شایعه: اپلیکیشن Goggles، دوربین‌های اندرویدی را هوشمند می‌کند

۷ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل احتمالا در حال کار کردن روی قابلیت جدیدی برای دوربین‌های اندرویدی است که به کاربران گوشی‌های هوشمند امکان می‌دهد جست‌وجوی اطلاعات را مستقیما از طریق عکس‌هایشان انجام دهند.

هنوز هیچ خبر تاییدشده‌ای در این رابطه وجود ندارد اما آن‌طور که سایت SlashGear گزارش می‌دهد،‌ این تکنولوژی قابلیت‌های اپلیکیشن جست‌وجوی تصویری Goggles را که از سال‌ها پیش در دسترس است، با دوربین دستگاه اندرویدی شما (یاGoogle  Camera) ترکیب می‌کند.

فناوری جدید گوگل حتی این امکان را فراهم می‌کند که درباره‌ی سروصداهای اطراف شی موردنظرتان جست‌وجو کنید و اطلاعاتی به دست بیاورید.

Google Goggles به کاربران امکان می‌دهد از اشیای قابل‌تشخیص یا مشهور (مثل بناهای مشهور یا آثار هنری) عکس بگیرند و با جست‌وجوی تصویری، اطلاعات بیشتری درباره‌ی آن‌ها پیدا کنند. همچنین این اپلیکیشن می‌تواند نوشته‌هایی را به هشت زبان دنیا بخواند و ترجمه کند. طبق شایعات جدید، فناوری جدید گوگل حتی این امکان را فراهم می‌کند که درباره‌ی سروصداهای اطراف شی موردنظرتان جست‌وجو کنید و اطلاعاتی به دست بیاورید.

البته پیش از این هم چنین امکاناتی در گوشی‌های تلفن همراه و بعضی گجت‌های پوشیدنی آزمایش شده بود. اما SlashGear پیش‌بینی می‌کند فناوری جدید گوگل بهتر از هرچیزی با هدست‌های واقعیت افزوده جور دربیاید.

منبع: Engadget

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه