سونی به شکل جدی وارد حوزه ساخت بازی‌های موبایل می‌شود

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدیر عامل شرکت سونی، کازو هیرای اعلام کرده شرکت سونی قصد دارد با تمام توان وارد حوزه ساخت بازی‌های موبایل شود. هیرای اعلام کرده این تغییری بزرگ برای سونی خواهد بود که دیگر صرفا یک سازنده بازی‌های کنسول نباشد و برای گوشی‌های هوشمند هم به شکلی فعالانه بازی بسازد.

مدیر عامل سونی به تحسین بازی پوکمون گو هم پرداخته و گفته این بازی دنیای بازی‌های موبایل را به کل تغییر داد. او با تمجید از این بازی، امکان‌های بالقوه موجود در آن که توانسته در زندگی افراد هم نقش ایفا کند را جذاب توصیف کرده است.

او اعلام کرده موفقیت بازی پوکمون گو بر تمام این صنعت اثرگذار بوده است و ایده واقعیت مجازی آن ایده‌ای بسیار خلاقانه بود.

آنچه کازو هیرای گفته نشان دهنده نفوذ و قدرت بازی‌های موبایل در شرایط کنونی است به شکلی که یک سازنده کنسول دیگر مثل سونی هم از ورود جدی خود به این پلتفرم خبر داده. نینتندو هم به عنوان یک کنسول‌ساز سال‌ها از ورود به این پلتفرم خودداری کرده بود اما امسال با ارائه بازی میتومو و سپس همکاری در ساخت پوکمون گو این وضعیت را کاملا تغییر داد. تحلیل‌گران معتقدند اپ‌های شرکت سونی که در حوزه بازی‌های موبایل پیش از این منتشر شده‌اند اغلب در جهت درآمدزایی مستقل این شرکت از اپ‌ها نبوده و بیشتر قصد بالا بردن فروش کنسول‌های این شرکت را داشته است. حال با گفته‌های مدیرعامل این شرکت و تمایل جدی سونی برای ساخت بازی‌های موبایل این وضعیت تغییر خواهد کرد.

منبع: Polygon


Birthday_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar افشین

    سونی قدرتمند تر از همیشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه