سامسونگ ۹ میلیارد دلار خرج خطوط تولید OLED می‌کند

۱۲ فروردین ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) که زیرمجموعه‌ای از شرکت سامسونگ است و به ساخت نمایشگر و تلویزیون می‌پردازد، اخیرا سرمایه‌گذاری هنگفتی را در جهت توسعه حوزه ساخت محصولات OLED گزارش کرده است. در واقع شرکت سامسونگ تا پایان سال میلادی جاری برای گسترش این بخش حدود ۹ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد. شرکت سامسونگ دیسپلی برای پیشبرد این برنامه با چندین تامین‌کننده قرارداد بسته است تا به زودی برخی از خطوط فعلی LCD اش را هم به خطوط تولید OLED تبدیل کند.

در فصل چهارم سال جاری، تقریبا حدود ۲.۷ میلیارد دلار هزینه خواهد شد که سامسونگ ۳۰ هزار واحد پنل نسل ششمی OLED را در هر ماه تولید کند. بین ۲.۷ میلیارد تا ۳.۵ میلیارد دلار هم صرف توسعه ظرفیت ساخت پنل‌های OLED می‌شود تا از حدود ۳۰ تا ۴۵ هزار پنل در ماه به ظرفیتی در حدود ۱۲۰ هزار پنل در ماه برسد.

سامسونگ در حال حاضر حدود ۹۵ درصد بازار تولید نمایشگرهای OLED را در اختیار دارد و با توجه به این سرمایه‌گذاری‌های سنگین به نظر می‌رسد که قصد دارد سهم بازار فعلی‌اش را هرطور شده حفظ کند و به سایر رقبا اجازه عرض اندام ندهد. گفته می‌شود که سامسونگ تنها تامین‌کننده نمایشگرهای OLED آیفون ۸ شرکت اپل خواهد بود.

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar mehdi black

    woh!!! برای اپلم می سازه ؟؟؟ واقعا عجیبه

  2. Avatar nasim

    oled ؟ کاش توضیحی در مورد این نوع نمایشگر داده بودید.
    تفاوتش با نمایشگرهای دیگه چیه ؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه