شرکت HMD از ۴ گوشی اقتصادی نوکیا رونمایی کرد

۵ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
نوکیا

 

به غیر از نوکیا ۹ مجهز به دوربین پنج‌گانه، شرکت HMD در مراسم خود از سه گوشی هوشمند اقتصادی و یک گوشی سنتی رونمایی کرد. اگرچه این گوشی‌ها از لحاظ مشخصات قابل مقایسه با پرچم‌داران گران‌قیمت نیستند، اما با توجه به قیمت آن‌ها، از ویژگی‌های قابل توجهی بهره می‌برند.

نوکیا ۴.۲

ابتدا از بزرگ‌ترین گوشی یعنی نوکیا ۴.۲ آغاز می‌کنیم. در جلو و پشت این گوشی از پنل شیشه‌ای استفاده شده و از نمایشگر ۵.۷۱ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۲۰ بهره می‌برد که در بالای آن یک بریدگی قطره‌ای شکل دارای دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دیده می‌شود.

اگرچه این گوشی قیمت چندانی ندارد، ولی در پنل پشتی دوربین دوگانه تعبیه شده که البته یکی از آن‌ها سنسور تشخیص عمق و دیگری دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارای دیافراگم F/2.2 است. در بدنه این دوربین، دکمه مختص گوگل اسیستنت قرار دارد که با توجه به نحوه فشار، سه کارکرد دارد؛ یک بار فشار، دو بار فشار یا فشار طولانی. تمام این کارکردها مربوط به گوگل اسیستنت است و در مورد امکان تغییر کارکرد آن، شرکت HMD هنوز اظهارنظر نکرده است.

نوکیا

قلب تپنده این گوشی، تراشه پایین‌رده اسنپ‌دراگون ۴۳۹ است و به همین خاطر از لحاظ عملکردی، نباید انتظار زیادی از نوکیا ۴.۲ داشته باشیم. در کنار این تراشه، ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد که البته کاربران می‌توانند مدل مجهز به ۳/۳۲ گیگابایتی را هم خریداری کنند. در ضمن خوشبختانه این گوشی از کارت حافظه microSD هم پشتیبانی می‌کند.

این گوشی عضوی از پروژه اندروید وان است و این یعنی تا ۲ سال آینده جدیدترین نسخه اندروید را دریافت می‌کند. مدل پایه این گوشی ۱۶۹ دلار و مدل مجهز به ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابات حافظه داخلی، ۱۹۹ دلار قیمت دارد. این گوشی در رنگ‌های مشکی و صورتی روشن روانه‌ی بازار می‌شود.

نوکیا ۳.۲

همانطور که از نام این گوشی پیداست، در رابطه با برخی از مشخصه‌ها نسبت به نوکیا ۴.۲ از مشخصه‌های ضعیف‌تری بهره می‌برد. پنل پشتی این گوشی از جنس پلاستیک است و از نمایشگر ۶.۲۶ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۲۰ بهره می‌برد. این گوشی هم دارای دکمه اختصاصی گوگل اسیستنت است و مانند نوکیا ۴.۲ از پس انجام سه کارکرد مربوط به گوگل اسیستنت برمی‌آید.

نوکیا

تراشه این گوشی ضعیف‌تر از برادر گران‌تر خود است و اسنپ‌دراگون ۴۲۹ وظیفه‌ی پردازش‌های این گوشی را برعهده دارد. البته در رابطه با ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی شاهد تغییری نیستیم و این گوشی هم از ترکیب ۲/۱۶ و ۳/۳۲ گیگابایتی بهره می‌برد که به لطف پشتیبانی از کارت حافظه microSD می‌توان مقدار حافظه را افزایش داد. دوربین اصلی این گوشی از نوع ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی هم از نوع ۵ مگاپیکسلی است.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این گوشی، بهره‌گیری آن از باتری حجیم ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که ۱۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر از ظرفیت باتری نوکیا ۴.۲ محسوب می‌شود. در ارتباط با نرم‌افزار هم این گوشی عضو پروژه اندروید وان است. مدل پایه این گوشی ۱۳۹ دلار قیمت دارد و با پرداخت ۳۰ دلار بیشتر، می‌توان مدل مبتنی بر ۳/۳۲ گیگابایتی را خریداری کرد.

نوکیا ۱.۱ پلاس

این گوشی مبتنی بر اندروید گو (نسخه اندروید پای) است و این یعنی از لحاظ مشخصه‌های سخت‌افزاری، بسیار ضعیف محسوب می‌شود. این گوشی دارای نمایشگر ۵.۴۵ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۹۶۰ و باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. تراشه مدیاتک MT6739 وظیفه‌ی انجام پردازش‌ها را برعهده دارد و در کنار آن، ۱ گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش تعبیه شده است.

نوکیا

در پنل پشتی این گوشی می‌توانیم یک دوربین ۸ مگاپیکسلی به همراه فلش LED و در پنل جلویی هم می‌توانیم یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی را مشاهده کنیم. این گوشی در رنگ‌های مشکی، قرمز و آبی با قیمت ۸۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شود.

نوکیا ۲۱۰

نوکیا

شرکت HMD بارها نشان داده که علاقه‌ی زیادی به ساخت گوشی‌های ساده با طراحی قدیمی دارد. این گوشی بسیار ساده دارای نمایشگر ۲.۴ اینچی است و در ضمن در پنل پشتی از یک دوربین VGA و فلش LED هم بهره می‌برد. این گوشی مبتنی بر سیستم‌عامل بسیار ساده S30 است که در آن اپلیکیشن‌هایی مانند مرورگر اپرا مینی، فیسبوک و بازی معروف مار قرار دارد. برای خرید گوشی نوستالژیک کافی است ۳۵ دلار بپردازید.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. احمد

    ۳۵ دلار ؟
    میشه ۵۰۰ هزار ت ناقابل ???? !!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه