شرکت چینی حاضر در ایران، در شانگهای قطاری با سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌سازد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت راه آهن کشور چین یا CRRC که یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های  قطار در دنیا به حساب می‌آید  و در کشور ایران هم می‌خواهد راه آهن پر سرعت احداث کند، به تازگی نسل جدیدی از قطار‌های شناور مغناطیسی ساخته که می‌تواند با سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. سرعتی که از تمام قطارهای امروزی بیشتر است.

براساس گزارش منتشر شده در سایت Smart Rail World کشور چین قصد دارد این مسیر راه آهن جدید را به طول سه مایل ادامه دهد تا بتواند قطارهای معناطیسی شناور خودش را آزمایش کند. این قطار که در نوع خودش سریع‌ترین به حساب می‌آید، می‌تواند در سیستم حمل و نقل کشورهای دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد.

شبکه‌ی خط راه آهن سریع کشور چین یکی از بزرگ‌ترین مسیرهای دنیا به حساب می‌آید که  ۲۰۰۰۰ کیلومتر است که سرمایه گذاری ۵۳۸ میلیارد دلاری روی آن صورت گرفته است. حتی در سال‌های گذشته هم سرعت شبکه‌ی راه آهن کشور چین بیشتر از قبل شده است. سال گذشته قطارهای شناور مغناطیسی کشور ژاپن توانسته بودند به سرعت ۵۴۰ کیلومتر بر ساعت برسند و رکورد جهان را به دست بیاورند؛ اما شبکه‌ی ریلی مغناطیسی شناور ژاپن تا سال ۲۰۲۷ به شکل تجاری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. همین موضوع باعث شده که شبکه‌ی راه آهن کشور چین سریع‌ترین در دنیا باشد.

البته شرکت CRRC نه تنها در کشور چین دست به تولید خط راه آهن با قطارهای شناور مغناطیسی کرده بلکه در انگلستان، استرالیا، کشورهای جنوب آسیا، ایران، مکزیک، تایلند، اندونزی و روسیه هم راه آهن پرسرعت می‌سازد.

منبع: The Verge

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. پدرام

    تا برای ما نسازن بدرد نمیخوره بیان یدونه از تهران در مسیر کرج هشتگرد قزوین و بلعکس بزنن که این همه دانشجو راحت برن بیان متروی خودمون خیلی بره ۸۰ تاست شایدم کمتر اگر این جدیدا ۳۰۰ تا هم بره باور کنید مقدار زیادی از بار استرسی مردم کم میشه و آدم دیگه نمیخواد ۵ صبح بیدار شه میخواد بره جایی از اون طرف در کیفیت تحصیل و … هم کمک شایانی میکنه چون آدم کمتر تو راه وقت تلف میکنه به امید روزی که همه قطار هامون در ایران با سرعت ها اینچنینی حرکت کنن و دیگه هیچکس دلش نخواد ماشین بیاره که زود تر برسه !

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه