گوگل تبلیغات آزاردهنده را سرکوب می‌کند

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گشت و گذار در وب از طریق دستگاه‌های موبایل مشکلات فراوانی دارد. اما یکی از آزاردهنده‌ترین آنها هنگامی است که روی نتیجه‌ی یک جست و جو کلیک می‌کنیم و با یه صفحه‌ی تبلیغاتی برای نصب برنامه در گوشی مواجه می‌شویم.

گوگل می‌خواهد وب‌سایت‌های را که با تبلیغات بیش از اندازه‌ کاربران را آزرده می‌کنند، محدود کند.

گوگل هم به این موضوع پی برده و در همین راستا یک به‌روزرسان جدید را برای الگوریتم جست و جو اعلام کرده است. این به‌روزرسان گوگل می‌خواهد رتبه‌ی آن سایت‌هایی را که تعداد زیادی از این تبلیغات را نمایش می‌دهند، پایین بیاورد. از روز دهم آبان گوگل تبلیغات آزاردهنده را سرکوب می‌کند. علاوه بر آن، نمایش هر وب‌سایتی که تعداد زیادی از این تبلیغات را نشان می‌دهد، دیگر “mobile-friendly” نخواهد بود.

البته گوگل بخش بزرگی از پول‌هایش را از طریق فروش تبلیغات درمی‌آورد و در این بیانیه توضیح می‌دهد که انواع دیگر تبلیغات نصب برنامه‌ مثل بنرها مشکلی ندارند و سر جای خود باقی خواهند ماند. فیس‌بوک و توییتر از طریق تبلیغات نصب برنامه کسب و کار خوبی راه انداخته‌اند و گوگل هم مشتاق است که به این بازار بپیوندد.

در همین راستا، گوگل اخیرا این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده که برنامه‌هایشان مستقیما در نتایج جست و جوها نمایش داده شود. این خبر امروز گوگل هم با هدف ایجاد تعادل میان درآمد رو به رشد و راضی نگاه داشتن کاربران از جست و جوهای اینترنتی در موبایل اعلام شده است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه