سونی کسب‌وکار باتری‌اش را به موراتا می‌فروشد

۱۳ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

موراتا (Murata) و سونی امروز مشترکا اعلام کردند برای مذاکره بر سر انتقال کسب‌وکار باتری سونی به موراتا به تفاهم غیر الزام‌آوری رسیده‌اند. طبق این مذاکره در آینده‌‌ی نه‌چندان دور کسب‌وکار سونی در حوزه‌ی باتری به موراتا واگذار می‌شود.

با امضای تفاهم‌نامه‌ غیرالزام‌آور سونی و موراتا، در آینده‌‌ی نه‌چندان دور کسب‌وکار سونی در حوزه‌ی باتری به موراتا واگذار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سونی، هدف موراتا و سونی پس از مذاکرات و بررسی دقیق جزئیات مفاد و شرایط انتقال، اجرای توافق‌نامهٔ قطعی الزام‌آور در نیمه‌ی اکتبر ۲۰۱۶ میلادی (مهرماه ۹۵) و تکمیل انتقال تا پایان مارس ۲۰۱۷ میلادی (فروردین ۹۶) منوط به تأیید نهادهای نظارتی است.

اگرچه حوزهٔ این انتقال هنوز نهایی نشده است، دو طرف انتظار دارند این انتقال شامل کسب‌وکار باتری تحت پوشش شرکت Sony Energy Devices Corporation در ژاپن، عملیات ساخت مربوط به باتری‌های سونی در چین و سنگاپور و همچنین دارایی‌ها و کارکنان اختصاص داده‌شده به کسب‌وکار باتری گروه سونی و مراکز تحقیق و توسعه در ژاپن و دیگر نقاط جهان شود.

در گزارش روابط عمومی سونی همچنین گفته شده فعالیت‌های تجاری مرتبط با فروش باتری‌های USB با برند سونی به مصرف‌کنندگان، باتری‌های آلکالاین، باتری‌های دکمه‌ای و سکه‌ای و پروژکتورهای قابل‌حمل و همچنین برخی محصولات دیگر به احتمال زیاد شامل این انتقال نخواهد شد.

سونی کسب‌وکار باتری‌اش را از سال ۱۹۷۵ میلادی آغاز کرده و در سال ۱۹۹۱ نخستین باتری تجاری از نوع لیتیم-یون را به بازار عرضه کرد. از آن زمان تاکنون کسب‌وکار باتری عمدتاً به‌عنوان بخش اصلی محصولات الکترونیکی سونی بوده و به‌تازگی کسب‌وکار باتری‌های لیتیم-یون پلیمری برای تلفن‌های هوشمند در دستور کار این شرکت قرار گرفته بود.

پس از واگذاری بخش باتری سونی، موراتا این بخش را به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی کسب‌وکارش در حوزه‌ی انرژی‌ قرار خواهد داد.

روابط عمومی سونی در این‌باره گفته است:

“موراتا و سونی از منظر مجموعه استراتژی‌هایشان و به‌منظور افزایش توان رقابت و حصول اطمینان از رشد پایدار کسب‌وکار باتری، تشخیص‌ داده‌اند ادامه‌ی مذاکرات برای انتقال توانمندی‌های فنی و تجربیات تجاری‌ سونی در بخش باتری به موراتا، برای هر دو طرف سودمند است.”

منبع: Sony

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه