سخن‌رانی‌های برتر TED؛ قدرت آسیب‌پذیری

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مطالعه در زمینه‌ی خجالت و ترس از تخصص‌های خانم «برین براون» (‌Brene Brown) است. افراد به‌ندرت در مورد این‌گونه احساسات تحقیق و صحبت می‌کنند. اما خانم براون، استاد دانشگاه هوستون، از ما می‌خواهد که با خودمان رو راست باشیم و برخلاف تبلیغات جامعه، نقاط ضعف خود را با آغوش گرم بپذیریم. او از مخاطبان‌اش می‌خواهد که خودشان باشند و از همه مهم‌تر این‌که «آسیب‌پذیر» باشند! وقتی شما آسیب‌پذیر هستید، با خود و دیگران مهربان‌تر خواهید بود. به‌محض این‌که خود واقعی‌تان را قبول کنید، با دیگران ارتباط عمیق‌تر و معنادارتری را برقرار خواهید کرد. او در بخشی از سخن‌رانی می‌گوید: «آسیب‌پذیری هسته‌ی شرم و ترس است؛ ولی به‌نظر می‌رسد که همین آسیب‌پذیری، محل تولد شادی، خلاقیت، تعلق و عشق هم باشد.»

کلمه‌ی اختصاری TED از یک سه کلمه‌ی فناوری (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) ریشه گرفته است. TED در واقع به مجموعه‌ای از کنفرانس‌های سخنرانی گفته می‌شود که در آن هر یک از سخنرانان در حدود ۲۰ دقیقه یک ایده‌ی جالب را برای مخاطبان خود مطرح می‌کنند. در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ سخنرانی به سبک TED بر روی شبکه اینترنت وجود دارد. ما قصد داریم محبوب‌ترین سخن‌رانی‌های TED را به شما معرفی کنیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. سمیرا

    بسیار عالی بود بازم بذارین…..

  2. Mahmoud

    ویدیوهای تد عالین.بازم بذارین….اگه ممکنه لینک دانلودشم بذارین.مرسی dk

  3. رضا

    بسیار جالب. مرسی .

  4. farhad

    یکی دیگه از بهترین سخنرانی های تد بنام Connected, But Alone هست توسط خانم Sherry Turkle ارائه شده. این سخنرانی در مورد غرق شدن مردم در گوشی های تلفن همراه و فاصله گرفتن از همه. حتما تماشا کنید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه