[MWC 2016] تکنولوژی SmartSensor ، نسل جدید سنسورهای لرزشگیر عکس

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Oppo SmartSensor

شرکت Oppo در MWC 2016 اعلام کرد که سنسور لرزشگیری که روی دوربین‌های موبایل قرار می‌گیرد را از روی لنز به روی سنسور دوربین منتقل کرده است.

تکنولوژی SmartSensor شرکت Oppo ده برابر دقیق‌تر از تکنولوژی‌های قدیمی است.

شرکت Oppo نام این تکنولوژی جدید را SmartSensor گذاشته که به وسیله‌ی ویژگی جدیدی به نام Microelectromechanical System حرکت گوشی در شش جهت را شناسایی می‌کند. لنزهای قبلی براساس تکنولوژی ژیروسکوپ کار می‌کنند و نسبت به لرزش در دو جهت حساس بودند. شرکت Oppo در تکنولوژی جدید خودش قابلیت تشخیص جهت‌های مختلف را به وجود آورده است. تکنولوژی SmartSensor شرکت Oppo در کمتر از ۵۰ میلی‌ثانیه فعال می‌شد و به سرعت لرزش عکس‌ها را برطرف می‌کند.

البته لرزشگیرهایی که در بیشتر تلفن‌های همراه هوشمند به کار می‌روند، مصرف باتری را هم افزایش می‌دهند. براساس گفته‌های Oppo تکنولوژی SmartSensor تنها ۱۰ میلی‌و‌ات انرژی مصرف می‌کند.

Oppo SmartSensor

کنفرانس خبری شرکت Oppo در MWC 2016

از دیگر ویژگی‌های این تکنولوژی جدید می‌توان به دقت بالای آن اشاره کرد. با توجه به ادعای شرکت Oppo تکنولوژی SmartSensor نزدیک به ۱۰ برابر دقیق‌تر از تکنولوژی‌های قدیمی است.

تکنولوژی جدید Oppo از هم اکنون قابل استفاده است و به نظر می‌رسد که در آینده روی گوشی‌های جدیدی قرار بگیرد. همچنین تولید این تکنولوژی بسیار ارزان‌تر و سریع‌تر است و دقت بیشتری را هم به دوربین تلفن‌های همراه هوشمند می‌بخشد.

‌‌‌‌‌‌

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه