سخنرانی‌های برتر TED؛ چگونه سخنران بهتری باشیم؟

۱۲ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آیا تاحالا برایتان پیش آمده که در کنفرانس یا سر کلاس دانشگاه، سخنرانی یا ارایه‌ای داشته باشید، اما متاسفانه کسی به شما گوش ندهد. آقای «جولین ترژر» (Julian Treasure) در زمینه‌ی صدا و سخنرانی مطالعات زیادی داشته و شاید بهتر از هر کس دیگری بتواند راهکارهای درستی را برای داشتن یک سخنرانی خوب به ما پیشنهاد بدهد.

صدای انسان مهم‌ترین سازی‌ست که ما انسان‌‎ها می‌نوازیم؛ این صدا، قدرتمندترین ابزار دنیاست؛ تنها چیزی است که با آن می‌شود همزمان جنگ راه انداخت و ابراز عشق کرد. جولین ترژر، سال‌هاست درباره‌ی داشتن یک سخنرانی خوب، سخنرانی می‌کند! او می‌گوید برای این‌که قدرتمند حرف بزنیم و با صدای خود دنیا را تغییر بدهیم، باید از این ۷ خطای بزرگ موقع صحبت‌ کردن بپرهیزیم: غیبت، قضاوت، منفی‌گرایی، شکایت کردن، عذر و بهانه، اغراق و تعصب. او همچنین ۴ فرمول ساده را برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران به ما معرفی می‌کند: او می‌گوید که موقع صحبت باید صادق باشید، خودتان باشید، قابل اعتماد باشید و خیر دیگران را بخواهید. اگر به‌زودی قرار است سخنرانی یا پرزنتیشن خاصی داشته باشید، بد نیست چند دقیقه‌ای وقت بگذارید و ویدیوی TED بالا را تماشا کنید.

‌   ‌‌‌‌‌‌      ‌‌‌       ‌

کلمه‌ی اختصاری TED از یک سه کلمه‌ی فناوری (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) ریشه گرفته است. TED در واقع به مجموعه‌ای از کنفرانس‌های سخنرانی گفته می‌شود که در آن هر یک از سخنرانان، حداکثر در ۲۰ دقیقه یک ایده‌ی جالب را برای مخاطبانشان مطرح می‌کنند. در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ سخنرانی به سبک TED بر روی شبکه اینترنت وجود دارد. ما قصد داریم محبوب‌ترین سخن‌رانی‌های TED را به شما معرفی کنیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar نیما

    سلام
    اگر ممکنه تد تالکز رو در دیجیکالا تی وی هم بذارید که به راحتی با گوشی هم بشه دانلودش کرد:(
    نت ما ضعیفه تا بخوایم وایسیم لود بشه شب شده
    ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه