[ویدیو] سومین فرود موفقیت‌آمیز موشک اسپیس ایکس را ببینید

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند ساعت پیش شرکت اسپیس ایکس دوباره یکی از موشک‌های فالکن ۹ را با موفقیت فرود آورد. این سومین بار متوالی است که این شرکت توانسته‌ موشک‌ش را با موفقیت روی قایق شناور در اقیانوس بنشاند و این بار می‌توانید ویدیویی را هم از این فرود تماشا کنید.

البته، فرود آمدن تنها چیزی نیست که اسپیس ایکس هر روز در آن مهارت بیشتری کسب می‌کند. این شرکت یک ویدیوی فوق‌العاده جالب را از نشستن این موشک روی قایق شناور منتشر کرده است. در ابتدای ویدیو، ما می‌بینیم که بوستر موشک از باله‌های فلزی‌اش استفاده می‌کند تا در موقعیت مناسب برای بازگشت به زمین قرار گیرد. سپس می‌بینیم که موتورها به شکل کنترل شده‌ای روشن می‌شوند تا سرعت پایین آمدن موشک کمتر شود. سپس ویدیو با سرعت بیشتری جلو می‌رود و چند لحظه بعد قایق شناور را در اقیانوس می‌بینیم که موشک روی آن می‌نشیند.

در گذشته، روزها طول می‌کشید تا اسپیس ایکس چنین ویدیویی را منتشر کند. این شرکت همچنین یک ویدیو‌‌ی اسلوموشن کوتاه هم از روند نشست بر صفحه‌ی رسمی‌اش در اینستاگرام پست کرده است. علاوه بر این، تصاویری از این ماموریت‌ هم به صفحه‌ی Flickr این شرکت آپلود می‌شود. بدون شک، شرکت فضایی ایلان ماسک، هر روز در ارسال موشک‌های بزرگ به فضا و بازگرداندن آنها بهتر می‌شود و تجربه‌ی بیشتری به دست می‌آورد و قطعا در به نمایش گذاشتن آنها هم پیشرفت می‌کند.

 منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه