اوبر در یک شرکت سازنده اسکوترهای برقی سرمایه‌گذاری می‌کند

۲۰ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اوبر

اوبر (Uber) به عنوان یک شرکت بین‌المللی حمل و نقل شهری مسافر، به تازگی با سرمایه‌گذاری روی اسکوترهای برقی ساخت شرکت لایم (Lime Bikes)، تبدیل به یک شریک استراتژیک برای این شرکت شده است. شرکت لایم روز گذشته این سرمایه‌گذاری اوبر را به صورت رسمی اعلام کرد. قرار است با همکاری این دو شرکت از این به بعد کاربران اوبر توانایی به کار گرفتن اسکوترهای برقی لایم را برای جابجایی‌های کوتاه مدت به دست بیاورند. لایم اعلام کرده در حال طراحی و ساخت اسکوترهایی است که قرار است در آینده نزدیک به صورت تخصصی برای استفاده‌ی کاربران اپلیکیشن اوبر عرضه شوند.

اوبر به عنوان یک شرکت بین‌المللی حمل و نقل شهری مسافر، تصمیم گرفته با سرمایه‌گذاری در یک شرکت سازنده‌ی دوچرخه و اسکوتر برقی آینده‌ی حمل و نقل شهری را متحول کند.

شرکت لایم با تولید انواع دوچرخه، دوچرخه‌ی برقی و اسکوتر برقی، بخش بزرگی از بازار این محصولات در قاره‌‌ی اروپا و ایالات متحده را در اختیار خود دارد. دلیل موفقیت این شرکت علاوه بر کیفیت بالای محصولات، ایجاد شرایط ساده‌ی خرید محصولات و نحوه‌ی پرداخت برای مشتریانش است. طی چند سال گذشته، شهروندان اروپا و امریکای شمالی به خاطر مشکلاتی چون هزینه‌ی بالای حمل و نقل با وسایل موتوری، آلودگی محیط زیست و ترافیک‌های طولانی مدت به جایگزینی وسایلی چون دوچرخه و اسکوترهای برقی با اتومبیل‌های معمول رو آورده‌اند.

هرچند با اعلام رسمی شرکت لایم، سرمایه‌گذاری شرکت بزرگ اوبر قطعی شده است، اما هنوز بسیاری از جزئیات این سرمایه‌گذاری مشخص نبوده و چگونگی همکاری نهایی این دو شرکت معلوم نیست. شایعات ضد و نقیض کشورهای مختلفی را برای آغاز این همکاری مشترک اعلام کرده‌اند. تنها نکته‌ای که از سوی شرکت لایم گفته شده این است که همکاری با اوبر به زودی حمل و نقل بسیاری از مسافران این شرکت را ساده‌تر خواهد کرد. انتظار می‌رود تا آخر سال جاری، اسکوترهای برقی شرکت لایم در شهرهای بزرگ اروپا و امریکا به سادگی در دسترس کاربران اوبر باشند.

بر طبق گفته‌ی وب‌سایت اقتصادی بلومبرگ، علاوه بر ارتقاء همکاری، اوبر از طریق اپلیکیشن خود مشتریان قدیمی‌اش را به استفاده از سرویس جدید ترغیب خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری جدید به شرکت لایم کمک خواهد کرد تا با طراحی و ساخت محصولات مدرن‌تر، حضور جدی‌تری در بازار دوچرخه و اسکوترهای برقی داشته و به عنوان رقیب جدی‌تری برای دیگر شرکت‌های سازنده‌ی این محصولات محسوب شود. باید به خاطر داشت که این شراکت اولین سرمایه‌گذاری شرکت اوبر در صنایع حمل و نقل پاک محسوب نمی‌شود. اوبر پیش از این با خرید سهام شرکت Jump علاقه‌ی خود را به حضور در صنایع حمل و نقل سبز نشان داده بود. باید به خاطر داشت حمل و نقل مسافر با وسایل غیر موتوری تنها در انحصار اوبر نیست. سال گذشته یک شرکت تاکسیرانی اینترنتی دیگر به نام Lyft هم با خرید یک سیستم اشتراک‌گذاری دوچرخه به نام Motivate خبرساز شده بود.

انتظار می‌رود استفاده از محصولات شرکت لایم توسط اوبر، کسب‌وکار هر دو شرکت را متحول کند. با وجود تقاضای بالا و علاقه‌ی مسافران به استفاده از وسایل موتوری سریع برای حمل و نقل‌های شهری، این سرمایه‌گذاری اوبر از آینده‌ای متفاوت برای جابجایی‌های شهری خبر می‌دهد. شرکت لایم گفته به زودی جزئیات بیشتری از این همکاری را رسانه‌ای خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که دسترسی به اسکوترهای برقی ساخت شرکت لایم از طریق اپلیکیشن معروف اوبر خواهد بود یا این شرکت‌ها برای مشتریان‌شان اپلیکیشنی جداگانه را طراحی و معرفی خواهند کرد.

منبع:‌ Slash Gear

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه