شما بگویید؛ رنو ساندرو یا MVM 315؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

در شما بگویید این هفته قرار است به مقایسه‌ی دو خودروی رنو ساندرو و MVM 315 هاچ‌بک بپردازیم؛ دو خودرویی که از نظر کلاس و قیمت به هم شباهت و از نظر زبان طراحی و امکانات تفاوت دارند. ابتدا نگاهی به مشخصات و ویژگی این دو اتومبیل بیاندازیم و در انتها از شما می‌خواهیم نظرتان را به ما بگویید؛ رنو ساندرو یا MVM 315؟

پیشینه

سال ۲۰۰۷ یعنی دقیقا ۱۰ سال پیش، اولین نسل ساندرو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد. طولی نکشید که این خودرو در بازار جهانی تحت عناوین رنو و داچیا ساندرو به فروش رفت. در سال ۲۰۱۲، ساندرو از خط تولید بعضی از کشورها کنار رفت، درحالی که ما از سال ۲۰۱۵ شاهد فروش و عرضه‌ی آن در بازار کشورمان هستیم.

شرکت چری در نمایشگاه خودرو چین ۲۰۰۸ از اتاق جدید A13 رونمایی کرد. همان‌طور که ما این خودرو را با نام MVM 315 می‌شناسیم، این خودرو با نام‌های مختلفی از جمله Fulwin 2 وStorm 2 در بازار بعضی از کشورها به فروش رفت. MVM 315 خودروی جدیدتری نسبت به ساندرو به حساب می‌آید

ظاهر بیرونی

رنو ساندرو و ا‌م‌وی‌ام ۳۱۵ هر دو در کلاس خودروهای هاچ‌بک شهری قرار دارند. رنو ساندرو طراحی نسبتا قدیمی و از مدافتاده‌ای در مقابل MVM 315 دارد. شکل چراغ‌های نسبتا بزرگ، سپر و فرم ساده‌ی بدنه باعث شده تا حس یک اتومبیل قدیمی به مخاطب منتقل شود.

این درحالی است که MVM 315 از ظاهری به‌روزتر بهره می‌برد. مولفه‌هایی که باعث شده تا زبان طراحی ام‌وی‌ام جدیدتر به نظر برسد، چراغ‌های تیز و باریک، جلوپنجره‌ی کشیده و خطوط منحنی روی بدنه هستند.

ظاهر درونی

کابین ساندرو

هنگامی که در خودروها را باز می‌کنیم و نگاهی به کابین آن‌ها می‌اندازیم، می‌بینیم که با طراحی مشابه قسمت بیرونی این دو خودرو روبرو هستیم. طراحی داخلی رنو ساندرو فوق‌العاده ساده و بی‌روح است، به‌طوری که در مدت رانندگی حس یک ماشین ارزان‌قیمت و قدیمی به آدم دست می‌دهد. نوع طراحی داشبور، فرمان، کنسول و ترکیب رنگ باعث می‌شود تا احساس کنید، این ماشین برای سالمندان بی‌حوصله طراحی شده است!

کابین MVM 315

در آن طرف، ام‌وی‌ام ۳۱۵ طراحی شیک و امروزی‌تری نسبت به ساندرو دارد. هنگامی که داخل این ماشین می‌نشینید، حس بهتری از یک خودرو جدید و به روز را در آن خواهید داشت. چراکه شکل طراحی کابین، ترکیب رنگ و فرم قرارگیری ادوات و تجهیزات داشبورد و کنسول به‌گونه‌ای است که حس رضایت نسبی به شما دست می‌دهد. به‌طور کلی، MVM 315 طراحی شیک، امروزی و جوان‌پسندتری نسبت به رنو ساندرو دارد. با این حال، باور داریم که بحث سلیقه یک معیار شخصی است و آن را باید به مشتری سپرد.

امکانات

در بخش امکانات، بازهم MVM 315 در سطح بالاتری نسبت به ساندرو قرار دارد. ام‌وی‌ام ۳۱۵ به تجهیزاتی مثل نمایشگر ۷ اینچی لمسی، موقعیت مکان‌یا، دوربین دید عقب، سیستم مالتی مدیا و سنسورهای عقب اشاره کرد. این درحالی است که ساندرو از نظر آپشن و تجهیزات فقیر تر از رقیب چینی خود ارزیابی می‌شود. ساندرو از تجهیزاتی مثل سیستم صوتی با پورت USB، کنترل سیستم صوتی زیر فرمان، آینه‌های جانبی با گرم‌کن و سیستم ضد سرقت مجهز بهره می برد!

قدرت

MVM 315 به یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی با حجم دقیق ۱۴۹۷ سی‌سی (۱.۵ لیتر) مجهز شده است. این پیشرانه قادر است تا حداکثر توان ۱۰۷ اسب‌بخار را در دور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. هم‌چنین ماگزیمم گشتاور این خودرو ۱۴۰ نیوتون‌متر است که بین ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. این چینی به یک گیربکس ۵ دنده‌ی دستی مجهز شده است

ساندرو از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی با حجم دقیق ۱۵۹۷ سی‌سی (۱.۶ لیتر) بهره می‌برد. به لطف این پیشرانه، شاهد تولید حداکثر توان ۱۰۵ اسب‌بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتون‌متر در ۳۷۵۰ دور بر دقیقه هستیم. ساندرو همانند MVM 315 به یک گیربکس ۵ دنده دستی مجهز شده است. در مجموع MVM 315 با پیشرانه‌ی با حجم کم‌‌تر می‌تواند توان و گشتاور مشابهی تولید کند.

جمع‌بندی

با کنارهم گذاشتن اطلاعات این دو خودرو می‌توانیم دریابیم که MVM 315 روی کاغذ نسبت به رقیب خود برتر است. این برتری را می‌توانیم از ظاهر شیک و به‌روز تر گرفته تا امکانات و قدرت بیشتر متوجه شویم. درنظر داشته باشیم که در مارکت ایران به خودروسازهای هر دو طیف چینی و فرانسوی انتقادها و تحسین‌های زیادی وارد است. به‌طور کلی، خودروهای چینی، محصولاتی با امکانات زیاد هستند اما بسیاری به کیفیت خودروهای چینی خورده می‌گیرند. درحالی که برعکس این ویژگی برای ماشین‌های فرانسوی گفته می‌شود؛ این که خودروهای فرانسوی، ارزان‌قیمت، کم‌امکانات ولی باکیفیت و با دوام شمرده می‌شوند. هم‌چنین بازار خودروهای فرانسوی عمدتا درجایگاه بهتری قرار دارد و با افت قیمت کم، سریع‌تر به فروش می‌رود.

حالا نوبت شماست که بگویید، رنو ساندرو یا MVM 315؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۲ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    با سلام
    دوستان من قصد دارم بدون تعصب صحبت کنم من برادرم ساندرو دنده ای داره و من هم ۳۱۵ جفتمون هم صفر گرفتیم پارسال
    من با جفتش خیلی رانندگی کردم. توضیحاتی ک در بالا هست تا حدود زیادی قبول دارم. ولی ماشین اگر آپشن نداشته باشه میتونید نهایتا با سه چهار تومن آپشن های کارامد و معقول رو تهیه کنید. مهم کیفیت و استهلاک هست ک من تو ساندرو کیفیت سواری خیلی خوب و نرمی رو تجربه کردم و واقعا از شتاب و ترمزش لذت بردم ک تو ام وی ام این دو کمبود تقریبا حس میشه
    از طرفی ساندرو فرمان کمی سفت تر از ۳۱۵ دارد روی ام وی ام آپشن زیاد هست مثلا ساب عقب که روزهای اول کار نمیکرد به نمایندگی بردم تا درستش کرذن، برق ماشین مشکل داشت چند سری کلا سیستم برقی به کل قطع شد ک باز به نمایندگی بردم، چراغ ایربگ روشن شد ک به نمایندگی بردم ولی در حال حاضر عیب و ایرادی نداره و خیلی عالی کار میکنه. من با ماشین مدارا میکنم برام خوبه ولی کسی ک بخواد جون ماشینو بگیره باید سراغ سایپا بره چون دیرتر به خرج میوفته و ساندرو گزینه خوبیه برای خرکاری

  2. Avatar reza

    سلام
    من ساندرو نداشتم . اما ۲۰۶ و پارس داشتم . ی واقعیته که چرخه ۳۱۵ میرزه به ۲۰۶ اینو واقعا میگم . از پارس نرم تر هست مصرف بهتره طبیعی هم هست چون حجم موتور پایینتری هم داره . شتابش عالی هستش . اما خوب ی واقعیت توی کفی پرشیا اگه گاز بده راحت ۳۱۵ رو میگیره . اگههه گاز بده . ۳۱۵ فقط ی ضعف داره اونم افت قیمت این ماشینه که نباید صفرشو بخرید . من تحقیق کردم ی کارکردش رو گرفتم و واقعا راضیم ازش. کارکرده این ماشین از همه لحاظ عالیه . صفرش بخاطر افت قیمتی که پیدا میگنه نمیارزه . مگر اینکه افت قیمت زیادش براتون مهم نباشه

  3. Avatar یاسر صفوی

    سلام من ۳۱۵ رو دو سال و نیمه که دارم قبل از اون هم ۴۰۵-۲۰۶-ریو تولیدات داخلی رو داشتم از این ماشین واقعا راضی هستم زیبایی در طراحی فضای مناسب داخلی هزینه نگهداری مناسب شتاب عالی تمام توان و قدرت موتور رو تو تمام دنده ها هنگام گاز دادن به شما میده اما تنها ضعف این خودرو زمانی هستش که کولر ماشین روشن میشه و توان خودرو پایین میاد البته این مشکل رو من تو ریو هم دیدم البته تو کلاس ۱۵۰۰ جای نعجب نیست…

  4. Avatar رضا پرتومتین

    ۶ ماهی میشه با تحقیقات زیادی ۳۱۵ خریدم و انصافا تا الان ازش راضی هستم . چون تجربه ای از ساندرو ندارم نمیتونم نظری بدم . اما دوستانی که رنو رنو می کنند لازم هست بدونند این ساندرو از فرانسه فقط اسمش رو یدک میکشه وگرنه کمپانی رومانی هست . تا جایی که من اطلاع دارم ۳۱۵ تو برزیل طرفدارهای زیادی داره

  5. Avatar امیر

    من MVM نداشتم ولی لیفان داشتم. در کمتر از ۲۰ هزارتا مشکل گیربکس پیدا کرد، وقتی برای تعمیر به نمایندگی بردم، توصیه کرد که دست نزنم (برای اینکه احتمالن هزینه گارانتی نباشه) و اینکه گیربکس موجود نیست و باید سفارش بدیم و چند وقتی طول میکشه بیاد. مکانیکهای مختلف همه نظرشون این بود که گیربکس ماشینهای چینی به ضعف معروفه و خیلی زود به خرج میفتن.
    در عضر ۱ ماه و باز کمتر از ۳۰ هزارتا ۳ تا شلنگ بنزینش بپوسه و امدادخودرو و نمایندگی اعلام کنه که این موضوع در ماشینهای لیفان همه گیر است!
    در کنار اون ماشینی که در حدود ۳۰ هزارتا مجبور بشی دیسک و صفحه رو عوض کنی، نشون میده که کیفیت قطعات ماشینهای چینی خیلی پایینه!
    حتی من این ماشین رو ۴۱ تومن خریدم و با اینکه کمتر از ۳۰ هزارتا کار کرده بود زیر ۲۵ تومن فروختم! حتی به عنوان فروش هم ماشینهای چینی خیلی وضع بدی دارند!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه