آیا سونی، موتورولا و HTC نفس‌های آخرشان را می‌کشند؟

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

پیش‌بینی این موضوع که از بین سه شرکت HTC، سونی و موتورولا، کدام سال آینده در بازار اسمارت‌فون‌ها وجود خواهند داشت کار ساده‌ای نیست.

اسمارت‌فون‌ها با سرعت زیادی همه‌گیر شده‌اند. با این حال با بالارفتن تقاضا، قیمت‌ها پایین و بازار رقابتی بزرگی برای شرکت‌های ساخت گوشی به‌وجود آمده است. برخی از شرکت‌ها هم نتوانسته‌اند در این بازار رقابتی دوام بیاورند. بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که از بازار موبایل عقب مانده‌اند، در حال حاضر سونی، موتورولا و HTC هستند.

Sony-Z5

سال سرنوشت ساز سونی

زمانی که «کاز هیرایی»، از سری گوشی‌های جدید Z5 در نمایشگاه IFA برلین رونمایی کرد، همه خوشحال بودند. پنج نسلی از گوشی‌های سونی گذشته است و این شرکت بزرگ، گوشی‌هایی تولید می‌کند که باید به‌خوبی توانایی رقابت با گوشی‌های گران‌قیمت بازار را داشته باشند.

اینکه بخواهیم از همین حالا HTC را محکوم به مرگ بدانیم، کار درستی نیست.

گوشی Z5 Premium سونی، اولین صفحه نمایش ۴K دنیا را دارد. این موضوع هم به تیتر همه‌ی خبرگزاری‌ها تبدیل شده بود؛ اما به غیر از صفحه نمایش، گوشی‌های دیگر این سری یعنی Z5 و Z5 Compact سخت‌افزار نسبتا یکسانی دارند. سونی شاید تنها شرکتی باشد که سخت‌افزاری بسیار قوی را در یک گوشی کوچک مثل Z5 Compact جای داده است. هر نسل از گوشی‌های اکسپریا هم از مدل‌های قبلی‌اش بهتر بوده‌اند. از سنسور اثر انگشت گرفته تا باطری بهتر یا اسپیکرهایی در جلو، گوشی‌های سونی به‌خوبی نیازهای یک کاربر اندرویدی را برطرف می‌کنند.

اگر گوشی‌های سری Z5 سونی بفروشد، این شرکت احتمالا فعلا سر جای‌اش می‌ماند. البته بخش موبایل سونی، وضعیت خوبی ندارد و انتظار می‌رود تا همین چند ماه آینده، سونی از ضرر ۴۸۰ میلیون دلاری امسال‌اش بگوید. هیچ اپراتوری هم فعلا برنامه‌ای برای کار با سونی ندارد. اپراتور Verizon هم دیگر گوشی اکسپریا ۴v را نمی‌فروشد. البته نمی‌دانیم که آیا قرار است سری Z5 جایگزین Z4هایی که Verizon  می‌فروخت شود یا نه؟

همه چیز به سه گوشی سری Z5 بستگی دارد. اگر آن‌ها نفروشند، ممکن است دیگر چیزی از برند اکسپریا نشنویم.

نمایان نیست سونی چه راه‌های دیگری مقابل‌اش دارد. سونی که از قطار اسمارت‌فون‌ها جا مانده بود، اصلا وضعیت خوبی نداشت. سونی سهم اریکسون را خرید و گوشی‌های بزرگ‌اش را شش ماه به شش ماه عرضه کرد تا از قافله عقب نماند. سونی با اپراتورهای امریکایی هم برای فروش گوشی‌های‌اش صحبت کرد. به‌طور کلی سونی کارهایی که باید را انجام داده و فعلا منتظر نتیجه نشسته است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

One-M9

آیا HTC محکو‌م به مرگ است؟

شرکت HTC یکی از اولین شرکت‌هایی است که به خوبی با سیستم عامل اندروید همگام شد. این شرکت سیستم عامل جدید گوگل را به عنوان سکوی پرتابی دید و توانست به موفقیت بالایی هم برسد. متاسفانه دوره‌ی اوج HTC در حال حاضر به پایان رسیده است. روند نزولی HTC از سال ۲۰۱۱ شروع و این شرکت امسال با کاهش ارزش بالایی مواجه شده است. صحبت‌هایی از گوشه و کنار برای خرید HTC شنیده می‌شود. کارشناسان زیادی هم کار این شرکت را از همین حالا تمام شده می‌دانند.

می‌توانیم به چند مورد اشتباه در طراحی و مارکتینگ گوشی‌های HTC اشاره کنیم، اما هیچ‌کدام از آن‌ها به بدی One M9 نیستند. این شرکت که حسابی به‌خاطر طراحی One M7 تعریف و تمجید شنیده بود، تصمیم گرفت تا همان طرح را برای M8 هم حفظ کند. اما M8 فروش خوبی نداشت. این شرکت هم از این موضوع درسی نگرفت و One M9 را هم بدون هیچ تغییری نسبت به مدل قبلی عرضه کرد.

همه چیز به سه گوشی سری Z5 بستگی دارد. اگر آن‌ها نفروشند، ممکن است دیگر چیزی از برند اکسپریا نشنویم.

رویه‌ی «تیک تاک» اپل یا اینتل معروف است. گوشی‌های آیفون ارتقای بزرگ‌شان با یک عدد و ارتقای کوچک‌شان با یک S مشخص می‌شود. شرکت HTC هم رویه‌ی «تیک تاک تاک» را پیشه کرد و نتیجه One M9 شد. این گوشی از این موضوع هم که در کنار یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌های سامسونگ یعنی S6 و S6 Edge عرضه شد هیچ نفعی نبرد.

اینکه بخواهیم از همین حالا HTC را محکوم به مرگ بدانیم، کار درستی نیست. این شرکت با کسی برای فروختن خود وارد مذاکرده نشده و امیدوار است تا بتواند وابستگی‌اش به گوشی‌های هوشمند را کم کند. برای مثال هدست واقعیت مجازی HTC Vive که با همکاری شرکت بازی‌سازی Valve ساخته شده است، توانسته است سر و صدایی به راه بیاندازد. اگر صنعت هدست‌های واقعیت مجازی بگیرد، HTC هم می‌تواند با جریان آن حرکت کند. دوربین و گجت‌های پوشیدنی این شرکت هم با اینکه ظاهری درست و حسابی ندارند، اما حداقل این موضوع که HTC می‌خواهد به غیر از گوشی محصول دیگری هم بسازد را گوش‌زد می‌کنند.

گوشی‌های میان-رده‌ی HTC وضعیت بهتری دارند، اما رقابت در این سطح از گوشی‌ها به قدری سنگین است که احتمال زنده ماندن HTC در آن زیاد نیست. این شرکت اگر می‌خواهد هنوز هم به ساخت گوشی‌های اندرویدی‌اش ادامه دهد، باید با گوشی‌اش بعدی‌اش حسابی بترکاند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Moto-X-Style

وضعیت پا در هوای موتورولا

تا همین چند وقت پیش می‌توانستید به راحتی بگویید که موتورولا کارش تمام شده است. منظورمان زمانی است که این شرکت به دو بخش تقسیم شد و گوگل، بخش ساخت گوشی موتورولا را خرید. گوشی‌های این شرکت، از بهترین و خلاقانه‌ترین گوشی‌های زمان خود بودند، اما موتورولا نتوانست خود را با موج اسمارت‌فون‌ها هماهنگ کند. موتورولا زیر نظر گوگل هم توانست کمی به خوبی گذشته باشد. این شرکت با گوشی‌های ارزان و میان-رده‌ای که قابلیت‌هایی مختص به خود داشتند، توانست در صنعت موبایل دوام بیاورد.

موتورولا پس از مدت‌ها به سوددهی رسیده بود، اما جدایی ناگهانی گوگل دوباره همه چیز را خراب کرد. لنوو موتورولا را خرید و ادغام این دو شرکت هم، آن‌ها را به رده‌ی سوم پرفروش‌ترین اسمارت‌فون‌های دنیا ارتقا داد. اما موتورولا در حال حاضر در رده‌ی پنجم است. فروش گوشی‌های این شرکت کم شده و بخش موبایل لنوو هم در سه ماهه‌ی دوم امسال، ۲۹۲ میلیون دلار ضرر داده است.

این موضوع، در کنار کاهش فروش کامپیوترها و تبلت‌های لنوو، خبر خوبی از وضعیت موتورولا نمی‌دهند. لنوو هم‌چنین اخیرا خبر از کاهش نیروی‌های‌اش داده است. لنوو نباید بگذارد تا بخش موبایل‌اش به نزول ادامه دهد و این فشار روی موتورولا است.

تمرکز روی گوشی‌های ارزان‌قیمت به تنهایی کافی نیست. موتورولا به بازار گوشی‌های گران‌قیمت هم ورود نمی‌کند. گوشی جدید Moto X Style با توجه به قیمت‌اش، قابلیت‌های شگفت‌انگیزی دارد. موتورولا هم مثل سونی، به نیاز کاربران‌اش نگاه کرده و گوشی جدیدش را با توجه به آن‌ها ساخته است. قیمت پایین این گوشی هم می‌تواند مخاطب‌های زیادی را به سمت‌اش جذب کند.

‌‌‌‌

کدام شرکت قرار است دوام بیاورد؟

پیش‌بینی این موضوع که از بین سه شرکت HTC، سونی و موتورولا، کدام سال آینده در بازار اسمارت‌فون‌ها وجود خواهند داشت کار ساده‌ای نیست. اگر گوشی‌های Z5 سونی نفروشد، دور از ذهن نیست که این شرکت کارش را در صنعت موبایل متوقف کند. شرکت HTC هم اگر نتواند گوشی بهتری عرضه کند، احتمالا ساخت گوشی را متوقف می‌کند و تمرکزش را روی بخش‌های دیگر قرار می‌دهد. در نهایت هم اگر موتورولا نتواند به سوددهی برگردد، واقعا معلوم نیست لنوو چه برنامه‌ای برای آن‌ها در نظر خواهد کرد.

‌‌

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۸ دیدگاه
  1. مانی مانی

    تا زمانی که با ویندوز موبایل ۱۰ کار نکنن کارشون تمومه دوران هنگ روید به سر اومده دوران گوشی های بدون قابلیت تمام شده و کاربران سیستم هوشمندو قدرتمند با مدریت بهینه رم و منابع سیستم را نیاز دارند که آفیس و کرتانا بخش اصلی آن باشد.

  2. امین

    واقعا حیفه که htc از ساخت گوشی دست بکشه

    1. عرفان

      کاملا موافقم…

  3. ve

    مهم ترین چیز در یک دستگاه هوشمند سیستم عامل و رابط کاربریه سیستم عامل و سیستم عاملی از همه بهتره که ساده تر باشه
    متاسفانه این سه شرکت فقط زیبایی رابط کاربری رو دارن و به سادگی کمتر از زیبای اهمیت داده شده سیستم عامل هر سه یکیه اما هر کدام به شکل خودش
    از نظر من عمر این شرکت ها خیلی وقته که تمام شده

    متورولا یک برند لوکس به حساب میاد اما از زمانی که توسط گوگل خریداری شد واقعا طراحی قبل رو نداشت با یک نگاه ساده به سری مایلستون میشه فهمید که گوشی های متورولا قبلا اصالت طراحی داشتن اما متاسفانه همان طراحی هم کم کم در خود متورولا جایگاهش رو از دست داد با کمی دقت میشه فهمید مایلستون۱ از نظر طراحی از بقیه گوشی های این خانواده سرتر هست و زیباتر اما با این که در همان زمان مایلستون۱ گوشی با سیستم عامل هوشمند بود و از نظر طراحی لوکس گوشی آورا در همان زمان بسیار گوشیه بهتری به نظر میرسید با این که حتی گوشیه هوشمندی هم نبود اما قطعا بیشتر ما اگر میخواستیم بین آن دو گوشی یکی را انتخاب کنیم آورا گوشی بود که انتخاب میشد به علت طراحی فوق العاده زیبا و دوست داشتنی از اینجا میشه فهمید کاربران متورولا دنبال گوشی با ظاهر لوکس هستن نه تکنولوژیه زیاد ، با اینکه متورولا در زمان کوتاهی توانست طراحی زیبا و شبیه به روبات به گوشیهاش بده و در صنعت گوشی های هوشمند بماند متاسفانه با روش فروش غلت و فروش کمتر در اسیا باعث شد سودش پایین بیاد اگه در همان زمان گوشی های بیشتری به اسیا میفرستاد شاید در حال حاضر چنین وضع بدی نداشت و توسط گوگل و بعد لنوو دست به دست نمیشد
    بزرگترین اشتباه متورولا این بود که بیش از حد به شکل ملایم ظاهر گوشی هایش رو عوض کرد از گوشی های کلاسیک به روباتیک شکل و به گوشی های نیمه روباتیک و فانتزی و در حال حاظر از نظر من گوشی هایی با ظاهر کاملا معمولی مانند سایر رقبا ، شاید اگر متورولا در گشور ما نمایندگی رسمی داشت و گارانتی معتبر باز هم وضع بهتری داشت اما بزرگترین صدمه را گوگل و بعد لنوو به متورولا زدن ، وقتی لنوو در فروش گوشی های خودش به جایگاه بالایی نرسیده چگونه میتواند متورولا را به بالا بکشد؟
    من دلیل سقوط متورولا رو در :
    ۱-بیش از حد دستکاری در طراحی
    ۲-بی برنامه به روز شدن
    ۳-بیش از حد تلاش کردن برای این که مثل بقیه به نظر برسد
    ۴-از یک برند لوکس تبدیل به برند هوشمند شدن
    میبینم
    (من فکر میکنم اگر سیاست متورولا و بلک بری باهم عوض میشدن العان این دو شرکت هر دو بعد از اپل که به علت سیاست های فوق العاده قوی العان جایگاه خوبی داره در بازار جایگاهای بعدی رو داشتن ، البته اینجا جای این صحبت ها نیست)
    ۵-گوگل و لنوو

    اما سونی
    متاسفانه بزرگترین ضعف سونی اول رابط کاربریه بسیار ضعیف از نظر من و شکل و بدنه ظاهر پسند و نه با کیفیت و لوکس یعنی بدنه فقط زیباست و نه کیفیت فوق العاده ای داره نه بیش از حد لوکس هست در مورد طاهر سونی میشه گفت سونی تقریبا تمام گوشی هاش یه جور طراحی دارن م واقعا بدنه معمولی رو به بالایی دارن هم از نظر کیفیت هم ظاهر اما هیچ کدام فوق العاده نیستن و رابط کاربری هم ادم رو بعد یه مدت خسته میکنه و تکراری میشه ، یکی دیگه از اشتباهات سونی استفاده از تکنولوژی زد اب قبل از به قدرت رسیدن کامل این تکنولوژی بود که متاسفانه در حال حاضر شرکت سونی فهمیده اشتباه کرده و گفته زد اب بودن زد۵ گارانتی نداره و همین دیدگاه کاملا بدی رو به کاربر منتقل میکنه اما اپل خلاف این کار رو کرد و نتیجه خلاف این رو هم گرفت در گوشی های این نسل ایفون تکنولوژیه زد اب هست اما اپل چیزی نگفت که این باعث میشه کاربر بعد از خرید گوشی بفهمه که گوشیش تکنولوژی مفیدی داره که قبلا نمیدونسته ، از این بحث که بگذریم این جریان در مگاپیکسل هم در دوربین های سونی اتفاق افتاده سونی گوشی زد۱ تا قبل از زد۵ از دوربین۲۱ و روی زد۵ دوربین ۲۳ گذاشته و از انجا که بیشتر کاربر ها چیزی از اندازه سنسور و تکنولوژی سنسور نمیدانند و فقط به اعداد فکر میکنن در این زمینه فکر میکنن تغییری ایجاد نشده این جریاد بر سر اپل هم امد تا جایی که این شرکت هم مجبور شد امسال مگاپیکسل دوربینش رو بالا ببرد ، یکی دیگه از مشکلات سونی هم استفاده از صفحه نمایش های با کیفیت پایینتر نسبت به رقبا و توهم مگاپیکسل بالای صفحه نمایش مانند رقبا هست که در زد۵ پرمیوم مشاهده میشه و من فکر میکنم بزرگترین نقص این گوشی پیکسل بیش از حد است که باعث کم شدن قدرت سخت افزار میشه ، و یک مشکل دیگه این که سونی با این که یکبار از ۸۱۰ نیش خورد باز هم درس نگرفت شاید اگه دست من بود برای گوشی زد۵ اسنپدراگن۸۲۰ و برای زد۵ کامپکت ۸۰۸ استفاده میکردم که فکر میکنم عاقلانه تر هم هست و حتی اگه شده گوشی های شرکت چند ماه دیرتر معرفی بشن
    به هر حال دلیل سقوط سونی در
    ۱-طراحی تکراریه بدنه
    ۲-رابط کاربریه خسته کننده
    ۳-استفاده از تکنولوژی های بالغ نشده مثل دوربین بالا و گوشی زد اب
    ۴-درس نگرفتن از اشتباهات یعنی استفاده دوباره از اسنپدراگون ۸۱۰
    (هرچند ۸۱۰ نسبت به قبل بهتر شده باشه اما باز هم ذهنیت کاربر ها نسبت به این مدل منفی است)

    HTC
    این شرکت اشتباهاتش رو زمانی انجام داد که تازه شروع به کار کرد با این که بنده اعتقاد دارم فروش گوشی هایش رو مدیون اون هکری هست که گوشی اچ دی ۲ رو هک کرد و باعث معروف شدن این شرکت شد با ساپورت نرم افزاری قوی آن هکر اما با این حال دلایل دیگه ای هم بود از جمله بدنه با کیفیت و تمایل شرکت به تکنولوژی های خوب اما متاسفانه ساپورت نرم افزاری شرکت واقعا در گذشته افتضاح بوده و در زمان حال هم ساپورت نرم افزاریه بدی دارد ، بزرگترین اشتباه این شرکت گذاشتن قطعات بد در گوشی چاچا بود و اینکه این گوشی اندروید ۴ را نگرفت من اعتقاد دارم اگر این گوشی اندروید ۴ را میگرفت گوشی های کیبرد دار با سیستم عامل اندروید بیشتر میشد و اچ تی سی هم میتوانست پرفروش ترین ان ها را داشته باشد البته از همان اول باید گوشی چاچا را جدی میگرفت و روی ان دوربین کمی بهتر دوربین جلو اچ دی وپردازنده و رم بالاتری میگذاشت تا ساپورت بهتری از جانب برنامه نویس ها و بازی ساز ها شود ، متاسفانه خیلی ها این گوشی را بخاطر کیفیت ساخت خوب در همان زمان گرفتن و انتظار اپدیت نرم افزاری داشتن اما اچ تی سی از همان اول به فروش فکر میکرد و به کاربر ها اهمیت کمتری میداد ، واقعا من نمیدانم چگونه اچ تی سی تا همینجای کار به بالا امد ، اما از نظر من این شرکت همانند شرکت هواوی هست تنها تفاوت ای دو دوربین کمی با کیفیت تر در اچ تی سی و بدنه قوی تر در اچ تی سی است اما این شرکت اصلا در حد یک شرکت بزرگ نیست و بجز چند گوشیه انگشت شمار دیگر حرفی برای گفتن ندارد که همان ها هم هیچ وقت بهترین نبودن
    متاسفانه برای سقوط این شرکت من دلیلی ندارم و به دنبال ان نیز نبودم بیشتر به دنبال دلیل برای چگونه در اوج رفتن این شرکت بودم که هنوز هم پیدا نکردم
    تنها حرف اخری که در مورد اچ تی سی دارم بزرگترین مشکلش تاسیس این شرکت بود

    البته این سه شرکت مشکلات بیشتری هم داشتن که من مشکلات اصلی رو گفتم
    (ضمنا من طرفدار شرکت اپل هستم و از ایفون بدم میاد و اگر زمانی بخواهم گوشی بگیرم اگر ایفون دماش از ۲۰ درجه بالاتر نره ایفون میگیرم وگرنه درحال حاظر گوشی مورد علاقه من ال جی جی۴ هست اما اونم باطریش ضعیف ، الان منتظر گوشی بعدیه بلکبری هستم که قراره با سیستم اندروید بیاد با این که میدونم این شرکت رو به سقوط هست اما دوست دارم این گوشیش رو داشته باشم ، گفتم شاید واستون جالب باشه و فکر نکنین با کسی پدر کشتگی دارم یا از شرکت خاصی طرفداری میکنم)
    امضا : یه بی سواد که دیپلمشم شبانه به زور گرفت

    1. عرفان

      حتما سامسونگ خوبه که تمام گوشیاش منو هاش عین هم هستن ..از گالکسی S بگیر تا الان…خداوکیل چه فرقی کردن.

  4. محمد

    خدا نکنه اچ تی سی بره کنار
    بدجور این برند و گوشیاشو دوس دارم

  5. Serah

    سلام. بازم احساساتی شدند دوستان … مهم نیست کدوم بره یا بمونه…چیزی گیر ما نمیاد…

  6. Paeezvash

    سونی تمام محصولاتش عالی هستن
    و گوشیاش اصلا ایرادی نداره
    ولی نوع تبلیغات باعث شده که سر زبونها نیوفته،
    مثلا برند سامسونگ دقیقا مث کشورهای عربی که با پول خلیج رو تا مرز عربی بردن،
    حالا سامسونگم همینطوره و شاپ ها رو تامین میکنه سود کم هم ازشون میگیره تا براش تبلیغ کنن
    ولی سونی باج نمیده
    خدا وکیلی یه لحظه منطقی باشید تو گوشی های قبلی سونی خود دیجی میگفت که مث بلند کردن سمه است و بلند کردنش سخته(!) بعد تو زد۵میگه ضخامتش بالاست(!)
    الانم که جدیدا با ماهیتابه مقایسه میکنن که پشت گوشی سونی بحدی داغ که باهاش نیمرو درست کنی!!! خداییش این ادبیات و کا میشه دید؟؟؟!!!
    اپل اوایل سال ٢ تا پرچمدار داده که میشه ۶ ماهی یکی سامسونگ هم که بالای ۴ تا فقط پرچمدار تو کمتر از یک سال داده ولی اینا ایراد نیست ولی واسه سونی معایب!!!!!
    بخدا اگه هر شرکتی حتی جی ال ایکس مث سونی گوشی هاشو زد اب میزد الان خود دیجی کالا بعنوان یه اپشن فوق العاده و تک ازش اسم میبرد ولی خیلی راحت از این قابلیت سونی میگذره و من بیننده و شنونده که تخصصی در حد کارشناس ندارم پیش خودم فک میکنم چیز مهمی نیست و خیلی کم لطفی های دیگه
    الان هواوی انر که فروش اختصاصی داره یک ایراد نداره حتی اندرویدش که مال ٢ سال پیش ولی سونی اگه جعبش کثیف باشه شما میزنید تو قسمت معایب
    من نه سونی مال پدرمه نه هیچ برند دیگه ای و یه ایفون ۵ اس دارم
    و قبرل دارم که تو هر بیزنسی هم پشت پرده وجود داره هم همکاری و هم قوانینی خاص
    و اگه اینا نباشه اصلا بیزینسی نیست
    ولی خداییش ما ایرانی هستیم متاسفانه بدلایلی از خیلی جهات عقبیم حداقلش شماها از روی دلسوزی هم که شده حداقل تایید نمیکنید تخریب هم نکنید
    ماها هنوز درگیر اینیم که مثلا شارژ اولیه چند ساعت باید باشه!
    و هنوزم هر کی یه چی میگه که شاید اصلا نیازی هم نیست به اینکار!!!!

    بهر حال من که میدونم انتقادم رو تایید نمیکنید
    ولی باهر وجود من دیجی کالا رو دوس دارم و تمام خریدهامو کردم و میکنم
    موفق باشید

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      دوست عزیز، نقد و بررسی محصولات رده بالا یا به اصطلاح پرچمدار (Xperia Z5) با نقد و بررسی گوشی‌های میان رده (Honor 4X) خیلی تفاوت دارد. هیچکس از یک گوشی ۵۰۰ هزار تومنی انتظار بدنه فلزی، اندروید به روز و سخت افزار قوی نداره ولی وقتی یک گوشی به عنوان برترین محصول یک شرکت معرفی میشه، به طور خودکار، یک سری انتظارات رو ایجاد می‌کنه، برای همین وقتی ۲ میلیون پول یک گوشی هزینه می‌کنیم، انتظار بدنه‌ای که خیلی داغ بشه یا کیفیت متوسط دوربین رو نداریم.
      ممنون از توجه‌تون.

  7. siavash

    “و One M9 را هم بدون هیچ تغییری نسبت به مدل قبلی عرضه کرد.”
    اینا رو میخونید یا میدونید چیزی ازشون یا نه؟! کارشناس موبایل نداره دیجیکالا یا کلاً با HTC دشمنه؟! این جمله کاملاً غلطه!!!

    من همه گوشی ها با برندهای مختلف رو داشتم (نوکیا،سونی،اچ تی سی، اپل،سامسونگ (چندین مدل)،آلکاتل، ال جی) پس از روی هوا صحبت نمیکنم وقتی میگم بهترین محیط کاربری و مدیا رو اچ تی سی داره(حتی یه ذره هم لگ نداره) و بدترین اش رو سامسونگ داره (دیوانه کننده!). ساده ترین و مضحک ترین اش رو هم آیفون داره که آدم دست اش میگیره فکر میکنه به شعور آدم توهین شده!
    به هر حال در همین الآن اش خونه ما اس ۶، ۶ اس،ال جی جی ۴، و اچ تی سی ام ۹ هست و من با همشونم کار کردم. کاملاً از اچ تی سی که دارم راضیم و اینهم نقاط صادقانه در مورد ضعف های همه اینها:
    اچ تی سی ام۹: دوربین اش افتضاحه، بلندگوش اگه صدار بلندتری داشت بهتر میبود، رزولشن صفحه قابل قبوله مخصوصاً هم که ال سی دی ۳ رنگ طبیعی با گوریلا ۴ هست، رزلوشن بالاتر از این اونقدر به چشم نمیاد اما تو قیمت میاد، مشکل داغ شدن هم به خاطر فلزی بودن داشت که با آپدیت رفع شد (مزایا: گیفیت عالی بدنه، کیفیت عالی صدا محیط کاربری عالی)
    سامسونگ اس ۶: محیط کاربری پر لگ،جای انگشت به طرز خنده داری روی گوشی میمونه،سری اج در دست گرفتنش اذیت کننده است،صدا همون مونو همیشگی (مزایا: دوربین عالی،صفحه رزولشن بالا اما آمولد کارتونی (شخصاً دوست ندارم)،شارژ سریع و وایرلس)
    ال جی ج۴:رنگ و صفحه کارتونی، داغ شدن،بدنه پلاستیکی با تیکه ای چرم که بعضی ها دوست دارند بعضی ها خیر(مزایا:سرعت خوب، دوربین عالی،صدای بلندگو با این مونو و کیفیت خاصی ندارد اما حجم آن بسیار بالاست) اون گوشی تقریباً همه چیش خوبه اگه با بدنه اش کنار بیاید و مثل بعضی ها نگید ال جی ضایع است و اینا!…
    آیفون ۶:عدم حضور آپشن ها کاربردی، جالب و بعضاً ضروری اندروید، عدم حضور گوگل مپ(میگن جدیداً اومده)،محدودیت های فراوان آی او اس (مزایا: سرعت عالی و بدون لگ، بدنه خوب،پشتیبانی خوب و چون همه گوشی های آن سالانه یک مدل یکسان هستند لوازم جانبی زیادی برای آن وجود دارد.) کلاً اگر انقدر این گوشی محدودیت نداشت و ساده نبود خیلی خوب میشد.
    پی نوشت: تبلیغات گسترده اپل و سامسونگ تاثیر بسزایی در فروش آن ها داشته و بعضاً باعث پوشاندن بعضی ضعف های آن ها شده.

    1. ve

      اقا سیاوش با این که من فکر میکنم شما بعضی جاها زیاده روی کردی و با این که از ایفون خوشم نمیاد فقط میخوام ۳تا دفاع از این گوشیه زبون بسته بکنم
      ۱-عدم حضور آپشن ها کاربردی، جالب و بعضاً ضروری اندروید، عدم حضور گوگل مپ مربوط به گوشیه اندرویدی میشه نه گوشی با سیستم عامل ای او اس (البته گوگل مپ از همون اول هم که نقشه اپل جایگزین شد در اپ استور آمد)
      ۲-من ایپد داشتم و محدودیتی در ای او اس ندیدم اگه میشه شما نام ببر تا من بجای اپل به شما پاسخگو باشم
      تنها محدودیت این هست که باید نرم افزار رو خریداری کنی که بجز کشور ما که متاسفانه بازی ساز و برنامه نویس مادر مرده ادم حساب نمیشه ، بقیه کشورا میدونن اون ها هم ادم هستن و اگه چیزی میسازن واسه رضای خدا نیست واسه اینده شونه که بتونن با پولش چیزایی که میخوان رو بگیرن همونجور که شما مجبوری واسه ایندت یه شغل و منبع درآمد داشته باشی
      (ضمنا استفاده از یک برنامه بدون هزینه ای که سازنده ان رضایت داشته باشه از نظر هر دینی هم حرام است ، تو خودت در نظر بگیر مردم بدون اجازه وسایلت رو بردارن ، حتما شاکی میشی)
      ۳-نمیدونم شما اطلاع دارین که یکی از دلایلی که مردم در دنیا سمت ای او اس میرن بجای اندروید اینه که ساده هست یا نه؟
      کاری به اشتباهای دیگه ای که در مورد چیزای دیگه گفتین ندارم ، اما وقتی اطلاعات کلی ندارین اطلاعات کلی ندین که اشتباه و از روی نا آگاهی باشه

  8. علی

    به نظر من بزگترین مشکل سونی و تا حدی htc رابط کاربری بسیار ضعیف و بی روح اونهاست. لازم به ذکره که شرکت هواوی با همین توجه به رابط کاربری و متعادل نگه داشتن قیمت و در کنارش سخت افزار مناسب تونسته سهم عمده ای از بازار رو بدست بگیره.
    شاد باشید.

    1. Ali Reza

      رابط کاربری اچ تی سی یعنی سنس فوق العاده اس و هر کی کار کرده عاشق اش شده
      رابط کاربری سونی هم طرفدار های خاص خودش رو داره و اگه کسی باهاش کار کنه از رابط کاربری رنگارنگ سامسونگ وهوآوی متنفر میشه

      به نظر من مهم ترین مشکل این دو شرکتبه نظر من عدم تبلیغات ه
      پرچم دارای هر دو به خاطر اسنپدراگون ۸۱۰ داغ میکردن باعث کاهش فروش شون شد که هر دوتاشون میتونن با تبلیغات موثر روی محصولات جدیدشون از افزایش ضرر ها جلوگیری کن

      هوآوی هم که شما گفتید به خاطر پیشتیبانی ملتشون و همچنین قیمت های فوق العاده پایین رشد کردهدر حالی که کیفیت ساخت بالایی ندارن
      کیفیت ساخت سونی و اچ تی سی خیلی بالاتر از سامسونگ و هوآوی ه

  9. سیاوش

    نمیدونم سامسونگ و هواوی از چه فرمولی استفاده میکنن که مدیران سونی ، موتورولا ، و اچ تی سی از درکش ناتوان هستن من که فکر میکنم ضریب هوشی این افراد پایین هست!!! چون خیلی ها در جامعه میدونن دلیل موفقیت ساوسونگ ، هواوی، شیائومی و لنوو در سطح جهانی چیه!!!

  10. Mmd

    Sony <3

  11. علی علیخانی

    به نظر من اگر بین این سه برند برندی که دوام بیار شاید سونی باشه اچ تی سی که از ضرر ها و سود های خودش درس نگرفت مثلا در htc one m7 کیفیت دوربین به رقیا نمیرسید و قرار بود این مورد در htc one m8 درست بشه که حتی در htc one m9 هم درست نشد حالا طراحی تکراری را کنار میزارم وشما هم اگر اچ تی سی رو با سونی مقایسه کنید میبینید که واقعا سونی بد شانسی اورده شاید بخش اعظم ضرر های سونی به خاطر داغ کردن بیش از حد گوشیاش بوده که اون هم به خاطر استفاده از پردازنده اسنپ دراگون و ضد آب بودن هست

  12. Xperia

    والا نمیدونم از چی بگم واقعا شرکتی که کیفیت و سلامت مشتری همیشه براش اولویت داشته باید حذف بشه از ال سی دی های سامسونگ نگم که دو هفته باهاش کار کردم چشم درد گرفتم با اون رنگاش رفتم گوشیو عوض کردم والا به چیه سامسونگ مینازین شرکتی که چند ساله پیش سره مشتریاشو کلاه میذاشت بنچمارک تقلبی تحویلشون میداد فقط تبلیغاتای الکی میکرد خب از اینا گذشته حقه شرکتی مثل سونی واقعا این نیست همیشه بالا ترین کیفیته سخت افزار رو داشته و خود منم که باهاش واسه برنامه نویسی کار میکنم واقعا راضیم تنها چیزیم که کیفیته لازمه رو شاید از دیدگاه یک سری نداشت دوربین بود که فک میکنم اگه تنظیم دستی میکردن بازده عالی میگرفتن اما متاسفانه افراد با سواد که اطلاعات کافی داشته باشن کمه و این صحبتا به جایی نمیرسه به نظر شخصه من تو ios اپل و تو android سونی که بازم من اکه سیتم عامل یکی باشه سونی رو ترجیح میدم چون واقعا بهترین محصولات رو با بهترین کیفیتو با سونی تجربه کردم قصدم بی احترامی نبود نظر همه رو چشم نظر شخصی بود 🙂

    1. MJ

      دوست عزیز اگه سامسونگ کلا یه مزیت داشته باشه همون صفحه نمایششه و سونی هم به جز چند تا Z آخری اگه میخواستیم بزرگترین مشکلشو اسم ببریم صفحه نمایشش بود با اون TFTها که زاویه دیدش خیلی بد بود.
      نمیدونم این حرفو از کجا اوردی!
      اینجا هم حرفی از سامسونگ و اپل و بقیه نزده که شما ناراحتی!
      من کاری به کیفیت محصولات ندارم. خودم به خاطر تست های مورد نیاز نرم افزاریم چندین مدل از گوشی های سونی٬سامسونگ٬اپل و برندهای چینی و نکسوس رو دام و نقاط ضعف و قوت هر کدوم رو درک کردم. کسی هم که از من راهنمایی بخواد برای خرید گوشی ٬ متناسب با نیاز اون فرد برند و مدل پیشنهاد میدم بدون تعصب.
      تجارت فقط تولید یه جنس با کیفیت نیست. اگه اپل فروشش بالاست فقط به خاطر کیفیت بالاش نیست. سامسونگ هم همینطور.
      تبلیغات٬ فرهنگ٬ نوع ارتباط با مردم و.. تایین کننده س
      برای مثال سامسونگ سعی کرده نمایندگیهاشو تو هر کشوری داشته باشه.
      نمونه ی قابل لمس اینکه اگه استور سامسونگ رو سر بزنید میبینید می تونید با استفاده از کارت شتاب ازش خرید کنید.
      خدایی کدوم یکی از برندهای دیگه ی الکترونیکی دنیا این کار رو کردن؟ کجا حتی با IP ایران با خیال راحت دلار خرج کنیم چه برسه به کار با شبکه شتاب ما!!!
      سامسونگ عاشق ما نیست . بلکه استراتوژی و دید خوبی در تجارت داره.
      خواستم بدونید دلیل موفقیت یک برند فقط چیزی که خیلی از ماها میدونیم نیست و فاکتورهای خیلی زیادی داره.

      1. Xperia

        mj جان من با سامسونگ راحت نیستم حرف ازش زدم چون پر فروشه و فک کنم گفتم نظر گاملا شخصیه و در ضمن شما ال سی دی رو با سایز ۵ اینچ از پایین یا چپ یا…. نمیبینی رو به رو میبینی که تقریبا کیفیت تصویر خوبی رو ارایه میده و عزیزم سونی عضو اولین شرکتی هایی بود که تجارت الکترونیک رو اغاز کرد یکم تحقیق کنید متوجه میشید و اینم اضافه کنم اون زمان که هیچ کدوم از سایت ها فارسی نداشت سونی سایت تمام فارسی داشت و از این میسوزم که یه شرکتی که واسه مشتریاش ارزش قایله از دور خارج میشه و یه شرکتی که….. بازم میگم طرفداری نمیکنم ولی سونی از خیلی از شرکت ها بالا تره تو کیفیت و کانفیک جنساش وگرنه سونی شرکت بابام نیست کلا زیادم مهم نیست الان سلیقه حرف اولو میزنه چون بیشتر افراد جای این که ببینن نیازشون چیه و چیزی که تو دستشونه چه قابلیتایی داره به ظاهرشو کلاسش اهمیت میدن به هر من قصد تخریب برندیووو ندارم فقط خواستم بگم بعضی چیزا واقعا حقه بعضی شرکتا نیست 😀

      2. A

        عزیز جان
        سامسونگ چه خوشتان بیاید چه نیاید از سونی بهتره
        الان هم ۲۰ درصد بازار توی دستش هست
        و تمام

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه