سخنرانی‌های برترTED؛ راز موفقیت به‌کمک روانشناسی مثبت‌گرا

۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

عموم مردم فکر می‌کنند که برای داشتن یک زندگی شاد و موفق، باید سخت کار کرد؛ اما «شان ایکار» (Shawn Achor) راه دیگری را پیشنهاد می‌دهد. او می‌گوید با تفکر مثبت و فراهم آوردن یک شرایط شاد، می‌توان موفقیت‌های کاری زیادی کسب کرد. آقای شان ایکار در یک سخن‌رانی آموزنده و بانمک، به سرعت برق و باد اطلاعات جالبی را به مخاطبانش منتقل می‌کند.

شان ایکار، از اساتید دانشگاه هاروارد است و تاکنون در زمینه‌ی روانشناسی مثبت‌گرا، مطالعات زیادی انجام داده است.

سال‌هاست که کتاب‌های زیادی درباره‌ی تفکر مثبت منتشر شده؛ تاجایی‌که این موضوع برای بسیاری از ما به یک کلیشه تبدیل شده است؛ شان ایکار در این سخن‌رانی از زاویه‌ای کاملا متفاوت به موضوع نگاه می‌کند و با روایت داستان کودکی‌اش، قصه‌ای سرشار از تجارب شخصی و یافته‌های علمی را برای‌تان تعریف می‌کند. این ویدیوی کوتاه را از دست ندهید.

    ‌‌‌   ‌‌‌

کلمه‌ی اختصاری TED از یک سه کلمه‌ی فناوری (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) ریشه گرفته است. TED در واقع به مجموعه‌ای از کنفرانس‌های سخنرانی گفته می‌شود که در آن هر یک از سخنرانان در حدود ۲۰ دقیقه یک ایده‌ی جالب را برای مخاطبان خود مطرح می‌کنند. در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ سخنرانی به سبک TED بر روی شبکه اینترنت وجود دارد. ما قصد داریم محبوب‌ترین سخن‌رانی‌های TED را به شما معرفی کنیم.

   ‌‌‌   ‌‌  ‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar Ben

    خیلی ممنون از زحماتتون ……

  2. Avatar پوریا

    از اینکه کار به این زیبایی و با ارزشی کردید و سخنرانی های TED رو در رسانه تصویری دیجیکالا قرار دارید، بسیار خوشحال و سپاس گزارم.
    خسته نباشید.

  3. Avatar مریم قمری

    متشکرم بخاطر TEDها؛ ناب‌ترین و به‌ترین ایده برای دیجی‌کالا مگ

  4. Avatar M.R

    سلام، دوستانی که مشکل حجم یا پهنای باند دانلود دارند، می تونند از سایت اصلی فقط متن سخنرانی رو اونهم به فارسی دان کنند. اکثریت سخنرانی ها فارسی دارند و متن رو میتونید توی ورد کپی پیست کنید.
    در ضمن ممنون از سایت خوب شما

  5. Avatar مسعود

    با تشکر از مطالب خوبتون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه