سیگنال مرموز رادیویی؛ آیا بیگانگان برای ما پیام فرستاده‌اند؟

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بیگانگان

گروهی از ستاره‌شناسان روسی می‌گویند سینگال‌های رادیویی قوی و مرموزی از فضا دریافت کرده‌اند. این باعث شده شور و هیجان زیادی درباره احتمال وجود یک حیات هوشمند بیگانه ایجاد شود. منبع احتمالی این سیگنال هیجان‌انگیز است. به نظر می‌رسد از یک منظومه دوردست با ستاره‌ای شبیه به خورشید می‌آید. شاید این ستاره سیاره‌ی متمدنی مثل زمین ما داشته باشد. قبل از اینکه تصور کنیم خانه بیگانگان را پیدا کرده‌ایم، باید حواسمان به این نکته باشد: ستاره‌شناسان هنوز باید سیگنال دیگری را از همان نقطه در آسمان دریافت کنند، اما شاید دیگر این ممکن نباشد.

داده‌های ستاره‌شناسان نشان می‌دهد که این سیگنال از سمت ستاره‌ای به نام HD164595 می‌آید که ۹۵ سال نوری با زمین فاصله دارد. این موضوع جالب است چون این ستاره تقریبا هم‌اندازه خورشید است و یک سیاره هم به دورش می‌چرخد. با توجه به این که آن سیاره بسیار نزدیک‌تر از فاصله عطارد تا خورشید، به دور ستاره‌اش می‌چرخد، بنابراین بیش از حد داغ است و امکان پیدایش حیات در آن وجود ندارد. اما شاید سیاره‌های دیگری در این منظومه باشند که هنوز از وجود آنها آگاه نیستیم.

«سث شاستک»، مدیر مرکز «جستجو برای حیات هوشمند فرازمینی» (SETI) به مردم می‌گوید که زیاد ذوق‌زده نشوند. هنوز توضیحات احتمالی زیاد برای این سیگنال وجود داد و تا زمانی که تکرار نشود، نمی‌توانیم فکر کنیم که منشا آن بیگانگان هستند.

البته این سیگنالی که روس‌ها پیدا کردند چندان هم جدید نیست. ستاره‌شناسان در واقع آن را یک سال پیش پیدا کردند اما به دلایلی حالا به سرتیتر خبرها رسیده است. یکی از اعضای تیم ایمیلی درباره شواهد این سیگنال به چند نفر فرستاد و سپس «پاول گلیستر»، یک نویسنده علم و تکنولوژی درباره آن روی وبسایتش نوشت. او نوشته: «نمی‌توان احتمال یک نویز یا شکل دیگری از آن را رد کرد. اما این سیگنال آنقدر بحث‌انگیز است که محققان دائما آن را زیر نظر گرفته‌اند.»

دقیقا مشخص نیست که این سیگنال چه بود. گیرنده‌ای که روس‌ها استفاده کردند روی پهنای باند واید تنظیم شده بود. بنابراین رمزگشایی منشا سیگنال سخت بود؛ احتمالا پیامی از یک تمدن دیگر یا صرفا تاثیر یک جرم فضایی طبیعی بوده مثل اختروشی که سیگنال‌های رادیویی می‌فرستد.

 منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar احمد

    دوستان عزیز خواهش میکنم سر این مسئله دعوا نکنیم ، من به شخصه اوایل این نظریه ufo ها رو قبول داشتم ولی باور کنید اینها همش بازی سیاستمداران برای سرگرم نگهداشتن مردم اینجوری میشه که بعضی اتفاق ها میفته !!

    اینها هم هر روز بهانه جدیدشون هست و امام صادق هم گفتند که اینها از هم خبر ندارن ! بعد چجوریه که نتیجه گیری میکنید ؟

    مطمئنا این اتقاق از قصد افتاده تا ما تلاش بیشتری برای دست یابی به یکدیگر بکنیم

  2. Avatar MOFAN

    دوست عزیز یوفو مختص به کشور خاصی نیست این حرف شما کاملا خنده دار و بی پایه واساس است . درسال ۱۹۶۰ فرمانده نیروی هوایی ایران (تهران ) ژنرال جعفری هنگام رژه با شی عجیبی که شما با عنوان یوفو یاد میکنیدمواجه میشه و طبق گفته های ژنرال جعفری هواپیما ها ی جنگی کاملا خلع سلاح شده بودن و امکان شلیک وجود نداشته و اون شی بعد از مدتی چرخش دور هواپیمای ژنرال با سرعت نور غیب میشه اینا همه با مدرک و سند موجوده خبر رسانه ایی میشه و کارشناسان از امریکا(موفان) برای مصاحبه با این ژنرال به ایران میان…. در سال ۱۹۵۵ یه مهندس امریکایی (اسمش فعلا خاطرم نیس ولی به محض این که یادم اومد مینویسم) درباره ی یه عنصر کشف نشده صحبت میکنه عنصر شماره ۱۶ (لیورموریوم) که در اون زمان مورد تمسخر قرار میگیره ۵۰ سال بعد مهندسین روسی این عنصر رو کشف میکنن که این خودش جای بحث داشته که این دانشمند امریکایی از کجا میدونسته و میگه ایالات متحده به یک ابر ماده دست پیدا کرده که خیلی فراتر از تصوارات ماست با سرعتی میلیارد برابر نور…که اگه در اختیار جهان قرار میگرفت خیلی بیش تر از اینها پیشرفت میکرد این دانشمند در اخر اعلام میکنه دولت امریکا موفق به ساخت ۹ تا سفینه (یوفو) شده در سال (۱۹۵۵) چند روز بعد این افشا گری این فرد به طرز مشکوکی نا پدید میشه . همه این حرف ها تو ارشیو های MOFAN هست با مدرک و دلیل

    1. Avatar KaTa

      دوست من حرف خودت که بدتر بود(همون خنده دار و بی پایه و اساس که گفتی) !
      UFO مخفف Unidentified Flying Object هست که به اجسامی که خارج از ساخته دست بشر باشه (منظور همون اجسام پرنده به اصطلاح فضایی) گفته میشه!

      1. Avatar amir

        داداش حرف خودت خنده دار تر بود این چیز خارج از ساخت بشر که گفتی نکتش همینه دیگه …حالا دیگه خارج از ساخت نیست و حالا اونها موفق به ساختش شدن اگه زحمت میدادی یه سرچ کوچیک میکردی برا موفان حتما متوجه حرفت میشدی … بعضی نظرات جالبه واقعا

  3. Avatar محمد

    ۱۰۰میلیارد کهکشان وجود داره هر کهکشان ۱۰۰میلیارد ستاره که فرض بر اینکه هر ستاره ۱۰ سیاره داشته باشه
    من دیگه حرفی ندارم مگر سخن امام صادق(ع):
    در پس خورشید ما ۴۰ خورشید وجود دارد و در پس هرکدام ۴۰ سرزمین(سیاره)و در هر کدام قومی که هیچکدام از دیگری خبری ندارند .

    1. Avatar عامر

      جداً، من همچین حدیثی رو نشنیده بودم. خیلی جالب بود. میشه منبع حدیث رو هم بفرمایید.

  4. Avatar فرهاد

    کدوم بیگانه ملت رو سرکار گذاشتن
    برام همیشه سئواله چرا این بیگانگان یا به قول آمریکاییهای عزیز ای یوفوها همش تو خاک آمریکا پیدا میشن

    1. Avatar سالار

      نمی بینی گفته روس ها بعدا برای ایران بیاد پس امریکا و روسیه تو امر هوا و فضا پیشتازن دیگه

    2. Avatar Sina Js

      به خاطر پایگاه های هسته ای که توی آمریکا زیاد هستن و بهشون میگن” نقاط داغ”

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه