سخنرانی‌های برتر TED؛ چگونه نبوغ خود را کنترل کنیم؟

۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«الیزابت گیلبرت» (Elizabeth Gilbert) یک ایده‌ی بسیار متفاوت درباره‌ی نبوغ دارد. او می‌گوید به‌جای این‌که دنبال آدم‌های نابغه بگردیم، باید بپذیریم که هر کدام از ما درون خود به نبوغ مجهز هستیم؛ تنها لازم است آن را به کنترل خود درآوریم.

خانم گیلبرت که خودش نویسنده‌ی بسیار موفقی است، دغدغه‌های شخصی‌اش را برای بروز خلاقیت و خلق یک شاهکار بیان می‌کند. او می‌گوید: «همه‌ی ما پذیرفته‌ایم که خلاق بودن و زجرکشیدن به‌نوعی با هم ارتباط دارند و نبوغ درنهایت به تحمل رنج و عذاب منتهی می‌شود. آیا شما دوستان واقعا با این طرز فکر موافقید؟» الیزابت گیلبرت در سخن‌رانی‌اش این ایده را به چالش می‌کشد و تعریف جدیدی از نبوغ را ارایه می‌دهد. الیزابت گیلبرت در یک سخن‌رانی ۲۰ دقیقه‌ای داستان تکامل مفهوم نبوغ را برای‌تان تعریف می‌کند و سعی می‌کند با تکیه بر تجربیات تاریخی بشر به بهترین توصیف از آن برسد. پیشنهاد می‌کنیم کمی وقت بگذارید و این ویدیوی آموزنده را تماشا کنید.

‌‌    ‌‌

کلمه‌ی اختصاری TED از یک سه کلمه‌ی فناوری (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) ریشه گرفته است. TED در واقع به مجموعه‌ای از کنفرانس‌های سخنرانی گفته می‌شود که در آن هر یک از سخنرانان در حدود ۲۰ دقیقه یک ایده‌ی جالب را برای مخاطبان خود مطرح می‌کنند. در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ سخنرانی به سبک TED بر روی شبکه اینترنت وجود دارد. ما قصد داریم محبوب‌ترین سخن‌رانی‌های TED را به شما معرفی کنیم.

‌‌‌   ‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۶ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    این کتابو مووجود کنید لطفا

  2. Avatar پیام روح الامین

    خانم گلیبرت یکی از افرادی بودند که کتاب مدیر موسسه تد (اصول سخنرانی و فن بیان به شیوه تد انتشارات آسمان خیال) رو معتبر سازی کردند و گروهمون ترجمه کردند این کامنت ایشون هست:

    هیچ کــس در دنیــا بهتــر از کریــس اندرســون، هنــر و علــم ســخنرانی را درک نمی کنــد. او در طــول ســال ها ســخنرانان بســیاری را تربیــت و ترغیــب کــرده (من جملــه خــود مــن) او بــه مــا کمــک کــرد تــا روی صحنــه بــه بهتریــن شــکل کار خــود را ارائــه دهیــم، حتــی زمانــی کــه شــدیدا مضطــرب و دســتپاچه بودیــم. او بــرای نوشــتن ایــن کتــاب بهتریــن شــخص بــود. ایــن کتــاب بــرای بســیاری از مــردم هدیــه بزرگــی اســت.

    الیزابت گیلبرت، نویسنده کتاب های پرفروش: «جادوی بزرگ» و «امضای همه چیز»

  3. Avatar علی

    سخنرانی جالبی بود

  4. Avatar sajjad

    جالب بود

  5. Avatar RR

    بسیار عالی

  6. Avatar علی

    با سلام و عرض خسته نباشید
    تکراری بود قبلا” گذاشته بودید

  7. Avatar طراحی لوگو

    خیلی خوب بود لطفا بیشتر در این مورد فیلم بگذارید.

    1. Avatar آرم

      مثل همیشه عال بود ممنون

  8. Avatar صبا

    عالی بود استفاده کردم ممنون

  9. Avatar علی

    لطفا فاصله زمانی میان گذاشتن این مطالب را کمتر کنید
    مطالب فوق العاده مفیدی هستند و همیشه مشتاق دیدن این سخنرانی ها هستیم

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه