده که طرفداراى سایر برندها دارن به سمت ال جی متمایل میشن. علاوه بر طراحی و نو آورى و امکانات و کیفیت، قیمت ال جی هم قابل رقابت نیست و این یعنى مشترى مدارى

  6. ALPHA

    به نظر من G5 بهتر از S7 خواهد بود اما…
    از لحاض دوربین: G5
    از لحاض صفحه نمایش:S7
    از لحاض طراحی: هر دو میتونن خوب باشن
    از لحاض باتری: طبق شایعات شاید G5
    از لحاض نوآوری: بخاطر درگاه جادویی G5
    از لحاض زیبایی: بخاطر صفحه نمایش منحنی S7



    هر دو گوشی میتونن خوب باشن، ولی باز هم به نظر من G5 بهتر میشه، ولی S7 بخاطر بهبود نرم افزاری و دستکاری نکردن زیاد گوشی ممکنه باز هم تو فروش از G5 جلو بزنه.

  7. سجاد

    طرفدارای سامسونگ این کامنت رو نخونن لطفا ( خصوصا اون دو نفر طرفدار سامسونگ که توی همه پیچ های بخش موبایل از سامسونگ مینویسن)

    همه یادمونه سامسونگ یه روز دمپایی پلاستیکی میزد (شاید شما یادتون نیاد!)
    .
    .
    بعد گذشت دو سه سال بعد چسب زخم زد!
    .
    .
    حالا هم افتاده تو خط تولید صابون!
    صابون جدید سامسونگ مبارک همه سامسونگی باشه و خوش باشید باهاش!

  8. محمد

    سلام
    در بین گوشی هایی پرچمدار فعلا ، من الجی رو ترجیح میدم
    چون همیشه نوآوری داره
    درسته که اغلب سیستم سامسونگ قوی تره ، اما قدرت بین گوشی های پرچمدار ، انقدر زیاد نیست که بخوایم فقط با دیدن سی پی یو و رم بگیم سامسونگ بهتره ، کوالکام ۸۱۰ ، و ۸۰۸ ، فرق آنچنانی با هم ندارن
    همچنین شایان ذکره که کولکام ۸۱۰ داغ میکنه
    شما ایده هارو ببینین
    الان سری اس از ۴ به بعد همه یه شکلن تقریبا
    فقط توی اس ۵ قابش سوراخ سوراخ شد که بنظر من خیلی زشته
    و فقط جای نور فلش عوض شد
    *******
    و شمایی که میگی چون فروش سامسونگ بیشتره گوشی هاشم بهتره باید بگم که سامسونگ بیشتر از ده ساله که به طور جدی داره موبایل چه اسمارت و چه عادی میسازه ، اما الجی از ۵ یا نهایتا ۶ سال پیش به طور جدی وارد این عرصه شده
    گوشی جی ۲ این همه جایزه برد
    توی همین دیجی کالا جی ۳ بهترین گوشی اندروید شد
    و اگه امسال دیجیکالا نامردی نمیکرد و وی ۱۰ رو توی لیست بهترین گوشی ها قرار میداد ، شرط میبندم که یا بهترین گوشی اندروید میشد ، یا بهترین گوشی از بین همه سیستم عامل ها
    ********
    شما ایده هارو مشاهده کنین
    حسگر اثر اگشت
    اج
    اچ دی ار
    سنسور ضربان قلب
    OIS
    و .. .
    و هر چی شما بگین > هر چی که شما بگیـــــــــن
    در مقابل :
    قاب چرم
    قاب سیلیکون
    *صدای های فای
    دو دوربین توی جلو
    *دیافراگم ۱.۸
    ناک کد
    ناک آن
    *خود ترمیمی قاب
    و …
    بنظر من که الجی بهتره
    و این شرکت نه ماله بابامه نه ماله بابا بزرگم
    من چیزی رو ک دیدم میگم ،

    1. ارشیا

      راستش من نمیدونم. اینجا بحث سر جی۵ نه جی۴. نخونده نیاین لطفا کامنت نزارینو بیخدی الجیو بالا نگرین .هم اس۷ و هم جی۵ خوبن.

  9. خشایار

    هرگاه لادا اتومبیل ساز شد الجی هم موبایل ساز میشه!

  10. ali

    من LG رو به سامسونگ ترجیح میدم
    سامسونگ فقط تبلیغات زیادی داره

    1. (Ali S(asobhani99@gmail.com

      منم سامسونگ رو به الجی ترجیح میدم!

  11. (Ali S(asobhani99@gmail.com

    دوستان اگه دقت کنید میبینید که سامسونگ نو آوریش کم نبوده. چندین فناوری که اولین بار در گوشی های سامسونگ استفاده شد
    همین صفحه نمایش دوم که بهش میگید نو آوری ، حدود ۱۰ سال پیش تو سامسونگ commune بود.
    اولین گوشی دوربین دار ساخت سامسونگ بود
    فبلت ابداع سامسونگ بود
    این گوشی های الجی با پسوند stylus از نوت کپی شد
    مالتی ویندو بار اول در گوشی های سامسونگ آمد
    اولین صفحه خمیده در galaxy round
    نوآوری های زیاد دیگه
    مثلا سنسور ضربان قلب – کیف دارای قلم- سری اج – استفاده از ois هنگام فیلمبرداری – people edge – ده ها نو آوری نرم افزاری دیگه
    اما وقتی به اون چیزایی که دوستان بهش میگن نوآوری نگاه میکنیم میبینیم همشون قبلا در یک گوشی دیگه استفاده شده مثلا ضد ضربه یا…
    خوب دقت کنید لطفا: چرم عایق حرارتی هست ولی الجی از ترس داغ شدنش از ۸۰۸ استفاده کرد به همین خاطر ضعیف شد.
    و داریم میبینیم که از ۶۰ فریم ورودی فقط ۳۲ تا رو v10 پردازش کردکه اصلا خوب نیس
    الجی بنظرم زیاد به لوکس بودن و بالارده بودن توجه نکرده مثلا شما ببینید حتی جدید ترین گوشی هاشم ضخامت بالایی دارن مثل L finno که ۱۲ میل قطرشه! یا اینکه الجی گوشی های فلزی واسه شیک پسندان تولید نکرده!
    اما سامسونگ تقریبا کامله شاید تنها ایرادی که میشه بهش گرفت این باشه که برخی افراد دستشون عرق میکنه واسه همین شیشه پشتش کثیف میشه که البته با یه قاب حله مشکل
    من نمیگم الجی بده ولی وقتی به مشخصاتش نگاه میکنم میبینم انتخابم عالی بوده .سامسونگ گلکسی اس ۷
    دیجی جون ممنون میشم نظرم منعکس بشه

  12. مهدی

    بدون شک ال جی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه