سیستم عامل تایزن ۳.۰ در شهریور ماه معرفی می‌شود

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در جریان برگزاری مراسم «توسعه دهندگان سامسونگ» (Samsung Developer Conference) اعلام شد که سیستم «عامل تایزن ۳.۰» (Tizen 3.0) در شهریور ماه معرفی خواهد شد.

نسخه‌ی سوم سیستم عامل تایزن با قابلیت‌های جدید در شهریور ماه معرفی می‌شود.

به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد در نمایشگاه IFA 2016 که در شهریور ماه برگزار می‌شود، نسخه‌ی جدید سیستم عامل تایزن را با تغییرات بسیار زیاد به نمایش دربیاورد. به احتمال زیاد در این مراسم ساعت هوشمند Gear S3 هم معرفی خواهد شد.

سیستم عامل تایزن با پلتفرم‌های ۶۴ بیتی سازگار خواهد بود و می‌توان از آن روی تراشه‌های جدید ARM‌ و تراشه‌های X86 هم استفاده کرد. این سیستم عامل از رابط برنامه نویسی Vulkan هم پشتیبانی می‌کند که این موضوع باعث می‌شود تایزن از ویژگی‌های گرافیکی سیستم عامل اندروید برخوردار شود.

همچنین مشخص شده که این نسخه از سیستم عامل تایزن از صفحه نمایش‌های ۴K هم پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل بعید نیست که از آن روی تلویزیون‌های جدید استفاده شود. از دیگر ویژگی‌های جدید این سیستم عامل می‌توان به امکان ساخت چندین حساب کاربری، فرمان صوتی و سیستم امنیتی جدید برای مقابله با ویروس‌ها اشاره کرد.

سیستم عامل تایزن به تازگی روی تلویزیون‌ها و گجت‌های پوشیدنی سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است. حتی سامسونگ گوشی‌هایی را هم با این سیستم عامل راهی بازار کرده که در کشورهای هند و بنگلادش با استقبال زیاد کاربران مواجه شدند. نسخه آزمایشی تایزن ۳.۰ در تیر ماه عرضه می‌شود و افراد مختلف می‌توانند آن را روی گوشی‌های Z1 و Z3 نصب کنند.

‌‌‌‌‌

منبع: Sam Mobile

‌‌‌‌

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Ali S

    من با این سیستم عامل روی تلوزیون suhd کار کردم واقعا پر سرعت و فوق العاده هست و از کد های اندروید هم پشتیبانی میکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه