سخنرانی‌های برترTED؛ چرا تصمیم گرفتن سخت است؟

۱۲ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تصمیم گرفتن اکثر اوقات سخت است؛ به‌خصوص اگر تصور کنیم که انتخاب ما تاثیر مستقیمی روی سرنوشت‌مان دارد.  کدام شغل را انتخاب کنم؟ کدام ماشین را بخرم؟ آیا در ایران بمانم؟ برای بعضی‌ها این انتخاب‌ها به‌شکل آزاردهنده‌ای دشوار هستند. خانم «روث چانگ» (Ruth Chang) در این سخنرانی TED، دلیل این پیچیدگی و راه فرار از آن را به شما می‌گوید.

خانم «روث چانگ» می‌گوید: «در مواجهه با تصمیمات سخت، این اشتباه است که فکر کنیم یک انتخاب از دیگری به‌مراتب بهتر است….انتخاب‌های سخت، سخت هستند؛ نه به‌خاطر ما یا جهل ما؛ آن‌ها سخت‌اند چون اصلا بهترین گزینه وجود ندارد.» او در بخش دیگری از صحبت‌هایش، به سیستم ارزیابی نادرست ما از ارزش‌ها اشاره می‌کند: «ما ناآگاهانه فرض می‌کنیم که ارزش‌هایی مثل عدالت، زیبایی و مهربانی با مقادیر علمی مرتبط هستند…ما نیاز داریم یک رابطه‌ی جدید چهارمی را فراتر از ‘بهتر’، ‘بدتر’ یا ‘مساوی’ معرفی کنیم که آن‌چه را در انتخاب‌های سخت اتفاق می‌افتد شرح دهد.»

خانم چانگ که خود یک فیلسوف است به حضار می‌گوید که وقتی با انتخاب‌های سخت روبه‌رو می‌شویم، نباید سرمان را به دیوار بکوبیم و تلاش کنیم که بفهمیم کدام انتخاب بهتر است؛ نکته اینجاست که هیچ بهترین انتخابی وجود ندارد. به‌جای این‌که در بیرون به دنبال دلایل بگردیم، باید به خودمان رجوع کنیم: «من قرار است چه کسی باشم؟»

‌       ‌

کلمه‌ی اختصاری TED از یک سه کلمه‌ی فناوری (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) ریشه گرفته است. TED در واقع به مجموعه‌ای از کنفرانس‌های سخنرانی گفته می‌شود که در آن هر یک از سخنرانان، حداکثر در ۲۰ دقیقه یک ایده‌ی جالب را برای مخاطبانشان مطرح می‌کنند. در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ سخنرانی به سبک TED بر روی شبکه اینترنت وجود دارد. ما قصد داریم محبوب‌ترین سخن‌رانی‌های TED را به شما معرفی کنیم.
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    یکی از بهترین سخنرانی های تد بود که تا حالا دیدم ممنون از تیم دیجی کالا برای ترجمه و بارگزاری

  2. Avatar محمد اخلاقی

    خیلی خوب و عالی بود.
    من در گذشته روزانه بین نیم ساعت تا یک ساعت از وقتم رو در فیس بوک سپری می کرد. یک روز با خودم تصمیم گرفتم که این کار رو با یک عادت خوب عوض کنم. این شد که روزانه یک ویدئوی تد رو جایگزین فیس بوک گردی کردم. توی این چند ماه حتی یکبار هم وسوه نشدم دوباره به فضای قبلی برگردم و خوشحالم که الان آرشیو بزرگی از سخنرانی های خوب تد، شبیه همین سخنرانی رو دارم و با گوش دادنشون سبک زندگیم رو بسیار بسیار تغییر دادم.
    از همه ی دوستداران دیجیکالا هم دعوت می کنم که این لطف رو به زندگی خودشون بکنن و زمان صرف شده در فضای مجازی رو به صورتی که دوست دارند بهینه کنن 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه