سونی هفته‌ی آینده استریم فیلم ۴K را آغاز می‌کند

۱۱ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

سرویس جدید استریم فیلم شرکت سونی که «الترا» نام دارد و امکان استریم فیلم با کیفیت ۴k Ultra High  را فراهم می‌کند، دوشنبه هفته آینده به بازار می‌آید.

شرکت سونی قبلا سرویس استریم ویدیو خود را در نمایشگاه بین المللی CES امسال معرفی کرده بود و امروز تاریخ عرضه آن را به بازار ایالات‌متحده مشخص ساخته است. همانطور که از نام آن پیداست، این سرویس به کاربران امکان استریم محتوا در قالب کیفیت ۴k Ultra High را می‌دهد. برای استفاده از چنین امکانی آنها نه تنها به یک تلویزیون ۴k بلکه به اینترنتی نیاز دارند که برای استریم چنین محتوایی قدرت کافی داشته باشد.

«الترا»، سرویس جدید استریم فیلم سونی، در تاریخ دوشنبه ۱۶ فروردین در ایالات‌متحده به بازار عرضه خواهد شد. این سرویس روی تلویزیون‌های ۴k UHD TV این شرکت که به سیستم عامل اندروید مجهز اند، قابل استفاده خواهد بود.

این سرویس برای کاربران، فیلم‌های متنوعی جهت خرید و پخش با رزولوشن ۴k UHD فراهم می‌کند. سونی به برخی از این فیلم‌ها که شامل تولیداتی از استودیوهای Sony Pictures و Columbia است اشاره کرده. فیلمهایی از قبیل Concussion ،The Night Before و The Walk که هر سه ساخته سال ۲۰۱۵ اند و فیلمهای قدیمی‌تری چون Crouching Tiger ،Hidden Dragon و Ghostbusters.

sony2

سونی در این سرویس مدلی شبیه به آنچه Netflix به کار می‌برد را مورد استفاده قرار نداده، یعنی مشتریان این سرویس برای دسترسی به محتوای مورد نظرشان به شکل ماهانه پول پرداخت نمیکنند، به جای آن باید به شکل مجزا هر یک از فیلمهای ۴k مورد نیاز را به قیمت ۳۰ دلار خریداری کنند. سپس شما قادر به تماشای محصولات خریداری شده‌تان هستید البته این فیلمها قابل دانلود نیستند چون حافظه تلویزیون برای ذخیره‌سازی یک فیلم کامل ۴k کافی نیست. در عین حال سرویس الترا با سرویس «الترا وایولت» (یک سرویس دیگر استریم فیلم) هم تطبیق‌پذیر است و این کاربران می‌توانند پروفایل جدید الترای خود را با پروفایل و محتواهایی که در گذشته خریداری کرده بودند، پیوند بدهند.

هر یک از مشتریان که یکی از تلویزیون‌های جدید ۴k سونی را بخرد، به صورت مجانی چهار عنوان فیلم ۴k دریافت می‌کند که هر زمان از سرویس الترا استفاده کند در دسترسش قرار خواهد گرفت. سونی هنوز این موضوع را رسما تایید نکرده که آیا سرویس الترا در پلی استیشن ۴ هم قابل استفاده خواهد بود یا نه. اما اگر بشنویم که جواب این سوال مثبت است چندان غافلگیر نخواهیم شد چون می دانیم این شرکت در حال حاضر بر روی پلی استیشنهای چهار ۴k کار می‌کند.

منبع: Ubergizmo ،Engadget

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar ایوب

    سلام، آقای دلخموش استریم همون تماشای فیلم به صورت ت آنلاین هست یا معنا و مفهوم دیگه ای داره؟اگه توضیح بدید ممنون میشم

  2. Avatar امیر

    اخیرا سونی داره به قدرت شماره اول ابزارهای سرگرمی داره میشه… خیلی پیشرفت کرده….. از گیم تا فیلم و ….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه