HTC شرکت مستقلی برای واقعیت مجازی تاسیس می‌کند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
HTC Vive

گزارشی جدید از منابع خبری تایوانی، کشور مادر شرکت HTC، نشان می‌دهد که این شرکت می‌خواهد شرکت جدید و مستقلی برای بخش تجاری واقعیت مجازی تاسیس کند.

این اقدام با هدف جداسازی فعالیت‌های این شرکت در زمینه‌ی واقعیت مجازی و بخش تجاری گوشی هوشمند صورت گرفته است.

براساس منابعی مرتبط با این صنعت که نامی از آنها برده نشده، وانگ، مدیر عامل HTC به زودی نهاد جدیدی مختص محصولات واقعیت مجازی از قبیل هدست واقعیت مجازی HTC Vive ایجاد خواهد کرد. این شرکت جدید تماما متعلق به وانگ و HTC خواهد بود.

این اقدام با هدف جداسازی فعالیت‌های این شرکت در زمینه‌ی واقعیت مجازی و بخش تجاری گوشی هوشمند صورت گرفته است. چند سالی می‌شود که بخش تجاری گوشی‌های هوشمند HTC اوضاع خوبی ندارد. هرچند مسوولان این شرکت تایوانی امیدوارند که تلاش‌هایشان برای تکنولوژی واقعیت مجازی موفقیت‌آمیز باشد. دلالان بورس اوراق بهادار تایوان می‌گویند، سرمایه‌گذاران امیدهای زیادی برای VR دارند و معتقدند که این زمینه‌ی کاری به HTC کمک می‌کند که تاثیرات منفی ناشی از افزایش رقابت در بازار گوشی هوشمند را جبران کند.

پس از انتشار این خبر، ارزش سهم HTC بیش از ۵ درصد افزایش یافت. هرچند که این شرکت هنوز درباره‌ی این موضوع رسما سخن نگفته است.

پیش‌فروش هدست واقعیت مجازی HTC وایو از دهم اسفند ماه آغاز خواهد شد و احتمالا قیمت آن ۱۵۰۰ دلار خواهد بود. این دستگاه در ابتدا در همایش جهانی موبایل سال گذشته (MWC) رونمایی شده بود و در ماه آوریل عرضه خواهد شد. این دستگاه در همکاری با شرکت والو (Valve) توسعه داده شده بود.

منبع: GSMArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar رامین

    کامپیوتر و لپ تاپ ،تبلت و موبایل ، کنسولای بازی ، هدست مجازی ..
    اینا همشون به هم ربط دارن و بدونه همدیگه یه چیزی کم دارن .
    ولی در آینده هدست مجازی جای تمام دیوایس ها رو میگیره . کامپیوتر و حتی لپ تاپ مسلما از خونه ها جمع میشن و فقط تو شرکتها و ادارات و کارخانه ها استفاده میشن . که درستش هم همینه . آخه یه کاربر معمولی اگه قصد رفتن به اینترنت رو داشته باشه تبلت و موبایل کارشو راه میندازه و برای بازی هم از کنسول ها استفاده میکنه .
    ولی چیزی که مسلمه هدست مجازی در آینده (شاید تا ۱۰ سال دیگه ) میتونه جای تمااااااام تبلت و موبایل و کنسولهای بازی رو بگیره و شاید موبایل فقط در حد یک ساعت کوچیک بشه و فقط برای تماس ازش استفاده بشه . شاید حتی هدست مجازی جای تلویزیون ها رو هم بگیره . فکرشو بکنید هدست مجازی رو مثل یک عینک کوچیک و سبک بزاری رو چشت و یک تلویزیون ۳ بعدی و ۳۶۰ درجه که خودتم وسط فیلم وایسادی :))
    و صد البته دنیایی که آدمها رو از هم دورتر و مجازی تر میکنه 😐

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه