شما بگویید؛ اندروید یا iOS؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
اندروید در برابر iOS

اندروید بهتر است یا iOS؟ نزدیک به ۸ سال است که طرفداران دو آتشه‌ی گجت‌های دیجیتالی سعی می‌کنند به این سوال پاسخ بدهند. ما هم اینجاییم تا با کمک شما به قانع‌کننده‌ترین دلایل برسیم.

‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌

طرفداران سرسخت اندروید و iOS گاه با دلایل منطقی و گاه غیر‌منطقی می‌خواهند شما را قانع کنند تا یک گوشی اندرویدی بخرید یا مستقیم سراغ آیفون بروید. برخی از این دلایل با گذشت زمان بی‌معنی می‌شوند: به‌طور مثال دیگر نمی‌توان به گوشی‌های اندرویدی به‌خاطر نداشتن حسگر اثر انگشت ایراد گرفت. روزبه‌روز‌ دستگاه‌های اندرویدی بیشتری به این حسگر مجهز می‌شوند. از طرف دیگر، اگر تا دو سال پیش می‌گفتیم آیفون به خاطر نمایشگر کوچکش از قافله عقب‌مانده، دیگر باید حرف خود را پس بگیریم؛ حالا با آیفون‌های ۴/۷ و ۵/۵ اینچی می‌توانیم از قابلیت‌های iOS بیشترین بهره را ببریم.

در کنار اندروید و iOS، ویندوز هم با تمام پتانسیل‌هایش حضور دارد. ما در مطالب بعدی به این اکوسیستم پویا و درحال احیا در دستگاه‌های موبایل خواهیم پرداخت؛ اما این‌جا به‌طور کامل می‌خواهیم روی اندروید و iOS‌ تمرکز کنیم.

بیایید خیلی ساده به جهان‌بینی این دو سیستم عامل نگاهی داشته باشیم: iOS در انحصار اپل است. اگر iOS‌ را دوست ندارید، کلا باید قید آیفون را زده و گوشی دیگری بخرید. در این سیستم عامل همه‌چیز به همان شکلی است که اپل می‌پسندد. اپل بررسی می‌کند که شما چه می‌خواهید و چه‌چیز به‌صلاح شماست؛ سپس آن را در قالب یک پکیج آماده پیش روی شما قرار می‌دهد. اما داستان اندروید کمی فرق دارد. گوگل پس از خرید «شرکت اندروید» در سال ۲۰۰۵، به‌تدریج اکوسیستم موبایل خود را روی این سیستم عامل بنا کرد. به‌جز دستگاه‌های نکسوس، اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی با تغییرات ظاهری چشم‌گیری روانه‌ی بازار می‌شوند؛ در اندروید، دست کاربر کاملا باز است و به‌راحتی می‌تواند از اپلیکیشن‌های موردعلاقه‌اش به‌جای اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم استفاده کند. حتی کاربر می‌تواند به‌وسیله‌ی اپلیکیشن‌های لانچر، رابط کاربری دستگاه را به‌سلیقه‌ی خودش تغییر دهد. در یک کلام، اندروید «قابلیت شخصی‌سازی» بیشتری دارد. یک نکته‌ی مهم دیگر هم وجود دارد: شما تقریبا بدون دردسر می‌توانید از اکثر اپلیکیشن‌های گوگل روی اکوسیستم iOS‌ استفاده کنید. گوگل در این مورد بذل‌و‌بخشش زیادی دارد! اما در سوی دیگر ماجرا، اپل علاقه‌ای ندارد کاربران دستگاه‌های اندرویدی از اپلیکیشن‌های اختصاصی‌اش استفاده کنند. شاید شوخی به‌نظر برسد، اما با جستجو در گوگل پلی، تنها یک اپلیکیشن اپل را پیدا می‌کنید؛ آن‌هم Move to iOS است و به‌درد کاربرانی می‌خورد که می‌خواهند از اندروید به iOS‌ مهاجرت کنند.

کاربران در اقصی نقاط دنیا دلایل مشترکی برای دفاع از این سیستم‌های عامل دارند. با در نظر گرفتن کاربران ایرانی می‌توان یک جمع‌بندی ساده انجام داد:

مزیت‌های اندروید و iOS

در کنار این مزیت‌ها، هر کدام از این سیستم‌های عامل مشکلات خود را هم دارند؛ به‌طور مثال، تنوع زیاد در سخت‌افزار، آن‌هم بعضا با کیفیت پایین، یک معضل بزرگ در دستگاه‌های اندرویدی است. بی‌کیفیت بودن برخی از گوشی‌ها یا تبلت‌های اندرویدی به‌طور مستقیم با ایجاد یک تجربه‌ی نامطلوب در کاربران در ارتباط است. برخی از کاربران هم از محدودیت‌های محصولات اپل می‌نالند. اتکای بیش‌ازحد به برنامه‌ی «آی‌تیونز» برای مدیریت فایل‌ها و برنامه‌ها ازجمله‌ مواردی است که خیلی از کاربران را به سمت محیط باز اندروید می‌کشاند.

جدا از این موارد، بیایید یک بار دیگر نقاط ضعف و قوت این دو اکوسیستم را مرور کنیم و نظرات همدیگر را به چالش بکشیم تا به پاسخ‌های درست‌تری برسیم؛ پاسخ‌هایی که از تجربه‌ی کاربری ما ایرانی‌ها ریشه گرفته. شما این فرصت را دارید که با دلایل منطقی‌تان با یکدیگر مخالفت کنید و تجربه‌های خود را با همدیگر به‌اشتراک بگذارید.

‌‌‌ ‌‌

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۳۶ دیدگاه
  1. محمد ملک محمدی

    با سلام
    من یه کارشناس امنیت و یک هکر کلاه سفید هستم. تو بحث امنیت دستگاه های همراه ویندوزفون و بلک بری امن ترین سیستم عامل ها هستند.بهترین سیستم عامل برای نفوذ و هک اندروید هست.
    من در حال حاضر از یک گوشی ویندوز فونی استفاده میکنم که از نظر روانی و راحتی خیلی بهتر از اندرویده.
    تنها دلیل غریب موندن ویندوز فون فروشندگان موبایل هستند که تبلیغات سوء میکن.
    کسی راستشو به مشتری نمیگه. همه میگن ویندوز فون سیستم عاملیه که هر کسی نمیتونه کار کنه و برنامه هاش کمه !!!
    در صورتی که هر کسی تجربش کنه واقعا کنار گذاشتنش واسش سخت میشه.

  2. ابوذر

    ولی نظر من اینه که:
    گوشی های پرچمدار از نظر قیمت در همه برندها شبیه به هم هستند

    اپل برای گوشی بودن عالیه
    سریع ، امن و کم مشکل
    برای مکالمه و انجام امور بانکی و نگه داری از رمز ها و کلمات عبور عالیه

    اما چرا خودتون رو محدود کنید؟؟؟
    می تونید یک تبلت اندرویدی خوب هم داشته باشید و از بازی ها روی اندروید استفاده کنید
    و شر محدودیت ها و مبالغ ایتونز استور راحت باشید
    اینجوری هم فال و هم تماشا

  3. متین

    خیلی بی انصافیه که تو هیچ جا حرفی از ویندوزفون گفته نمیشه

  4. ریحانه

    توی ایران اندروید بهتر جواب میده و از اپل تنها بخاطر چشم و هم چشمی استفاده میشه.

  5. Mehran

    من چند ساله که از ایفون استفاده می کنم در کنار گوشی های سامسونگ و سونی هم مصرف کردم. شخصا کاری نبوده که بشه تا گوشی های اندروییدی انجام داد ولی تو ایفون نشه
    کسایی که میان گله مند میشن و از محدودیت حرف میزنن بهتره همون سراغ اندروید برن چون توانایی کار کردن تا ایفونو ندارن
    واقعا با کمی هوش و بدون نیاز به جیلبریک همه کار میشه با ایفون کرد
    من موزیک از سایت ها دانلود می کنم عکس فایل هر چیزی که فکرشو بکنین و میتونم به همه گوشی های اندروییدی و اپلی ارسال کنم و یا دریافت و ذخیره کنم
    برنامه هایی مثل file master تمام محدودیت هایی که بدون داشتن علمش ازش حرف میزنین رو بر طرف میکنه
    هر وقت دانششو پیدا کردین راجع به ایرادهای ایفون حرف بزنید اقایون متعصب

    1. حامد

      دقیقا…

  6. AppMapp

    خوب بعد از خوندن کامنت دوستان باید بگم که هرکسی که میگه آی او اس محدودیت داره، احتمالا با آی او اس کار نکرده ! همینجا لازمه بگم که کار کردن با آی او اس به معنای این نیست که گوشی دوستت برداری یکم تو منوش بگردی ! حداقل یک سال باید باهاش کار کنی بعد نظر بدی !

    بعدشم شما هم آهنگ هم ویدیو هم عکس و هر چیز دیگه رو که فکرش کنید میتونید به آیفون خود بریزید، فقط کافیه با برنامه آیتونز آشنا باشید ، اون دستمون که میگفت نمیشه یه فایل ریخت تو گوشی آیفون بعد ا خود گوشی پاکش کرد !؟ خوب باید بگم شما بلد نیستید کار کنید نباید نظر بدید راجع بهش

    همچنین اون دوستی که میگفت نمیشه ویدیو رو به آسونی انتقال داد ، نمیدونم شوخی میکرد یا جدی میگفت ، ولی خوب از طریق برنامه آیتونز، آیتولز، سینک آی او اس و … میشه این کارو کرد. پس این مشکل هم حل شد

    خوب باید به اون دوستی هم که پرسید میشه فایل از آیفون به فلش انتقال داد باید بگم که بله که میشه !

    یه نگاهی به محصول شرکت mili بندازید که از حافظه ssd استفاده میکنه و سرعت بالایی داره ! و در حافظه های ۱۶ و ۶۴ و ۱۲۸ به فروش میرسه

    http://www.technologypep.com/mili-idata-ios-usb-otg-best-deals-and-reviews.html

    و وقتی با برنامه های share it و zapya میتونی با سرعت بالا فایل انتقال بدی ! nfc به چه کار میاد ؟ در واقع کمتر کسی رو دیدم که از nfc استفاده کنه ! در واقع اصلا ندیدم ! همچنین چه کاریه که از یه بازی دوتا داشته باشی ؟ و هک وای فای هم برای شما که عادت دارید از اطلاعات بقیه استفاده کنید خوبه پس با همون اندرویدتون کار کنید همچنین وقتی اپل واچ هست چرا با ساعت های دیگه ارتباط برقرار کرد ؟ جا داره یادی هم کنم از میزان فروش ۷ میلیونی اپل واچ تو شیش ماه که با اختلاف زیادی از سایر رقبا مثه همین ساعت سامسونگ فروشش بیشتر بوده

    اون بنده خدایی هم که میگفت اپل نمیشه ازش موزیک رو انتقال داد به سایر گوشی ها و یا حتی از طریق برنامه های ارتباطی فرستادشون ، باید بگم که فلسفه اپل همینه ! اگر نگاهی به تاریخچه اپل بندازید، میبینید که سود اپل و محبوبیتش به خاطر همین احترام به قانون کپی رایت بوده ! زمانی که اولین آیپاد معرفی شد ، اوج دانلود موزیک از سایت های اینترنتی بود که باعث ضرر جدی به خواننده ها و استودیو های سازنده آهنگ شد. راه کار چه بود ؟ اپل با خواننده ها قراردادی بست که آهنگ هایشان را با قیمتی مناسب تر در آیتونز برای فروش بگذارند ! اینجور بود که اکثر خواننده ها رو به این کار آوردن و مردم برای گوش دادن به آهنگ محصولات اپل را خریداری کردند. و تا به امروز این کار هنوز هم انجام میشه !

    اون دوستی هم که میگفت چرا آیفون هنگ نمیکنه و دلیلشم این بود که کیفیت صفحه نمایش اپل از سامسونگ کمتره … خوب اگه یه بار دیگه این جمله رو بخونی خودتون به عمق فاجعه پی میبرید ، آخه دوست عزیز ! کیفیت صفحه نمایش چه ربطی به هنگی داره ؟؟؟ چون سامسونگ نور صفحه نمایشش بیشتر از نور صفحه نمایش آیفونه پس باید هنگ کنه ؟‌

    بعدشم خودت میگی گوشی رو با شارژر فیک بزنی به برق اتصالی پیدا میکنه و باتری منفجر میشه !! خوب مگه مشکل داره طرف که با شارژر فیک گوشیشو شارژ کنه ؟

    در ضمن یه گوشی آیفون پیدا کن که ویروسی شده باشه !

    چرا فک میکنی اپل از آیتونز برای انتقال فایل استفاده میکنه ؟ به خاطر این که خود آیتونز از ورود فایل های آلوده به دستگاه جلوگیری میکنه ! حتی اگر سیستمی که دارید باهاشون فایل انتقال میدید پر از ویروس باشه !

    شخصی سازی هم باید بگم که کسی رو نمیشناسی که از آی او اس استفاده کنه و از سادگی منو اون خسته بشه ! چرا باید محیطی که باهاش کار میکنی خیلی پیچیده باشه ؟ سادگی حرف اولو میزنه و محیط کاربری آی او اس هم سادست هم زیبا و هم در عین حال راحت و کار آمد !

    در ضمن دوستان اگر با محدودیت های آی او اس رو به رو هستند و مشکل دارند ، میتونند با یک جلبریک این محدودیت ها رو از بین ببرند و هرکار که میخواهند انجام دهند با گوشیشون ( که البته این مورد امنیت گوشی رو کمتر میکنه )

    در ضمن هرکس هر مشکلی با آی او اس داره میتونه بگه تا مشکلشون حل کنم 🙂

    کل حرفایی هم که زدم دفاعیه از آی او اس بود نه این که بخوام از اندروید بد بگم !

    در آخر به گفته خود دیجی کالا ! انتخاب سلیقه ای میباشد !

    1. mj

      سلام دوسته من . من قصد خرید ایفون دارم ولی این بحث ها سر محدودیت منو کمی ترسوند . می خواستم بدونم مثلا میشه بازی یا برنامه را بدون دانلود از اپ استور ، از داخل کامپیوتر روی ایفون ریخت ؟ و یا اینکه مشکل پی دی اف و فایل منیجر ضعیف واقعا در ایفون وجود داره ؟

  7. EnzO

    سلام بدون تعصب نظرمو میگم
    اولین گوشی که داشتم G2 بود گوشی خیلی خوبی بود ولی رم نمیخورد و ۱۶ گیگ برام کم بود فروختمش G3 گرفتم گوشی فوق العاده ای بود. همه چیش عالی بود هنگ هم نمیکرد بعضی وقتا که باهاش زیاد بازی میکردم داغ میکرد که چیزه معمولی بود بعد اون Note 4 خریدم تجربه کار با S pen فوق العاده بود واقعا همه چیو اسون میکرد ولی رابط کاربری سامسونگ بخاطر برنامه هایی که داره حجم زیادی از رمو میگیره و همین باعث میشد گوشیم هنگ کنه یا کند کار کنه به پیشنهاد دوستم که خودش ایفون ۶ داشتم منم یه ایفون ۶ ۱۶ گیگ خریدم رابط کاربری ایفون خیلی خوبه سبکه خوشگل و روون ولی کلی محدودیت داره اولیش پولی بودن بسیاری از اپ هاشه نمیگم تو اندروید پولی نیست ولی کمه اگرم باشه به پوله خودمون میشه خرید (از بازار) فایل منیجر نداره یه سریال میخوام نیگا کنم زیر نویسشو نمیتونم باز کنم از بیشتر فرمت های ویدیو پشتیبانی نمیکنه تو تلگرام ویدیو دانلود کنی یا کلا سیاه نشون میده یا اولشو نشون نمیده یه خورده که میره جلو درست میشه اهنگ یا فیلم براتون بفرستن نمیشه سیو کرد اهنگ نمیشه فرستاد وکلی محدودیته دیگه به نظرم اگه یه گوشی میخوایید که همه جوره کارتونو راه بندازه سمت اپل نرید (پیشنهاد من blackberry priv )

  8. ali

    این نظر سنجی یه ایراد بزرگ داره و اونم اینه که اصلا ویندوزفون رو بحساب نیاورده سیستم عاملی که واقعا روان وامنیت خیلی خوبی داره
    خارج از فضای این بحث این دوستانی که میگن S6 و G4 و M9 وiphone 6 و ۶s انصافن یه نگاهی به گوشی جدید لومیا ۹۵۰xl بندازن با ویندوز فون ۱۰ چه شود.

  9. سعید

    به نام خدا
    ویندوز

  10. Zhina

    خب دوستانی که گفتن اندروید بهتره من سیستم عامل اندروید رو هم روی سونی هم روی سامسونگ و هم روی اچ تی سی دیدم و باهش کار هم کردم اولا که چون این سیستم اختصاصی نیست یک سری مشکلاتی داره یکی از اولین مشکلاتش اینه که بعد از یک مدتی دیگه گوشی اندرویدی شما نمی تونه ورژن های جدید رو ساپورت کنه که این یعنی نمی تونه اپدیت برنامه ها و یا برنامه های جدید رو ساپورت کنه اما در iOS قضیه کمی متفاوت تره و الان گوشی iphone 4s که برای چهار سال پیش هستش هم iOS 9 رو ساپورت میکنه اما s4 که برای دو سال و نیم پیش هستش سیستم عامل lollipop رو ساپورت نمی کنه مورد بعدی هنگ گوشی های اندرویدی هستش که این امر انکار نشدنیه و این جدا از یه سری از ایراد های اندروید به همین بلوتوث و انتقال راحت فایل و نصب برنامه به هزاران روش دیگه هم مربوط میشه البته که این حق رو باید به کاربران اندرویدی داد که از روش های مختلف به جز استفاده از گوگل پلی برنامه را دانلود و نصب کنن چرا که برنامه ای مثل اینستاگرام و رتریکا رو که برنامه های معروفی هستن رو من یک ساعت براش گذاشتم تا تونستم در گوگل پلی پیداش کنم می تونیین بگردین و به نتیجه ی من برسید و اینکه نگین که گلکسی اس ۶ هنگ نمی کنه بلکه اگر کسی این گوشی رو داشته باشه میبینه که از همون اول گوشی پیام بسته شدن اجباری رو برای خیلی از برنامه ها میده و در اینستاگرام هنگ میکنه و مورد بعدی برتریiOS به اندروید امنیت هستش هک به نسبت راحت گوشی های اندرویدی با توجه به باگ و حفره های امنیتی که داره و حتی بازکردن راحت گوشی با یه فلش کردن با هزینه ی کم البته لازم به ذکره که گوشی های iOS هم هک میشن اما به سختی و اینکه گوشی شما اگر پین داشته باشه دزد محترم هزینه ای نزدیک به ۴٠٠-٨٠٠ هزار تومان برای بازکردنش نیاز داره اگر پین کد هم نداره که با فعال بودن find my iphone مجبور میشه یا گوشی رو پرت بده یا بیاره بهتون پس بده یا خودتون مکان گوشی رو می فهمید خیلی ها گفته بودن ایفون بلوتوث نداره که این کاملا غلطِ گوشی های ایفون بلوتوث دارن اما فعال نیس و با خریدن air blue sharing که دو تا پنج هزارتومانه و این روزا مبلغ کمی برای اکثرمون هستش فعال میشه و این که به نظر من رابط کاربری iOS خیلی بهتره اما این یک نظره و بسته به سلیقه هستش الان این ها به ذهنم رسید که بگم اگر مورد دیگه ای بود اضافه میکنم و اگر دلایل برای مورد ها کافی نیست بگید باز هم دلیل بیارم

  11. hacker44

    خوب ببین دوست عزیزی که میگی گوشی سامسونگ زیاد هنگ میکنه یکی باید بگه اخه تا حالا فکر کردی چرا ایفون هنگ نمیکنه خوب معلومه چون اولا که صفحه نمایششکخیلی سادس و کیفیت بسیار پایینی نسبت به سامسونگ داره بعدشم اخه به حظر تو ایفون چه قابلیتی رو توی گوشی های اپل گذاشته که گوشی بخواد به خاطر اونها هنگ کنه اخه باید یه خورده به مغزت فشار بیاری
    بعدشم تمام گوشی های اپل از نسل قدیمی باطری ها استفاده میکنند که کیفیت این باطری ها پائین بوده و احتمال منفجر شدنشون زیاده
    فقط کافیه وقتی یه ایفون تو برقه با شارژر فیک شارژ شه یا برقی نوسان کوچیک پیدا کنه که بدترزن اتفاق ممکن میفته و گوشی اپل ذوب میشه
    ولی تا حالا این اتفاق برای سامسونگ نیفتاده
    از اولش هم اپل نمیخواست خرج زیاد بکنه و فکر میکنه که کاربرای خودش رو داره و طرفدار های خودش رو داره و نمیخواد هیچ قابلیتی بزاره در حالی که سامسونگ داره همش به راحتی کاربرا فکر میکنه و فضا رو برای کاربرا باز گذاشته تا هر کاری بکنن ینی اگه یه خورده فکر کنی میبینی که با اندروید کارایی رو میشه کرد که اپل خوابشم نمیبینه و اپل فکر میکنه مردم خرن و داره همه رو خر میکنه چون برند شده و برند معروف شدنش فقط به خاطر این بوده که اولین باری که گوشی داد گرون ترین گوشی رو داد و مردم به دنبال قیمت زیاد برای چشم رو هم چشمی بودند و توجهی نمیکردن به کار هایی که اپل داره میکنه و فقط اپل داره اونا رو خر میکنه
    اگه کسی اپل میگیره ینی میخواد با دردسر و بدبختی با گوشیش کار کنه در حالی که کسی که اندروید میگیره به فکر خودشه و میدونه که اندروید کارایی میکنه که حتی ویندوز نمیکنه
    اصلا تاحالا به این فکر کردی اگه یکی یه روزی تو تلگرام یا هرجای دیگه برای تو ی ویروس بفرسته و تو دانلود کنی چی میشه؟معلومه باید دوباره ایفونتو ریست کنی و از اول شروع کنی چون خیلی حساسه و از نظر امنیتی خیلی پائینه و به انتی ویروس ها اجازه دسترسی زیادی رو نمیده در حالی که اندروید همیشه خودش مراقب ویروس ها بوده تا کاربرا دردسر نکشن
    حرف من اینه
    ایفون=دردسر و بدبختی
    اندروید=راحتی،امنیت،کارایی و زیبایی

  12. آرش

    مطمئنا هیچ کدام از سه سیستم عامل رایج یعنی اندروید،آی اوس یا وینفون آنچنان برتر مطلق یا بدتر مطلق نیست که بگیم فقط این سیستم حله وبقیه منحله!
    شما اگه به تاریخچه سیستم عامل ها از هفت هشت سال پیش نگاه کنین میبینین که دلیل اینکه باقی سیستم عامل ها شکست خوردند و فقط اینا موندند این بود که:اول ایفون اومد گوشیای سطح بالای بسیار با کلاسی نسبت به تمام گوشیای اون زمان زد-بعدی اندی رابین به موازات اپل روی سیستم عاملی بر پایه هسته لینوکس متن باز کارکرد که اتفاقا اون زمان دیوانگی محسوب می شد.ولی بالاخره با هزار تلاش تونست روی یه گوشی دکمه ای این سیستم عاملو به کار بگیره.ولی از قضا موقع معرفی اولین گوشی هوشمند آیفون جا خورد و این گوشی قبل از تولید و عرضه شکست خورد و از این به بعد شروع به رقابت با اپل کرد و برتریهای مشتری پسندس باعث شد تا مثل خیلی سیستم عاملا تو نطفه خفه نشه.خلاصه هدف اصلی اندروید مقابله با آی اوسه و سامسونگم رهبری این حرکتو میکنه در حالی که سونی و الجی با اینکه اندرویدن ولی هدفشون مثل هدف اولیه اندروید مقابله با آیفون نیست.در نتیجه آی اوس که سعی کرده بهترین باشه اندرویدم با اضافه کردن قابلیت های بیشتر بهتر از آی اوس ظاهر بشه.ولی اگر از انصاف دور نشیم تنها عامل موفقیت اندروید رقابت شرکتهای به کار برنده اونا با اپل بوده.و در آخر هم وینفون با هدف مقابله با هر دو ظاهر شده و زیاد هم موفق نبوده فقط سماجت ماکروسافت تا الان زنده نگه داشتتش ولی شاید ورق برگرده چون ماکروسافت کاملا تفهیم شده که دوره پی سی رو به اتمامه و باید روی دستگاه های قابل حمل باید بیشتر کار کنه که اتفاقا با ویندوز همه کاره ۱۰ وارد میدان شده که پی سی و مووبیل نمیشناسه.ولی روزگاری سیستم عامل های بلک بری و تا حدودی بادا موقعی که تازه به اوج میرسیدند سقوط کردند که امیدوارم وینفون چنین بلایی سرش نیاد ولی بعید هم هست چون ماکروسافت تو این سالا تجربه کافیو به دست اورده.

    ولی همیشه قهرمان پشت پرده هاست…
    میخام سیستم عاملی متن باز و جادویی بهتون معرفی کنم که همه میشناسنس…
    بدون اینکه تو چشم بره روی بیش از ۳/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ گوشی موبایل داره کار میکنه!
    سیستم عاملیه که فقط ۴۰۰ کیلو بایت حجمشه و با یک رم ۷۰۰ کیلوبایتی! و یه سی پی یویه ۶۰ مگاهرتزی! قادره یک فایل ویدویی رو که یه گوشی اندرویدی با سی پی یو و رم ۱ گیگاهرتز و ا مگابایتی بدون لگ باز میکنرو با همون حالت باز کنه!(فایل hd 480)(گوشی کنخیندا باریکترین گوشی ۸ سال پیش با ۹mm)
    فکر کنم فهمیده باشین که منظورم سیستم عامل گوشیای چینی یعنی نوکلئوسه!
    این سیستم عامل کاملا متن بازه به طوری که به راحتی مانند تغییر یک عکس در فتوشاپ میشه سفارشیش کرد و به خاطر همین هیچ گوشی چینی که همرده نباشه منوش شبیه هم نیست.
    علاوه بر اون بر خلاف اندروید که باید هر سخت افزاری براش تعریف بشه(با اینکه لینوکس خودش میشناسه)این سیستم عامل میتونه به طور اتوماتیک با هر سخت افزاری مچ بشه و به همین خاطره که گوشی سازای چینی با خیال راحت هر آشغالی رو که پیدا کردن به هم وصل میکنن و اسمشو میزارن گوشی و اون اندک کارایی رو که نشون میده فقط به خاطر این سیستم عامله
    این سیستم عامل فقط به خاطر مورد استفاده قرار گرفتن در گوشیای بی ارزش عقب مونده.نوکلئوس با سخت افزارایی کار میمنه که اندرویید حتی اونارو سخت افزار حساب نمیکنه و اگه به فرض محال بخواد با اون سخت افزار کارکنه فقط روشن شدن گوشیتون چارپنج سالی طول میکشه
    در واقع کارایی رو که این سیستم عامل با سخت افزار بسیار محدود نشون میده اندروید آی اوس یا وینفون نمیتونن روی سخت افزار ی بیست برابر قدرتمندتر حتی نصفشو از خوشون نشون بدن.
    حالا شما فرض کن این سیستم عامل رو روی سخت افزاری مثل گلکسی اس ۶ نصب کنی!!!واسه خودش ابر کامپیوتری میشه.تازه فکر نکنین به سادگی همون گوشیا میشه نه این سیستم عامل قابلیت افزودن بی نهایت شاخو برگو داره.ولی قضیه به این سادگیام نیست.چون حداکثر رم پشتیبانی شده توسط این سیستم عامل ۲۵۶ مگ و سی پی یویی ۰.۴۵ گیگاهرتزه که البته با نصف این سخت افزار سالها پیش فیلمها و بازی هاییرو ساپورت میکرد که ان ۹۷ سلطان گوشیای اون زمان ۵ برابر زمان میبرد تا باز کنن و با خود این سخت افزار تبلت ۷ الکیو دیدم که با طرح اندروید خیلی رون کار میکرد.
    ولی با کار روی این سیستم عامل میشه با اون کولاک کرد
    کاش روزی یکی کمی بهش اهمیت بده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما