شما بگویید؛ گلکسی نوت ۸ می‌خرید یا نه؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
گلکسی نوت 8

همانطور که می‌دانید چهارشنبه شب هفته گذشته شرکت سامسونگ گوشی گلکسی نوت ۸ را پس از ماه‌ها انتظار معرفی کرد. نوت ۸ یک فبلت گران‌قیمت است و خرید آن نیازمند ارزیابی دقیق همه نقاط مثبت و منفی این مدل است. تصمیم گرفتیم در این مطلب «شما بگویید» نوت ۸ را از زوایای مختلف بررسی کنیم و برخی از نقاط قوت و ضعف آن را برشماریم. با ما در این بررسی همراه باشید و نهایتا به ما بگویید با توجه به نکات مطرح شده ترجیح می‌دهید هنگام عرضه گلکسی نوت ۸ در بازار ایران، این گوشی را بخرید یا نه؟

عبور از تراژدی

جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ از سری نوت فبلتی است که امسال برای از میان بردن همه ناکامی‌های مدل قبلی سری نوت معرفی شده است. گلکسی نوت ۸ در عمل بهترین امکانات و تکنولوژی‌های شرکت سامسونگ را یک‌جا کنار هم قرار داده است. صفحه‌نمایش بدون مرز و بدون حاشیه که در سری ۸ گوشی‌های گلکسی اس جلب توجه کرد در گلکسی نوت ۸ هم به شکل پخته‌تری به کار گرفته شده است. صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی با کیفیت +QHD یکی از جذاب‌ترین صفحه‌نمایش‌های موجود در میان گوشی‌های هوشمند را روبروی شما قرار می‌دهد تا نوت ۸ را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده از محتواهای چندرسانه‌ای بدل کند.

سامسونگ برای اولین‌بار در این گوشی از دوربین دوتایی استفاده کرده و ظاهرا کیفیت دوربین‌هایی مثل گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۸ که در دو سال گذشته در بازار خود را به عنوان دوربین‌های بسیار قدرتمند معرفی کرده بودند، در این مدل ارتقا یافته است. حال کاربران نوت ۸ هم می‌توانند از ویژگی‌های خاص دوربین دوتایی مانند تغییر شفافیت پس‌زمینه و گرفتن پرتره‌های دیدنی بهره بگیرند.

قلم معروف گوشی‌های این سری که تحت عنوان S-Pen شناخته می‌شوند هم در گلکسی نوت ۸ به نهایت قدرت خود رسیده و شیوه‌های نوینی از تعامل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در کنار این ویژگی‌های احتمالا مشتری پسند با سخت‌افزار قدرتمندی هم طرف هستیم. اسنپ‌دراگون ۸۳۵ با ۶ گیگابایت رم که وعده توان پردازشی کاملا قابل قبولی را می‌دهد. در عین حال مجموعه‌ای از قابلیت‌‎های خاص هم انتخاب گلکسی نوت ۸ را منطقی جلوه می‌دهند؛ قابلیت‌های متنوعی چون شارژ بی‌سیم، وجود دکس که در عمل گوشی‌تان را به یک کامپیوتر شخصی تبدیل می‌کند و امکانات متنوع امنیتی را هم می‌توانید به همه دلایل بالا اضافه کنید.

اما گلکسی نوت ۸ هم مثل همه گوشی‌های هوشمند این روزهای بازار بدون عیب و ایراد نیست. اگر بخواهیم از دریچه‌ای بیشتر انتقادی به این مدل نگاه کنیم با سوالات و ابهاماتی روبرو خواهیم شد.

تکرار تراژدی؟

سامسونگ سال گذشته گلکسی نوت ۷ را با مجموعه‌ای از امکانات قابل‌توجه به بازار عرضه کرد اما عدم رعایت نکات ایمنی در ساخت باتری باعث انفجار این مدل شد و نهایتا خریداران، تجربه‌های بسیار ناخوشایندی را از سر گذراندند. یکی از نگرانی‌های مهمی که امسال هم ممکن است به ذهن هر خریدار برسد مسایل مرتبط با ایمنی نوت ۸ است. آیا موفقیت گلکسی اس ۸ باعث شده که کاربران دوباره کاملا به نوت ۸ اعتماد کنند؟

یکی از نکات آزاردهنده دیگر نوت ۸ محل قرارگیری حسگر اثر انگشت است. پس از بیان مجموعه گسترده‌ای از انتقادات نسب به محل قرارگیری حسگر در گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس انتظار داشتیم سامسونگ فکری به حال این مشکل بکند اما به جز قراردادن فلش در میان دوربین دوتایی و حسگر، هیچ تدبیر دیگری اندیشیده نشده است.

از طرفی بد نیست به ظرفیت باتری نوت ۸ هم اشاره کنیم. اگر به خاطر داشته باشید شرکت سامسونگ، گلکسی اس ۷ اج را با ظرفیت باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی و نوت ۷ را با ظرفیت باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی به بازار معرفی کرد. امسال و هنگام عرضه گلکسی اس ۸ پلاس با باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری بحث باتری گوشی‌های سامسونگ حسابی داغ شده بود. بعضی از کاربران نگران بودند که به چه دلیل سامسونگ برای یک گوشی ۶.۲ اینچی (اس ۸ پلاس) باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی قرارداده اما برای گوشی سال گذشته خود که ۵.۵ اینچ بود باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپری را استفاده کرد. آن زمان در جواب این انتقادها گفته شد که تکنولوژی استفاده شده در باتری اس ۸ پیشرفته‌تر است و این مدل می‎‌تواند با ظرفیت کمتر باتری، قدرت بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد و صفحه‌نمایش بزرگتر اس ۸ پلاس را به خوبی پشتیبانی کند.

 

این‌بار هم با معرفی نوت ۸ همین سوال ایجاد شده. نوت ۸ گوشی‌ای است ۶.۳ اینچی که باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد یعنی با وجود بزرگتر بودن صفحه‌نمایش نسبت به گلکسی اس ۸ پلاس، باتری آن ظرفیت کمتری دارد.

نهایتا باید به مساله قیمت هم اشاره کنیم. قیمت نوت ۸ حدودا ۹۵۰ دلار خواهد بود. موضوعی که احتمالا خرید این گوشی را به تصمیمی حساس‌تر تبدیل می‌کند.

به ما بگویید آیا حاضرید رقمی بین ۳.۵ تا ۴ میلیون برای گلکسی نوت ۸ پرداخت کنید و از امکانات فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید یا با توجه به نگرانی‌هایی که دارید ارزش نوت ۸ را کمتر از این رقم می‌دانید؟ شما نوت ۸ می‌خرید یا نه؟


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱۳ دیدگاه
  1. سجاد مرتضایی

    من شخصا نیاز به این گوشی ندارم اگر هم داشتم حاضر به پرداخت چنین مبلغی در ازای این گوشی نبودم.
    به نطر من گذشته از گوشی‌های میان‌رده، تا زمانی که گوشی های با کیفیتی مثل الجی G6 یا هواوی P10 و خیلی پرچم‌دار‌های دیگه از برندای مختلف در بازار هستند و امکانات بسیار خوبی رو ارائه می‌دن و در عین حال قیمتشون نصف نوت ۸ هست، چه لزومی داره آدم این همه پول رو بابت نوت۸ بده.
    زمانی این مطلب مهم‌تر می‌شه که بدونیم اکثر ما (نه همه) تقریبا از گوشی هامون برای وبگردی و کارای روزمره استفاده می‌کنیم که الان دیگه تقریبا گوشی های میان‌رده هم این کارها رو به نحو احسن انجام می‌دن.
    اما اگر واقعا به سخت افزار و امکانات نوت ۸ نیاز دارین و گوشی های دیگه مثل الجی G6 نیاز شما رو برطرف نمی‌کنه و پرداخت حدود ۲ میلیون تومن پول بیشتر نسبت به دیگر پرچم‌دار‌ها درصد زیادی از حساب بانکی شما رو خالی نمی‌کنه ، نوت ۸ گزینه مناسبی برای شماست.

    1. سید نیما ربیعی

      حدود ۲ میلیون تومن کجاست برادر من، قیمت این گوشی به سه و نیم میلیون تا چهار میلیون میرسه بسته به میزان حافظه داخلیش..
      حرفات کاملا درست بود و باهات موافقم…

  2. امير

    قطــــعا نه …!!!

  3. Amir.A.m

    من اولین گوشی که باهاش شروع کردم سری نوت بود و با نوت۳ خیلی راضی بودم تا اینکه نوت۷ اومد و خواستم یه تغییری بدم چون واقعا سری نوت سامسونگ یه چیز دیگس و هیچ گوشی نمیتونه جا اونا بگیره حتی سری S سامسونگ ، ولی نوت۷ با مشکل باتری روبه رو شد و دیگه از فکرش اومدم بیرون ، اون سال خیلی از سری نوت نا امید شدم و باورم نمیشد که این اتفاق برای سری نوت افتاده تا اینکه چند روز پیش نوت۸ اومد و با خوندن قابلیت هاش و ظاهر جذابش بدون شک میخرم. قیمتش درسته زیاده ولی برای بهترین گوشی باید بالاترین هزینه ها را هم داد.
    فقط الان بین رنگ طلایی و آبی کم رنگش گیر کردم

  4. مصمطفی منتظری

    نوت۸ چون با صفحه نمایش بزرگ و اندازه نرمال همه چیزو تو خودش جا میده هم موقع دیدن فیلم هم موقع استفاده از دوربین.دوربین دوتاییش و شاید بگین ساخته شده از روی ایفون۷ ولی امکانات بیشتری داره کیفیت بیشتر،تنظیم تاری پشت جسم هنگام پرتره گرفتن،عکاسی با دو زوم متفاوت.pen c هم که سرعت عملش عالیه این باعث متمایز شدنش از ایوفن۷ و میتونی با قلم یادداشت کنی و پین کنی روی صفحه تا هرموقع خواستی ببینی.مسج لایو هم که عالیه و از پیام معمولی بهتره جذاب تره

  5. تاج

    من منتظر نوت ۷. بودم که اونجوری شد رفتم ایفون ۷ پلاس گرفتم
    ولی حقیقتش نوت رو دوس دارم
    و در کنار ایفون قطعا میخرم ش
    برام هزینه اش مهم نیست

  6. علی

    بعد از اینکه نوت هفت خریدم و بعد از اون اتفاقا با کلی دردسر مرجوعش کردم به نمایندگی سامسونگ ترجیح میدم دیگه از سری نوت استفاده نکنم .
    پاسخ من خیر هست …

  7. علیرضا

    من خودم نوت ۵ دارم و خیلی هم دوست دارم نوت ۸ رو بخرم و از دیدنش خیلی هیجان زده هستم .
    اما ۴ میلیون تومن پول برای گوشی زیاد عاقلانه نیست و همین نوت ۵ نیازهام را کاااااملا برآورده میکنه .
    اگر قیمتش نهایتا ۲.۵ میلیون بود میخریدم . اما این قیمت واقعا بالاست .

  8. رضا

    من نمیخرم چون به گفته ی جاستین دنیسون note 8 برای کسانی ساختی شده که بخوان کار های بزرگ با آن انجام دهند نه همین کار های معمولی

  9. جوادصيدي

    قطعاً !

  10. پارسا احمری پور

    من خودم اخیرا گلکسیs8 خریداری کردم و حتی بعد از معرفی نوت ۸ نیز از خریدم منصرف نیستم و کاملا راضیم،ولی مسئله ای که هست قیمت فوق العاده بالای نوت ۸.
    اشتباه سامسونگ در چند سال اخیر این بوده که فاصله ی بین پرچمدارای s و نوتش رو خیلی کم کرده.درست که نوت ۸دوربین دوگانه دارد و عکس برداری خیلی قوی می‌کنی و حتی ۶GB رم داره ولی s8 هم دوربین واقعا عالی و واضحی داره و با ۴GB رمی که داره،کاملا از پس کار ها بخوبی بر میاد.
    و پیشنهاد من برای اونایی که میخوان صبر کنن تا نوت ۸ به بازار بیاد و قیمتش کمتر بشه اینکه،s8plus رو خریداری کنن

  11. علی

    با سلام.
    من شخصا یه حس وفاداری به سری نوت سامسونگ دارم.در حال حاظر نوت ۴ دارم و با افتخار تمام ازش تعریف میکنم و میکوبمش تو سر هر کسی که گوشی آیفون داره.نوت ۷ که اومد میخواستم بگیرم که اون داستان پیش اومد و باعث شد از تصمیمم منصرف بشم.ولی با خودم عهد بستم تا یک مدل دیگه از گوشی های نوت به بازار نیاد گوشیمو عوض نمیکنم.انفجار اون گوشی سر سوزنی از علاقم به برند سامسونگ مخصوصا سری نوت کم نکرد.با این حال در این که قیمت گوشی خیلی بالاست شکی نیست.قطعا پرداخت این مبلغ از توان خیلی از کاربرهای سری نوت خارجه.ولی شخصا اگه نتونم این گوشی رو بگیرم اصلا سمت آیفون ۸ نمیرم مخصوصا با اتفاقات اخیر و تحریم ایران و حذف اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور.این گوشی توی ایران پر از محدودیته و حتی اگه با امکانات فوق العاده ای به بازار بیاد من باز واسه خریدش اقدام نمیکنم.همین که تصمیم به عوض کردن تکنولوژی صفحه نمایشش کرده و واسه اینکار از سامسونگ کمک گرفته،خودش گویای همه چیز هست.با تمام این تفاسیر نزدیکای عید واسه خرید گوشی نوت ۸ با هر قیمتی اقدام میکنم.

  12. حسین

    سلام .
    از نوت ۳ شروع کردم … الآن هم نوت ایج دارم . البته قبلش اس ۷ داشتم که دزدیدنش.
    کلا از طرفدارای خانواده نوت هستم، نه تنها من، بلکه تمام اعضای خانوادم هم همگی نوت دارن … اونا هم با من از همون نوت ۳ شروع کردن و الآن نوت ۵ دارن .
    دیگه وقتشه که نوت ۸ رو بگیرم. اما مبلغش بهم این اجازه رو نمیده. منتها صبرم زیاده … میتونم تا رسیدنش به مبلغ ۲ملیون و نیم صبر کنم . که اینم طرفای عید سال ۹۷ اتفاق خواهد افتاد.
    من نمیتونم بگم که گرونه، چون سیاست شرکت سامسونگ همیشه همین بوده … پرچم داراش رو خیلی گروه ارائه میده، بعد از چند ماه، با اشانتیون و مبلغ کمتر میفروشه، باز دوباره بعد از ۱ یا ۲ ماه با قیمت پایینتر و بدون اشانتیون .
    هر سری هم همینجوری خرید کردیم از گوشی های سامسونگ.
    میخرم … اما نه با این قیمت.

    1. مصمطفی منتظری

      سامسونگ همیشه فوق العاده بوده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما