شما بگویید؛ اپ استور یا گوگل پلی استور؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
شما بگویید اپ استور یا پلی استور

اگر از همراهان همیشگی دیجی‌کالا مگ باشید، حتما با سری مطالب «شما بگویید» آشنایی دارید؛ مطالبی هفتگی که طی آن‌ها از شما می‌خواهیم نظر خودتان را درباره‌ی موضوع‌های مختلف حوزه‌های تکنولوژی و سرگرمی به گوش ما و دیگران برسانید. در نهایت در یک ویدئوکست به جمع بندی نظرات میپردازیم.

این هفته تصمیم گرفتیم نظر شما را در مورد گوگل پلی و اپ استور بدانیم.

گوگل پلی و اپ استور هدف یکسانی دارند؛ جستجو، دانلود و نصب یک اپلیکیشن. ویژگی‌های مشترک زیادی هم در هردو برنامه وجود دارد؛ مثل توضیحات، نظرات، لوگو اپلیکیشن‌ها و اسکرین شات هایی از برنامه و ممکن است ویدئویی که برنامه را توضیح می‌دهد.

با این حال محبوبیت این دو برنامه بین کاربران و به‌خصوص برنامه نویسان متفاوت است. این محبوبیت به امنیت برنامه‌ها، توضیحات، تصاویر اپ ها، تعداد برنامه‌های پولی و رایگان، اپلیکیشن‌های نسخه بتا، تنوع برنامه‌ها، دسته‌بندی‌ها، تبلیغات درون برنامه‌ای این استورها، نظرات و مناسب بودن برای توسعه‌دهنده‌ها چیزهایی است که می‌تواند بر محبوبیت این استورها مؤثر باشد.

اگر برنامه‌نویس هستید، یا به‌عنوان یک کاربر معمولی از گوگل پلی استور یا اپ استور استفاده می‌کنید تجربه‌ی کاربریتان را بنویسید و بگویید به نظر شما کدام بهتر است؛ اپ استور یا گوگل پلی استور؟ چرا؟

بیشتر بخوانید: سری مطالب «شما بگویید»

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۱ دیدگاه
  1. Mohamad

    بخدا من هم از ایفون استفاده کردم هم از گالکسی سرعت دانلود اپ استور قطعا از گوگل پلی بیشتره و هم مثل گوگل پلی فیلتر نیست اما تنوع نرم افزاری گوگل پلی بیشتره و به نظرم بیشتر سلیقه ای است

  2. Aydin Lotfi

    سلام من از هر دو استفاده کردم، خیلی از برنامه های گوگل پلی رو اپ استور نداره اما کیفیت برنامه خیلی بالاتر از اپ استور هستش.

  3. ابی

    ای او اس(اپ استور) خیلی از محدودیت های گوگل پلی رو نداره

  4. ALI REZAEE

    اخه هی میگین امنیتش امنیتش.من جفتشونو دارم. دانلود کننده باید عاقل باشه ک چی دان کنه.هییی میگین امنیتش امنیت.بابا اولاما.ولادمییییییر

  5. matin-zare

    یا سلام
    من از هردو استفاده کردم و نظر این است که اپ استور تعداد برنامه های کمی دارد نسبت به گوگل پلی ولی برنامه ی مزخرف نداره و از همه نظر کامل تر از گوگل پلی هست

  6. Amirmahdi

    بنظرم توی این مقایسه اپ استور برنده‌ست.درسته تنوع اپها در اپ استور به اندازه‌ی گوگل پلی نیست،اما همون تعداد برنامه کارشون رو با خوبی و درستی انجام میدن.گوگل پلی پر هست از اپ هایی زیادی که یا کاربرد خاصی ندارن یا درست کار نمیکنن.
    و میشه گفت اپهای معروف و کاربردی تقریبا بین جفتشون مشترکه و درمورد تحریم هم گوگل پلی هم بسیاری از اپ‌هاش رو برای ایران از دسترس خارج کرده.
    با این تفاسیر بنظرم اپ استور سیستم منسجم تر و دلچسب‌تری داره.

  7. یوسف76

    با سلام و خسته نباشید خدمت همه دست اندرکاران دیجی کالامگ.من حدود ۵سال از اندروید و گوگل پلی حدود دو سال از استور ویندوز تو گوشیهای ویندوز فون و الآن سه سال هست که از آیفون و اپ استور استفاده میکنم.گوگل پلی که کلا بیشتر امکاناتش رو ایرانیها تحریم هست حتی اینستاگرام هم نمیشه ازش دانلود کرد بخش جستجوش باز برای ما ایرانیها اگر با آی پی ایران برین مزخرفترین برنامه هایی رو میاره که تو عمرتون دیدین.برنامه زیاد داره ولی به درد نمیخوره و کاربری اش آسون نیست.در مورد استور مایکروسافت میتونم بگم خیلی خوبه ولی برنامه نداره واقعا من خودم استور مایکروسافت رو خیلی دوست داشتم ولی برنامه خیلی کم داره ولی اپ استور.در وصف اپ استور باید ایستاد و اشک ریخت و دست زد واقعا بهترین و کامل ترین و یوزر فرندی ترین و سریعترین و همه چی ترین استور تو همه ی پلتفورم هاست فقط و فقط یک ایراد کوچولو داره اونم اینه که بیشتر از ۱۵۰مگابایت نمیتونین ازش دانلود کنین با دیتای سیمکارت و حجم برنامه ها هم نسبت به اندروید بیشتره که اون به سیستم عامل ربط داره.جستجوش حرف نداره قسمت Today معرکه هست و گاهی بازیها و اپلیکیشنهایی رو رایگان قرار میده که واقعا پولی و خیلی خیلی معروف و خوش ساختن. امنیت خیلی بالایی داره .برنامه های چرت و پرتی توش نیست یا خیلی کمتره نسبت به گوگل پلی و اپل نظارت دقیقی هم بر روی دولوپر ها و هم بر روی اپ استور و کیفیت برنامه ها که قرار میگیرن داره و واقعا با استفاده ازش آدم لذت میبره.ولی تو ایران برای دانلود بعضی برنامه های ایرانی باید از استور های third party استفاده کنین مثل سیب اپ و…. و گاهی اوقات هم اپ استور ارور میده با آی پی ایران که اونم موقتی هست در کل اپ استور فوق العاده است.و تازه اطلاعاتی هم به بیرون درز شده که اپل میخواد کل اکوسیستمش رو با اپ استور مچ کنه یعنی برنامه هایی که برای آیفون و آیپد هستن رو بشه روی مک و هم استفاده کرد که خیلی جالبه.

  8. عادل سبکدوست

    من تا حالا از اپ استور استفاده نکردم ، ولی فکر میکنم که محدودیت های بیشتری نسبت به گوگل پلی استور در دانلود بازی های روز دنیا داشته باشه .
    یکی از معضلات اساسی برای کاربران اندرویدی اینه که اگه فقط تمایل به استفاده از گوگل پلی استور دارن ، طیف وسیعی از بهترین و معروفترین بازی ها و آپدیت های اونهارو نمیتونن در اختیار داشته باشن .

  9. seyed kamal

    سلام
    به نظر من اپ استور اونم بخاطر ۱: امنیت بالا ۲: به راحتی نمیشه هر برنامه ای رو به اپ استور اضافه کرد ۳: پیشنها های بسیار جالب روزانه و یا هفتگی اپ استور ۴: دسته بندی خیلی بهتر و راحت تر ۵: بیشتر برنامه ها اول در اپ استور گذاشته می شوند ۶: رابطه کاربری بسیار راحتر و زیباتر نسبت به گوگل پلی
    در کل خیلی کم پیش میاد کسی که با اپ استور کار کرده بتونه دوباره برگرده به گوگل پلی چون واقعا خسته کنندست

  10. شهرام نجف زاده

    گوگل پلی ، بدلایل زیر

    ۱.تنوع بسیار بالا در انتخاب اپ مورد نظر برای هر نوع کاربرد و در هر کتگوری

    ۲.قیمت هایی به مراتب کمتر و در برخی موارد کاملا رایگان

    ۳.پشتیبانی دوولپرهای وسیع و جهانی از این بستر

    ۳.دسترسی آسان تر از نوع پلتفرم اندرویدی به گوگل پلی و محدودیت های کمتر

    ۴.و بسیار موارد دیگر

  11. علی

    من هم گوشی اندرویدی دارم و هم IOS ولی باید بگم که گوگل پلی خیلی بهتره ، به دلیل اینکه محدودیت های IOS به خود سیستم عامل ختم نمیشه و حتی اپ استور هم محدودیت داره از جمله عدم امکان دانلود اپ هایی با حجم بیشتر از ۳۰۰ مگابایت با دیتای گوشی !!!! ارور ۱۰۰۹ هم که جای خود داره …

  12. رضا

    نصف کسایی که دارن میگن “اپ استور” تاحالا موبایل اپل از نزدیک ندیدن!

    1. رادمهر

      😂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه