این سایت با استفاده از هوش مصنوعی عکس‌های سیاه‌وسفید را رنگی می‌کند

۱۸ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هوش مصنوعی

به لطف پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه هوش مصنوعی ، روزبه‌روز تعداد بیشتری از ابزارهای مفید مبتنی بر این تکنولوژی معرفی می‌شوند. اگرچه در زمینه‌ی تبدیل عکس‌های سیاه‌وسفید به عکس‌های رنگی سایت‌های زیادی وجود دارد، ولی این مورد یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

این سایت که Colourise.sg نام دارد، با بهره‌گیری از فناوری‌های یادگیری عمیق می‌تواند در عرض چند ثانیه عکس سیاه‌وسفید را رنگی کند. سایت Colourise توسط متخصصان شاغل در بخش فناوری دولت سنگاپور توسعه یافته و خوشبختانه استفاده از آن هم کاملا رایگان است. تنها کافی است به این سایت مراجعه کنید و بعد از آپلود عکس سیاه‌وسفید موردنظر خود، عکس رنگی شده را تحویل می‌گیرید.

هوش مصنوعی

در این سایت آمده که بهتر است عکس‌های حاوی سوژه‌های انسانی و طبیعت را آپلود کنید تا شاهد نتیجه‌ی بهتری باشید. البته به خاطر داشته باشید که با توجه به خودکار بودن این فرایند، مطمئنا نباید انتظار عملکرد بسیار دقیقی را داشته باشید ولی روی هم رفته عکس‌های رنگی شده می‌تواند شما را تا حد زیادی شگفت‌زده کند.

در نهایت علاوه بر دانلود عکس رنگی شده، می‌توانید این دو عکس قرار گرفته در کنار یکدیگر را دانلود کنید تا بهتر بتوانید عملکرد هوش مصنوعی این سایت را مشاهده کنید. این سایت برای این کار، از الگوریتم تعلیم دیده شده توسط ۱.۳ میلیون عکس استفاده می‌کند و به همین خاطر عملکرد قابل توجهی دارد.

هوش مصنوعی

برای بررسی عملکرد آن می‌توانید عکس‌های سیاه‌وسفید خانوادگی خود یا دیگر عکس‌های سیاه‌وسفید موجود در اینترنت را آپلود کنید. در ضمن اگر هم نگران حریم خصوصی خود هستید، باید بگوییم که مسوولین این سایت اعلام کرده‌اند هیچکدام از عکس‌های کاربران ذخیره نمی‌شود و برای اهداف دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

منبع: Pocket-Lint

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه