شما بگویید؛ گلکسی نوت ۸ می‌خرید یا نه؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
گلکسی نوت 8

همانطور که می‌دانید چهارشنبه شب هفته گذشته شرکت سامسونگ گوشی گلکسی نوت ۸ را پس از ماه‌ها انتظار معرفی کرد. نوت ۸ یک فبلت گران‌قیمت است و خرید آن نیازمند ارزیابی دقیق همه نقاط مثبت و منفی این مدل است. تصمیم گرفتیم در این مطلب «شما بگویید» نوت ۸ را از زوایای مختلف بررسی کنیم و برخی از نقاط قوت و ضعف آن را برشماریم. با ما در این بررسی همراه باشید و نهایتا به ما بگویید با توجه به نکات مطرح شده ترجیح می‌دهید هنگام عرضه گلکسی نوت ۸ در بازار ایران، این گوشی را بخرید یا نه؟

عبور از تراژدی

جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ از سری نوت فبلتی است که امسال برای از میان بردن همه ناکامی‌های مدل قبلی سری نوت معرفی شده است. گلکسی نوت ۸ در عمل بهترین امکانات و تکنولوژی‌های شرکت سامسونگ را یک‌جا کنار هم قرار داده است. صفحه‌نمایش بدون مرز و بدون حاشیه که در سری ۸ گوشی‌های گلکسی اس جلب توجه کرد در گلکسی نوت ۸ هم به شکل پخته‌تری به کار گرفته شده است. صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی با کیفیت +QHD یکی از جذاب‌ترین صفحه‌نمایش‌های موجود در میان گوشی‌های هوشمند را روبروی شما قرار می‌دهد تا نوت ۸ را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده از محتواهای چندرسانه‌ای بدل کند.

سامسونگ برای اولین‌بار در این گوشی از دوربین دوتایی استفاده کرده و ظاهرا کیفیت دوربین‌هایی مثل گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۸ که در دو سال گذشته در بازار خود را به عنوان دوربین‌های بسیار قدرتمند معرفی کرده بودند، در این مدل ارتقا یافته است. حال کاربران نوت ۸ هم می‌توانند از ویژگی‌های خاص دوربین دوتایی مانند تغییر شفافیت پس‌زمینه و گرفتن پرتره‌های دیدنی بهره بگیرند.

قلم معروف گوشی‌های این سری که تحت عنوان S-Pen شناخته می‌شوند هم در گلکسی نوت ۸ به نهایت قدرت خود رسیده و شیوه‌های نوینی از تعامل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در کنار این ویژگی‌های احتمالا مشتری پسند با سخت‌افزار قدرتمندی هم طرف هستیم. اسنپ‌دراگون ۸۳۵ با ۶ گیگابایت رم که وعده توان پردازشی کاملا قابل قبولی را می‌دهد. در عین حال مجموعه‌ای از قابلیت‌‎های خاص هم انتخاب گلکسی نوت ۸ را منطقی جلوه می‌دهند؛ قابلیت‌های متنوعی چون شارژ بی‌سیم، وجود دکس که در عمل گوشی‌تان را به یک کامپیوتر شخصی تبدیل می‌کند و امکانات متنوع امنیتی را هم می‌توانید به همه دلایل بالا اضافه کنید.

اما گلکسی نوت ۸ هم مثل همه گوشی‌های هوشمند این روزهای بازار بدون عیب و ایراد نیست. اگر بخواهیم از دریچه‌ای بیشتر انتقادی به این مدل نگاه کنیم با سوالات و ابهاماتی روبرو خواهیم شد.

تکرار تراژدی؟

سامسونگ سال گذشته گلکسی نوت ۷ را با مجموعه‌ای از امکانات قابل‌توجه به بازار عرضه کرد اما عدم رعایت نکات ایمنی در ساخت باتری باعث انفجار این مدل شد و نهایتا خریداران، تجربه‌های بسیار ناخوشایندی را از سر گذراندند. یکی از نگرانی‌های مهمی که امسال هم ممکن است به ذهن هر خریدار برسد مسایل مرتبط با ایمنی نوت ۸ است. آیا موفقیت گلکسی اس ۸ باعث شده که کاربران دوباره کاملا به نوت ۸ اعتماد کنند؟

یکی از نکات آزاردهنده دیگر نوت ۸ محل قرارگیری حسگر اثر انگشت است. پس از بیان مجموعه گسترده‌ای از انتقادات نسب به محل قرارگیری حسگر در گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس انتظار داشتیم سامسونگ فکری به حال این مشکل بکند اما به جز قراردادن فلش در میان دوربین دوتایی و حسگر، هیچ تدبیر دیگری اندیشیده نشده است.

از طرفی بد نیست به ظرفیت باتری نوت ۸ هم اشاره کنیم. اگر به خاطر داشته باشید شرکت سامسونگ، گلکسی اس ۷ اج را با ظرفیت باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی و نوت ۷ را با ظرفیت باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی به بازار معرفی کرد. امسال و هنگام عرضه گلکسی اس ۸ پلاس با باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری بحث باتری گوشی‌های سامسونگ حسابی داغ شده بود. بعضی از کاربران نگران بودند که به چه دلیل سامسونگ برای یک گوشی ۶.۲ اینچی (اس ۸ پلاس) باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی قرارداده اما برای گوشی سال گذشته خود که ۵.۵ اینچ بود باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپری را استفاده کرد. آن زمان در جواب این انتقادها گفته شد که تکنولوژی استفاده شده در باتری اس ۸ پیشرفته‌تر است و این مدل می‎‌تواند با ظرفیت کمتر باتری، قدرت بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد و صفحه‌نمایش بزرگتر اس ۸ پلاس را به خوبی پشتیبانی کند.

 

این‌بار هم با معرفی نوت ۸ همین سوال ایجاد شده. نوت ۸ گوشی‌ای است ۶.۳ اینچی که باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد یعنی با وجود بزرگتر بودن صفحه‌نمایش نسبت به گلکسی اس ۸ پلاس، باتری آن ظرفیت کمتری دارد.

نهایتا باید به مساله قیمت هم اشاره کنیم. قیمت نوت ۸ حدودا ۹۵۰ دلار خواهد بود. موضوعی که احتمالا خرید این گوشی را به تصمیمی حساس‌تر تبدیل می‌کند.

به ما بگویید آیا حاضرید رقمی بین ۳.۵ تا ۴ میلیون برای گلکسی نوت ۸ پرداخت کنید و از امکانات فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید یا با توجه به نگرانی‌هایی که دارید ارزش نوت ۸ را کمتر از این رقم می‌دانید؟ شما نوت ۸ می‌خرید یا نه؟


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱۳ دیدگاه
  1. رامین

    خیر، آیفون بعدی رو ترجیح میدم

  2. پارسا

    BOOOOOOOOMMMM!!!!!

  3. saeed sam

    سلام من نمی خرم چون که نسبت به قیمتی که قرار عرضه بشه نمی صرفه به دلیل این که تغییر اساسی نسبت به نوت ۷ بجز دوربین دوتایی و طراحی جدید که به طرز وحشتناکی گوشی رو بدریخت کرده نداشته و خوش دستی گوشی روفدای جدید بودن طراحی کردن من نوت۷ داشتم فکرکنم سری جدیدش ازهمه لحاظ بهترباشه مخصوصا خوش دستی وقیمتش.

  4. اسماعیل

    عجیبه بعضیا گوشی ایفون رو میگن بهتر از اینه و ارزش خرید ایفون بالاتره.امکانات ایفون از این کمتره،ایفون ۸ چه ویژگی داره که از این بهتره؟ صفحه نمایش،دوربین،قلم s pen , رم بالا ،صفحه بزرگ و کلی امکانات دیگه که هیچکدوم رو ایفون ها نخواهند داشت،ایفون ۸ که سنسور اثر انگشت رو هم حذف کرد،جک رو هم که حذف کردن.دیگه برای گوشی چیزی نذاشتن،همه چی گوشی که بنچمارک نیست.

    1. مهدی

      دوست عزیز صبر کن آیفون ۸ بیاد بعد بگو همه چی رو حذف کرد. شما خودت همه چی رو ریختی دور بعد میگی به درد نمیخوره درحالی که هنوز اصلا معرفی نشده!!!!!

    2. ابوالفضل

      تا وقتی که برای یک شخص، مقدار رم گوشی، رزولوشن نمایشگر، مشخصات دوربین و … روی کاغذ از عملکردش مهم تر باشه سراغ آیفون نمیاد و با توجه به کامنتی که گذاشتید متوجه شدم که تا زمان حال هیچ آیفونی رو برای مدت کوتاهی حتی حدود یک ماه در دست نداشتید و نظرتون اعتباری نداره. تا چند سال پیش سامسونگ کلا اوور کلاک میکرد پردازنده رو و نتایج غیر واقعی در مورد بنچمارک نشون میداد اون موقع همه صحبت هوارای سامسونگ بنچمارک بود الان صحبت شما شده که همه چیز گوشی که بنچمارک نیست. دقیقا صحیح این حرف شما. به خاطر همینه که آیفون ۴ هنوز توانایی اجرا کردن آسفالت ۸ رو بدون مشکل داره اما گلکسی اس ۶ های بازار به برخی از عملکرد های ساده و پیش پا افتاده هم پاسخ نمی دن. تمامی صحبت های بنده طبقه تجربیاتی بود که داشتم. به همین دلیل به سراغ هیچ گوشی اندرویدی به غیر از نکسوس ها و پیکسل ها نمیرم

  5. محسن

    من بیشتر با ابعاد این گوشی مشکل دارم. یک صفحه بزرگ ۶.۳ اینچی اونم با نسبت تصویر ۱۸.۸:۹ هم حمل اون سخت میشه هم در دست گرفتنش. به شخصه این گوشی جزء انتخاب های من قرار نداره.

  6. محمد رضا

    اگه درنظر بگیریم که توان پرداخت چنین قیمتی رو داریم بدون شک گلکسی نوت ۸ تنها گوشی ای خواهد بود که به منظور استفاده ی همه جانبه به ذهنمون میاد. جدای از ایرادات سطحی و بی اهمیتی مثل محل قرار گیری حسگر اثر انگشت یا تو جیب جا نشدن گوشی، به نظرم این تلفن همراه هوشمند پلی به سمت پیشرفت بشر در تکنولوژی خواهد بود.

  7. ATI

    خیر

  8. مسعود

    خرید این گوشی زیاد مقرون به صرفه نیست از انجا که خب خیلی از ویژگی ها به جز دوربین دوتایی که بارز ترین اونها هست در گلکسی ٨ هست و در ثانی با این قیمت میشه تا ورود ایفون جدید منتظر موند ، چون ایفون جدید اونقدر ویژگی های جدیدتر و وسوسه کننده تری داره که من رو به خرید خودش ترغیب کنه ، البته بحث علاقه مندی و اکو سیستم ها که جای خود دارند .

  9. محمد

    با وجود اینکه خیلی منتظر این گوشی بودم و قلم نوت از خیلی چیزا برام مهم تره، ولی به اندازه انتظار برگ برنده ای رونکرده که بتونه من رو قانع کنه که یه همچین مبلغی رو بابتش بپردازم، اگه قیمتش منطقی تر بود، قطعا منو به فکر خریدش میبرد ولی با این قیمت به هیچ وجه. اصلا انتظار همچین قیمتی رو نداشتم

  10. حسین سلمان پور

    بله میخرم
    فقط بگید پیش فروش این گوشی کی شروع میشه؟

  11. mohammad maghsodian

    طراحی نوت ۸ا خوب نیست چون حسگر اثر انگشت کنار دوربین قرار گرفته و اصلا جای مناسبی نیست ودست روی لنز دوربین ها می خوره که اصلا چیز خوبی نیست و طراحی پشتش قشنگ نیست و دوربین دوگانه اش قشنگ نیست و بلند گوی باکیفیت و استریو هم ندارد و صدا تک کاناله هست و کیفیت و بلندی قابل قبولی نداره و درضمن خیلی بزرگه و باتری ۳۳۰۰برای یه گوشی با ۶.۳اینچ صفحه نمایش داره و سیستم عامل اندروید هم هست خیلی کمه البته که اینم منفجر نشه جای شکرش هم باقی… و تا بیست روز دیگه هم که ایفون ۸معرفی میشه و امسال هم دهمین سالگرد اپل هم هست اصلا منطقی نیست که نوت ۸بخریم و به نظرم ایفون ۷plusهم از نوت خیلی بهتره و حالا چه برسه به ایفون ۸????

  12. Mehrdad

    نه صبر می کنم آیفون ۸ می خرم 😐

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما