سگا: از دعواهای کلوب تا شورش در شهر

۲۸ اسفند ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کنسول هشت بیتی نینتندو، روند حرکت صنعت بازی را تغییر داد. بازی‌های کنسول NES یا همان فامیکام، آن‌قدر خوب بودند که تصور اینکه چیزی بهتر از آن‌ها را ببینیم، برای‌مان عجیب به نظر می‌رسید. با این حال، نسل بعدی کنسول‌های بازی، گرافیک ۱۶ بیتی را وارد این صنعت کردند. در حالی که نینتندو کنسول Super Nintendo را به عنوان کنسول ۱۶ بیتی خود معرفی کرده بود، سگا با Genesis یا Mega Drive وارد میدان شد.

در دنیا، دعوای بزرگی بین طرفداران Mega Drive و SNES شکل گرفته بود؛ طوری که گرافیک این دو کنسول و بازی‌های‌اش، موضوع بزرگی در دعواهای کنسولی بین طرفداران سگا و نینتندو بودند. بازی‌ها زیاد در دعوا مطرح می‌شدند. طرفداران نینتندو از «سوپر ماریو» و «افسانه‌ی زلدا» تعریف می‌کردند و طرفداران سگا از «سونیک».

Sega-Genesis-1

Sega-Genesis-2

بازی‌های سوپرنینتندو را نقش‌آفرینی‌های بزرگ و طولانی و داستان‌دار تشکیل می‌دادند، در حالی که بازی‌های سگا بیشتر امتیازی و اکشن بودند.

سونیک، سونیک ۲ و سونیک ۳ به کنار، بازی‌های خیلی خوبی مثل «شورش در شهر»، یا «کنترا» فقط روی سگا پیدا می‌شدند. حتی با «میکی ماوس» هم روی سگا خاطرات زیادی داریم. بازی‌هایی مثل «تبر طلایی» روی سگا عرضه شده بودند و «لاک‌پشت‌های نینجا» و «شیر شاه» هم برای این کنسول بودند.

Sega-Genesis-5

مطمئنا خیلی از کسانی که در مملکت ما سگا داشتند، مدت زیادی را پای این کنسول مشغول بازی کردن «مورتال کامبت ۳» بوده‌اند. بازی هواپیمایی After Burner و بازی مسابقه‌ای Outrun هم از یاد هیچ‌کس نمی‌رود. «نینجا با سگ» یا همان Shadow Dancer هم که به جای خود.

Sega-Genesis-3 Sega-Genesis-4

می‌توانید در ادامه، تبلیغ‌های تلویزیونی سگا را در ژاپن، هندوستان و استرالیا ببینید.‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ویدیوی بعدی، بازی‌های سگا را در یک مونتاژ نشان می‌دهد.

‌‌‌‌‌‌‌

در بخش نظرات، برای ما از سگا، کلوب‌های بازی، قرض و کرایه‌ گرفتن کارتریج‌ها و دعوا سر دسته بگویید.

‌‌‌‌‌

اگر با مطالب «گجت رترو» ما همراه بوده باشید می‌دانید که ما در دیجی‌کالا مگ قصد داریم با کمک شما یک موزه‌ی گجت‌های رترو درست کنیم. پس از اگر هنوز یک کنسول سگا دارید از آن عکس گرفته و با هشتگ digikalamag_retro# روی اینستاگرام برای ما ارسال کنید. برای این‌که متوجه مشارکت شما بشویم فراموش نکنید اکانت اینستاگرام دیجی‌کالا مگ digikalamag@ را هم روی عکس‌هایتان تگ کنید. ما هم برای قدردانی از همراهی شما بهترین‌های آن‌ها را به نام خودتان روی اینستاگرام دیجی‌کالا مگ منتشر خواهیم کرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۱ دیدگاه
  1. Salar

    یادش بخیر سگا،سال ۷۸ بود که بابام سگا خریده بود،همینکه از در اومد داخل سگا رو که دیدم گرفتم و به تلویزیون وصل کردم و تا شب بازی کردم با داداشام،من خرگوش و سونیک و شورش و فوتبالیستها و کامیکسوزون و زیاد بازی میکرد م،هنوزم که هنوزه روی گوشیم با شبیه ساز بازی میکنم ولی با خود سگا بازی کردن عالم دیگه ای داره،خاطرات سگا و میکرو تموم شدنی نیست،حیف که دوران بچگی زود تموم شد،کاش میشد بازم به اون دوران برگشت،بقول دوستای خوبم مرسی از بابت این مطلب،کلی خاطره زنده شد

  2. مریم مانی

    واااااای سگا???????????????? خرگوش سگا❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

    1. مریم مانی

      خرگوش سگا❤❤❤❤❤❤????????????????

  3. میلی

    سلام یه هو هوس کردم یه سگا بخرم و با خودم ببرم شهرستان با بچه ها یادی از گذشته کنیم که کامنت های دوستان دیدم و میخوام یه خاطره بگم واستون

    یادش بخیر..تابستون که میشد من و پسر عموهام میرفتیم از کلوپی بازارچه سگا کرایه میکردیم شبی ۷۰۰ تومن که بلاخره بعد از توافق باند عقرب( مثلا اسم باندمون بود) از جیب همه پول بلند کردیم با پولای خودمون شد ۱۴۰۰۰ تومن که رفتیم یه سگا خریدیم…بچه های دهه ۶۰ اوایل ۷۰ میدونن ۱۴ تومن پول تو اون زمان چه ارزشی داشت
    وسترن و فوتبال ۹۸ و مورتال و شورش در شهر

  4. پویا

    سلام،واقعا یادش بخیر.بین سالهای ۷۱ تا ۷۶ همش خدا خدا میکردیم که زودتر عید و تابستان شود و ما تعطیل بشویم و غرق این بازیها شویم.یادم هست که با بچه های فامیل انقدر بازی می کردیم تا آدابتورداغ داغ میشد و اگر فصل تابستان بود آن را مقابل کولر میگرفتیم تا خنک شود.من بازیهای مهم مانند شورش در خیابان،سونیک،فوتبال،مارتال کامبت،شینوبی،تبر طلا،دیکتریسی و … را خریده بودم و بقیه را شبی دویست تومان کرایه میکردم.یادمه خودمان را می کشتیم تا رمزهای فوتبال و مارتال کامبت را به دست بیاوریم.آقای میرزایی،خدا حفظتان کند که ما را در نوستالژی آن دوران پرتاب کردید.به قول دوستمان یاد باد آن روزگاران یاد باد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه