انسان ۲۰ سال دیگر به مریخ قدم می‌گذارد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سفر به مریخ

سازمان ناسا به تازگی اعلام کرد که قصد دارد تا ۲۰ سال آینده فضانورد به سمت سیاره مریخ بفرستد.

ناسا برای اینکه بتواند به هدف خودش دست پیدا کند، از هم اکنون فعالیت‌های مختلفی را در این حوزه آغاز کرده است. این سازمان به‌تازگی برنامه خودش برای ۲۰ سال آینده را منتشر کرده و براساس گفته‌های ناسا، انسان تا ۲۰ سال آینده می‌تواند بر سیاره مریخ قدم بگذارد.

اولین قدم ناسا برای رسیدن به مریخ در ایستگاه بین‌المللی فضایی برداشته می‌شود. آن‌ها روی تکنولوژی مانند پرینترهای سه‌بعدی کار می‌کنند تا بتوانند فضانوردان را در عمق فضا زنده نگه‌دارند. با نگاهی به تصاویر زیر بیشتر با فعالیت‌های ناسا برای رسیدن به مریخ آشنا خواهید شد.

تحقیقات ناسا در ایستگاه بین‌المللی فضایی

تحقیقات ناسا در ایستگاه بین‌المللی فضایی

Living-in-space

فضانوردان سعی می‌کنند خودشان را با زندگی در فضا هماهنگ کنند. این فضانورد که اسکات کلی (Scott Kelly) نام دارد، یک سال است که در ایستگاه بین‌المللی فضایی زندگی می‌کند. ناسا به وسیله او شرایط بدن انسان در فضا را بررسی می‌کند.

Solar-electric-propulsion

سیستم پیشران الکتریکی خورشیدی نقش مهمی در رسیدن انسان به مریخ خواهد داشت.

Deep-space-habitat

برای رفتن به مریخ باید مکان‌هایی برای زندگی به وجود آورد. ناسا در حال آزمایش زیستگاه‌هایی است که بتوان از آن‌ها روی سیاره مریخ استفاده کرد.

More-Martian-rovers

قبل از اینکه ناسا انسان‌ها را به مریخ بفرستد، قصد دارد ربات‌های دیگری را به سمت این سیاره پرتاب کند. ربات بعدی در سال ۲۰۲۰ به سمت مریخ حرکت خواهد کرد. این ربات قصد دارد روی به وجود آوردن راهی برای تولید اکسیژن کار کند.

Space-Launch-System

برای اینکه بتوان به سمت مریخ حرکت کرد باید منابع تولید انرژی بسیار زیادی داشت. ناسا برای این‌کار یک سیستم پرتاب جدید را به‌وجود آورده که می‌توان به وسیله آن نسل جدید راکت‌ها را به فضا فرستاد.

All-new-gear

حضور در سیاره مریخ نیازمند این است که فضانوردان از لباس‌های جدیدی بهره ببرند. به همین دلیل ناسا لباس‌های جدیدی را برای آن‌ها طراحی کرده است.

The-gear-drop

ناسا برای اینکه بتواند تجهیزات خودش را روی مریخ قرار دهد به کمک ربات‌ها نیاز خواهد داشت. این سازمان درحال ساخت یک سیستم رباتی برای برپاکردن کمپ انسان‌ها است.

Mars-or-bust

تحقیقاتی که ناسا در طول سال‌ها انجام داده، قرار است تا ۲۰ سال دیگر نتیجه بدهند. در سال ۲۰۳۰ یا کمی بعد از آن انسان اولین گام‌هایش را روی سطح سیاره مریخ برخواهد داشت.

منبع: Cnet

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ابوذر

    چرا ناسا با مارس وان همکاری نمیکنه؟؟؟؟
    چرا باید به موازات هم اقدام کنند
    مارس وان قراره ۲۰۲۲ بره مریخ و حالا ناسا میگه ۲۰۲۰
    این کار حدر کردن انرژی و منابع نیست؟؟؟
    اینجا شاید رقابت خیلی کار جالبی نباشه
    به نظر من که باید همکاری باشه
    تجربیات ناسا بعلاوه خلاقیت و سرمایه مارس وان عالی می شد
    همه چیز در باره مارس وان
    (لینک حذف شد)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه