شما بگویید؛ رنو ساندرو یا MVM 315؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

در شما بگویید این هفته قرار است به مقایسه‌ی دو خودروی رنو ساندرو و MVM 315 هاچ‌بک بپردازیم؛ دو خودرویی که از نظر کلاس و قیمت به هم شباهت و از نظر زبان طراحی و امکانات تفاوت دارند. ابتدا نگاهی به مشخصات و ویژگی این دو اتومبیل بیاندازیم و در انتها از شما می‌خواهیم نظرتان را به ما بگویید؛ رنو ساندرو یا MVM 315؟

پیشینه

سال ۲۰۰۷ یعنی دقیقا ۱۰ سال پیش، اولین نسل ساندرو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد. طولی نکشید که این خودرو در بازار جهانی تحت عناوین رنو و داچیا ساندرو به فروش رفت. در سال ۲۰۱۲، ساندرو از خط تولید بعضی از کشورها کنار رفت، درحالی که ما از سال ۲۰۱۵ شاهد فروش و عرضه‌ی آن در بازار کشورمان هستیم.

شرکت چری در نمایشگاه خودرو چین ۲۰۰۸ از اتاق جدید A13 رونمایی کرد. همان‌طور که ما این خودرو را با نام MVM 315 می‌شناسیم، این خودرو با نام‌های مختلفی از جمله Fulwin 2 وStorm 2 در بازار بعضی از کشورها به فروش رفت. MVM 315 خودروی جدیدتری نسبت به ساندرو به حساب می‌آید

ظاهر بیرونی

رنو ساندرو و ا‌م‌وی‌ام ۳۱۵ هر دو در کلاس خودروهای هاچ‌بک شهری قرار دارند. رنو ساندرو طراحی نسبتا قدیمی و از مدافتاده‌ای در مقابل MVM 315 دارد. شکل چراغ‌های نسبتا بزرگ، سپر و فرم ساده‌ی بدنه باعث شده تا حس یک اتومبیل قدیمی به مخاطب منتقل شود.

این درحالی است که MVM 315 از ظاهری به‌روزتر بهره می‌برد. مولفه‌هایی که باعث شده تا زبان طراحی ام‌وی‌ام جدیدتر به نظر برسد، چراغ‌های تیز و باریک، جلوپنجره‌ی کشیده و خطوط منحنی روی بدنه هستند.

ظاهر درونی

کابین ساندرو

هنگامی که در خودروها را باز می‌کنیم و نگاهی به کابین آن‌ها می‌اندازیم، می‌بینیم که با طراحی مشابه قسمت بیرونی این دو خودرو روبرو هستیم. طراحی داخلی رنو ساندرو فوق‌العاده ساده و بی‌روح است، به‌طوری که در مدت رانندگی حس یک ماشین ارزان‌قیمت و قدیمی به آدم دست می‌دهد. نوع طراحی داشبور، فرمان، کنسول و ترکیب رنگ باعث می‌شود تا احساس کنید، این ماشین برای سالمندان بی‌حوصله طراحی شده است!

کابین MVM 315

در آن طرف، ام‌وی‌ام ۳۱۵ طراحی شیک و امروزی‌تری نسبت به ساندرو دارد. هنگامی که داخل این ماشین می‌نشینید، حس بهتری از یک خودرو جدید و به روز را در آن خواهید داشت. چراکه شکل طراحی کابین، ترکیب رنگ و فرم قرارگیری ادوات و تجهیزات داشبورد و کنسول به‌گونه‌ای است که حس رضایت نسبی به شما دست می‌دهد. به‌طور کلی، MVM 315 طراحی شیک، امروزی و جوان‌پسندتری نسبت به رنو ساندرو دارد. با این حال، باور داریم که بحث سلیقه یک معیار شخصی است و آن را باید به مشتری سپرد.

امکانات

در بخش امکانات، بازهم MVM 315 در سطح بالاتری نسبت به ساندرو قرار دارد. ام‌وی‌ام ۳۱۵ به تجهیزاتی مثل نمایشگر ۷ اینچی لمسی، موقعیت مکان‌یا، دوربین دید عقب، سیستم مالتی مدیا و سنسورهای عقب اشاره کرد. این درحالی است که ساندرو از نظر آپشن و تجهیزات فقیر تر از رقیب چینی خود ارزیابی می‌شود. ساندرو از تجهیزاتی مثل سیستم صوتی با پورت USB، کنترل سیستم صوتی زیر فرمان، آینه‌های جانبی با گرم‌کن و سیستم ضد سرقت مجهز بهره می برد!

قدرت

MVM 315 به یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی با حجم دقیق ۱۴۹۷ سی‌سی (۱.۵ لیتر) مجهز شده است. این پیشرانه قادر است تا حداکثر توان ۱۰۷ اسب‌بخار را در دور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. هم‌چنین ماگزیمم گشتاور این خودرو ۱۴۰ نیوتون‌متر است که بین ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. این چینی به یک گیربکس ۵ دنده‌ی دستی مجهز شده است

ساندرو از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی با حجم دقیق ۱۵۹۷ سی‌سی (۱.۶ لیتر) بهره می‌برد. به لطف این پیشرانه، شاهد تولید حداکثر توان ۱۰۵ اسب‌بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتون‌متر در ۳۷۵۰ دور بر دقیقه هستیم. ساندرو همانند MVM 315 به یک گیربکس ۵ دنده دستی مجهز شده است. در مجموع MVM 315 با پیشرانه‌ی با حجم کم‌‌تر می‌تواند توان و گشتاور مشابهی تولید کند.

جمع‌بندی

با کنارهم گذاشتن اطلاعات این دو خودرو می‌توانیم دریابیم که MVM 315 روی کاغذ نسبت به رقیب خود برتر است. این برتری را می‌توانیم از ظاهر شیک و به‌روز تر گرفته تا امکانات و قدرت بیشتر متوجه شویم. درنظر داشته باشیم که در مارکت ایران به خودروسازهای هر دو طیف چینی و فرانسوی انتقادها و تحسین‌های زیادی وارد است. به‌طور کلی، خودروهای چینی، محصولاتی با امکانات زیاد هستند اما بسیاری به کیفیت خودروهای چینی خورده می‌گیرند. درحالی که برعکس این ویژگی برای ماشین‌های فرانسوی گفته می‌شود؛ این که خودروهای فرانسوی، ارزان‌قیمت، کم‌امکانات ولی باکیفیت و با دوام شمرده می‌شوند. هم‌چنین بازار خودروهای فرانسوی عمدتا درجایگاه بهتری قرار دارد و با افت قیمت کم، سریع‌تر به فروش می‌رود.

حالا نوبت شماست که بگویید، رنو ساندرو یا MVM 315؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۲ دیدگاه
  1. افشین

    حاضرم شرط ببندم همینایی که اینجا نوشتن “قطعا ساندرو” تا ۳ سال دیگه میان اینجا و آه و ناله میکنند که ماشینمون فلان شده و بهمان شده !
    و همچنین حاضرم شرط ببندم همینا بیان اینجا و از خودروسازی چین چنان تعریف کنند که خود چینی ها کف کنند ! از موفقیت هایی که شرکت های خودرو سازی چین با همکاری شرکت های اروپایی به دست آوردن حیرت زده شدم در حدی که آخرین خودرو تولید شده یکی از کمپانی های چینی که شاسی بلند هم بود با یه مدل فراری از لحظه درگ پا به پای هم میرفتند ! روزی باشه که خودروسازی چین خیلی شیک از روی خودورسازی ما رد بشه و با بنز و بی ام و و فراری و حتی بوگاتی رقابت کنه ! این خط | این نشون /
    واقعا متاسفم که شرکت خودروسازی یه ماشینی رو که خود رنو اونو دیگه تولید نمیکنه رو مونتاژ میکنه که تکنولوژیش ماله ۱۵ ساله پیشه ! بعد مردم ما افتخار میگن ” من قطعا رنو ساندرو انتخاب میکنم” درسته ام وی ام الان کیفیت خودرو ساندرو ۱۵ سال پیشو نداره اما به زودی همین ام وی ام خودرویی رو تولید خواهد کرد که از آخرین محصول رنو که تو ایران هست مثل کولیوس هم بهتر خواهد بود و شما ساندرو خران پشیمان خواهید شد !
    سال هاست که خودورسازی خون مردم را در شیشه کرده و جان بسیاری از انسان ها رو گرفته اما مردم همیشه در صحنه بدون حتی کمی تحقیق و تفحص با چشمانی کاملا بسته میخرند ! همین است که هیچوقت خودروساز ما خود را ملزم به بالا بردن کیفیت محصولاتش نمی کند ! وقتی هر آشغالی را که تولید میکنند می خرید، خودروساز هم می پندارد که محصولش فوق العاده است و رئیس شرکتش میاید پشت تریبون و با افتخار میگوید : “پراید با این قیمت و کیفیت در دنیا بی رقیب است” (نقل خبر از دیجیاتو)
    آی اهل الناس…. بخرید که خوب دارید میخرید…. بخرید حالشو ببرید !!!

    1. داریوش

      آقا چرا بحث رو سیاسی می کنی؟ وقتی نمیتونیم تغییری ایجاد کنیم باید منطقی فکر کرد. درسته که ساندرو قدیمی هست ولی ۴ستاره ایمنی داره… و به قول خودتون ام وی ام کیفیت ساندرو رو نداره و ما کاری به آینده نداریم که چه اتفاقی میوفته به قول معروف پهلوان زنده رو عشق است. در حال حاضر ساندرو در کیفیت قابل مقایسه نیست و من شخصا” ترجیح میدم که جنس چینی نخرم و برند اروپایی بخرم. همانطور که اجناس چینی با هر کیفیتی به خورد ما میدن پس بهتر است برند اتخاب کنیم تا جنس چینی. و یه تحقیق کنین ببینین پشت واردات خودروهای چینی چه کسی هست بعد در مورد خون تو شیشه کردن مردم توسط خودروسازهای داخلی صحبت کنین. ممنون

  2. ناصر

    من خودم ۲ ساله ۳۱۵ دارم ریالی خرجش نکردم و هرچی کار داشته برم نمایندگی …ضمنا من تبریز زندگی میکنم و ماشین خوش دستیه با اینکه اینجا منطقه ازاده و میتونسم هیوندا سولاریس بخرم ولی ۳۱۵ رو ترجیح دادم

  3. radman 315

    یکسالی میشه که ام وی ام ۳۱۵ رودارم خیلی خیلی راضیم ازنظرظاهری عالیه موتوری هم خوب وراضی کننده اس بدنه بسیارمحکمی داره درکل ایمنی این ماشین فوق العاده اس

  4. محمد مهدی

    با سلام.با توجه به مطالعه نظرات و با توجه به اینکه صنعت خودروی جهان با اون چیزی که در حال حاضر در کشور ما در جریانه کاملا دو دنیای متفاوته باید عرض کنم که بحث برتری بین این دو خودرو هم مانند بسیاری از مقایسه های دیگر بهتره که در طی آزمایش فنی و با در نظر گرفتن کلیه فاکتورها از جمله مشخصات فنی ،بازدهی و هماهنگی موتوربا گیربکس،طراحی داخلی و خارجی،سطح امکانات رفاهی و میزان بر آورده کردن نظر مشتریان در قبال پولی که پرداخت می کنند یا به عبارت بهتر ارزش قیمت در مقابل خرید را می تونم نام ببرم.در هر حال این دوخودرو با توجه به اینکه برند رنو از تولیدکنندگان قدیمی و صاحب نام صنعت خودرو هست و در طی چند سال اخیر با تغییر رویکرد و تعریف زبان طراحی جدید در مدلهای لوکس و قابل عرضه در بازارهای آمریکایی و اروپایی تونسته حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشه و از طرفی تولیدکنندگان چینی هم با پیروی از همین رویکرد قدمهای رو به جلوی خوبی رو برداشتند بنده امیدوارم فاصله قیمتی بین تولیدات با کیفیت،ایمن،به روز ومحبوب تمام تولیدکنندگان خودرو در کشور ما به حدی بشه که تمام اقشار جامعه بتونن از محصولاتی که به معنای واقعی از تمام فاکتور های یک خودرو تمام عیار بهره مندند استفاده کنند.

  5. مجتبی بابایی

    ساندرو بی تردید، چون هرچی باشه تحت عنوان یه شرکت اروپایی مثل رنوساخته میشه هرجقدر هم سرد و بی روح باشه کیفیت عالی داره
    که نمونه اون رو در لوگان دیدیم…
    من بین رنو ساندرو و پژو ۲۰۷i، پژو ۲۰۷ رو انتخاب کردم و میخوام بخرمش بزودی
    ولی بین این دو قطعا ساندرو…

  6. علی

    سلام
    من به جهت مشغله شغلی که دارم مهمترین فاکتور برام اصطلاحا بی ازار بودن خودرو هست به همین دلیل” ساندرو” رو انتخاب میکنم.

  7. aria

    دوتا ماشین در یک کلاس هردو هاچبک. روی کاغذ خیلی مشخصات فنیشون شبیه به همه. ولی در عمل ساندرو خیلی بهتر از ام وی ام عمل میکنه بخاطر موتور و گیربکس خوبش بر خلاف ام وی ام که دیسک صفحه و گیربکس بسیار ضعیفی داره و کل نیروی موتور رو هدر میده. اینکه مثلا توی مشخصات فنی ام وی ام نوشته شده باشه ۱۰۵ اسب بخار یا بیشتر به معنی این نیست که شما واقعا ۱۰۵ اسب در اختیار دارید. این قدرت رو از فلایویل اندازه گرفتن و نه از سر چرخ . سیستم انتقال قدرت بسیار بد و بی کیفیت ام وی ام تمام نیروی موتور رو هدر میده. متاسفانه در بقیه زمینه ها هم همچین حرفی برای گفتن نداره . سواری خشک و ترمز ضعیف و لوازم یدکی بسیار گرون قیمت از ضعفهای این ماشینه در عوض ظاهر بهتری داره از ساندرو. ولی ساندرو درسته که ظاهر خوبی نداره ولی اصولی تر ساخته شده و وضیفه خودش رو درست انجام میده.

  8. امیر حبیبی

    به نظر من رنو ساندرو بهتره ، شاید در نظر اول ۳۱۵ دل را خواهد برد ولی در دراز مدت قطعا اینطور نخواهد برد بلکه به طرز چشمگیری قضیه برعکس خواهد شد ، لوازم جانبی گران و کمیاب با توجه به امکانات ، قدرت و قیمت خودرو ، استهلاک بالا ، عدم دسترسی راحت به لوازم جانبی و تعمیرکاران این نوع خودروها . با توجه به شباهت بالای رنو ساندرو به تندر ۹۰ در لوازم استفاده شده در آنها و نظر به اینکه مدت زیادی هست در بازار ایران تندر ۹۰ استفاده میشه قطعا این مشکلات را نخواهید داشت .

  9. حسن

    ساندرو ؟؟؟؟
    بیشتر شکل امبولانسه.

    1. داریوش

      همیشه باید باطن را دید نه ظاهر و قیافه. با اینکه ساندرو اصلا” به ظاهر توجه نکرده و قدیمی می باشد که البته این خرده را باید به پارس خودرو گرفت که ماشین قدیمی وارد کردن ولی من با هر دو رانندگی کردم. به اصطلاح زیر پا و نرمی ساندرو قابل مقایسه نیست. شتاب ساندرو خیلی بیشتر از ام وی ام هست. در پیچها تعادل ساندرو معرکه است. اگر جرات دارین در پیچ خیلی خطرناک با ام وی ام بالای سرعت ۹۰ بپیچین. البته پیشنهاد می کنم اصلا” این کارو نکنین من دقیقا” با این کار نزدیک بود پول یه ماشین رو به دوستم بدم ولی ساندرو حس اطمینان بهتون میده ولی فراموش نکنیم شکل ظاهری و داخلی حتما” ام وی ام سرتره و قابل مقایسه نیست. انتخاب با شماست که گول ظاهرو بخورین یا اطمینان از رانندگی و یک سواری خوب و نرم با ساندرو. من اگر پول داشته باشم ۱۰۰ درصد ساندرو میخریدم.

      1. ایمان

        آقا من با بنزم جرات نمیکنم تو پیچ خیلی خطرناک! با ۹۰ تا سرعت بپیچم، نکنین این کارارو که اینجوری آمار تصادف بالا میره…

  10. میلاد

    هر دو خوبن و عالی
    اما ظاهر ۳۱۵ به طرز وحشتناکی با روح و روان ادم بازی میکنه
    ۲ ساله دارمش و عالی بوده

  11. امیرحسین

    خیلی خیلی خیلی یه طرفه مقایسه کردین !

  12. علی

    با سلام ….به نظرم مقاله درست و خوبی بود ….من باشم mvm315 میخرم چون هم از نظر ظاهری واقعا خوشگله هم خیلی اسپرت بهش میاد و موتوری هم معلوم خوبه دوستان زیادی خریدن و راضی هستند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه