شرکت خودروسازی دایملر همکاری خود با ایران را آغاز می‌کند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
Daimler AG

شرکت « دایملر آ گ» (Daimler AG) از جمله شرکت‌های خودروساز مطرح دنیا به شما می‌رود که بعد از رفع تحریم‌ها، خودش را برای همکاری با ایران آماده می‌کند.

شرکت دایملر آلمان همکاری جدیدی را با ایران خودرو آغاز می‌کند.

شرکت دایملر از جمله شرکت‌های بزرگ کشور آلمان به شمار می‌رود که درصدی از سهام شرکت‌های مرسدس-بنز، Smart Automobile، Freightliner، Western Sta، Mitsubishi Fuso و چند شرکت اتومبیل‌سازی، اتوبوس‌سازی و موتورسیکلت‌سازی را در اختیار دارد. این شرکت چند ملیتی که اکنون کامیون‌های مرسدس-بنز را تولید می‌کند، قصد دارد وارد بازار ایران شود.

براساس اطلاعات منتشر شده شرکت دایملر قصد دارد همکاری جدیدی با ایران خودرو برای تولید کامیون و سیستم انتقال قدرت آغاز کند که به احتمال زیاد ۵۰ سال ادامه خواهد داشت. «ولفگنگ برنهارد» (Wolfgang Bernhard) مسئول بخش تجاری شرکت دایملر به این موضوع اشاره کرده که:” هم اکنون درخواست زیادی برای کامیون‌های مختلف در ایران وجود دارد و ما در حال بررسی شرایط و حضور سریع‌تر در این بازار هستیم.”

براساس اطلاعات منتشر شده، مسئولان شرکت خودروسازی «پژو سیتروئن» (PSA Peugeot Citroën) در حال برنامه‌ریزی برای حضور در بازار کشور ایران هستند.

شرکت پژو قبل از تحریم‌های ایران در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۱۳ درصد فروش خودش را از بازار ایران به دست می‌آورد. به نظر می‌رسد که این شرکت در حضور دوباره‌ی خودش در ایران قصد دارد در کنار همکاری با ایران‌خودرو با شرکت‌های دیگر هم کار کند.

ایران با داشتن ۸۰ میلیون جمعیت و اقتصاد ۴۰۰ میلیارد دلاری بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید که زیر ساخت‌های خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده است. «دنیل سالتر» (Daniel Salter) از سازمان Renaissance Capital که در شهر لندن واقع شده درباره‌ی سرمایه‌گذاران خارجی در بازار ایران می‌گوید:” به نظر من کشورهای اروپایی با سرعت بیشتری نسبت به کشورهای آمریکایی در بازار ایران حضور پیدا می‌کنند، اما این کار را با احتیاط بیشتری انجام خواهند داد.”

۱۳ درصد فروش پژو تا قبل از تحریم‌های سال ۲۰۱۲ از بازار ایران بوده است.

از طرف آمریکا هم قرار است ۵۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده‌ی ایران آزاد شود و همچنین شرکت‌های تولید کننده‌ی هواپیما هم اجازه پیدا کرده‌اند که در سریع‌ترین زمان ممکن همکاری خودشان را با ایران آغاز کنند. تا این لحظه مشخص شده که ایران قصد خرید نزدیک به ۱۱۴ هواپیمای مسافربری ایرباس را دارد و از اوایل تیرماه سال آینده این هواپیماهای نو به تدریج وارد خطوط هوایی ایران می‌شوند. همچنین ایران قصد خرید هواپیماهای دیگری را از بوئینگ دارد.

منبع: Bloomberg

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar پویا

    ۱۳ کل فروش پژو در ایران بود!!! و ایران و در موقع تحریم تنها گذاشت!!! چه جالب
    خوب حالا باید با لیفان و mvm رقابت کنه
    در بازار ایران قیمت مناسب حرف اول می زنه و پژو قافیه را باخته

  2. Avatar emad

    آخ جون،پس به این زودی شاهد محصولات شاهکار وانت بنز طراحی شده توسط نوابغ ایران خودرو خواهیم بود.این اجنبی ها سال هاست روش پول درآوردن رو یاد نگرفتن و انشالله تو ایران همه جانبه یاد می گیرن.

  3. Avatar رامین

    آقا من نمیدونم این همه شتاب واسه چیه ؟ اگه این ماشین هایی که قراره بیاد ایران با قیمت گزاف به خورد این مملکت بدن با این درآمدی که ما داریم آیا میتونیم از اینا استفاده کنیم .
    این ماشین ها و دیگر وسایلی که قراره وارد ایران بشه باید با قیمت خودش بدون هزینه های من در آوردی به ملت ایران عرضه بشه که تا حالا هیچ خبرگذاری به این مورد اشاره نکردن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه