شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۹۶ دیدگاه
  1. ساسان

    نقطه قوت آیفون پردازنده و سیستم عاملشه که خیلی هماهنگ عمل میکنه و از تمام گوشی های اندروید سریعتره ولی واسه ما توی ایران به خاطر این همه تحریمی که وجود داره و قیمت فضایی آیفونکه بدست ما میرسه خریدش اصلا مقرون به صرفه نیست و کاربرد خاصی هم نداره وبیشتر میشه باهاش پز داد.
    قطعا نوت ۸ به خاطر داشتن قلم کاربردی تره و همچنین سیستم عاملش هم تو ایران بهتر جواب میده . آیفون بیشتر کار تبلیغاتی کرده و این ایموجی هایی که درست کرده با صورت کاربر کار میکنه کاربردی نداره و توی اسکایپ هم بری از این بهترش هست.
    و اون واقعیت مجازی هم که اینقدر مانور داده هنوز به تکامل نرسیده و بیشتر بدرد بچه ها میخوره بازی کنن سرگرم بشن.
    ولی دوربین آیفون با قابلیت های جدیدی که گذاشته مثل حالت های مختلف پرتره جذاب شده که البته همونم توی اندروید نرم افزارهایی وجود داره که همون کارو میکنه.
    ولی خب همینکه اپل مجبور شده امسال حاشیه گوشیشو به حداقل برسونه واسه طرفداراش خوشحال کننده هست ولی واسه طرفدارای سامسونگ چیز جدیدی نیست و انتظارات بیشتری دارن.
    واینکه سری نوت سامسونگ افت قیمت کمتری نسبت به سری های دیگه اش داره هرچند افت قیمت آیفون بازم کمتره.
    موضوع بعدی اینکه شرکت آمریکایی که هنوز مارو به رسمیت نمیشناسه و نرم افزار های مارو هم حذف کرده ازش خرید نکنیم خیلی بهتره.
    من سامسونگ رو ترجیح میدم

  2. Arash Aghajani

    قطعا نوت ۸ .اپل با اون دوربین نا فرمش ک قابلیت خط و خش گرفتنم داره.اسکن چهره ب نظر من تو جامعه ای ک گوشیو واسه تلگرام و اینستا میخان هیچ کارایی نداره.این نو اوری صفحه نمایشم چیزه تازه ای نیست ادمو جذب خوش کنه.

  3. Reza

    با سلام. Note 8 چون امکاناتی که سامسونگ در ایران میده خیلی بیشتر از اپل هست ولی اگر این موضوع رو در نظر نگیریم. از نظر ظاهر و سخت افزار و…. note 8 خیلی جلوتر هست.
    با تشکر از DIGI KALA MAG.

  4. محمد

    واقعا سوال مسخره ایه، خب معلومه که نوت ۸ ، اگه این سوال رو بین اس ۸ و ایفون ۱۰ می پرسیدین شاید تصمیم گیری سخت میشد ولی نوت از هر نظر که قیاس کنیم بهتره

  5. Alireza.k.k

    به نظر من نوت ۸ بهتره ، چون هم قیمتش پایینتره و هم قابلیت‌های زیادی داره و همچنین صفحه نمایش اج و با کیفیتش ظاهر گوشی‌رو خیلی زیباتر کرده و بهترین صفحه نمایش بین همه گوشی‌هارو داره و یکی از بهترین ویژگی‌های اون‌هم قلم s-pen معروفشه که نسبت به نسل‌های قبلش بهتر شده که آیفون این‌هارو نداره و همینطور حسگر اثر انگشت که اپل از روی آیفون x حذفش کرد ، درسته که آیفون x ویژگی face id رو داره اما بازهم به نظر من حسگر اثر انگشت‌هم لازم بود . اما در عوض ویژگی face id و همچنین انیمیشنی کردن اموجی‌ها در آیفون جالب و سرگرم کننده و کاربردی هست . اما در آخر آیفون با صفحه نمایش رتینا با رزولوشن ۲۴۳۶ × ۱۱۲۵ و تراکم پیکسلی ۴۵۸ در برابر صفحه نمایش super amoled با رزولوشن ۲۹۶۰ × ۱۴۴۰ و تراکم پیکسلی ۵۲۱ ( Quad HD) سامسونگ و همینطور پردازنده ضعیف‌ترش با ۳ گیگ رم در برابر پردازنده قوی نوت ۸ با ۶ گیگ رم دیگه حرفی برای گفتن نداره . ????

  6. مبين

    من که همیشه طرفدار اپل بودم و الانم اپل دارم … معتقدم که امسال که همه منتظر بودیم شااااهکاری روکنه رو نکرد و به نظر من از سال پیش که samsung S7 معرفی شد عقب افتاد و الانم حرف خاصی برای گفتن نداره
    واقعیت اینه که یه زمانی سامسونگ از اپل الگو میگرفت ولی الان مثل اینکه بر عکس شده : فست شارژینگ ، ضد اب و ….
    متاسفم و میتونم بگم که واقعا جای خالی جابز فقید حس میشه

  7. جواد

    ***********************لطفا کسایی که با آیفون کار کردن نظر بدن ممنون *********************

  8. جواد

    لطفا کسایی که با آیفون کار کردن نظر بدن ممنون

  9. آرشام

    نوت ۸. چون بسیار کاربردی تره و حتی میتونم بگم جذابتر هم هست . درسته آیفون از لحاظ اجرای گیم و نرم افزار سریعتر هست ولی آیا همه چیز به اجرای سریعتر بر میگرده ، باید یک انتخاب معقولانه داشت .

  10. محسن

    ایفون فقط یک گوشی تشریفاتی محصوب می شود اینو میشه از قیمت دهن پر کنش فهمید و امکاناتشم اگه دقت کنین پیشرفته تر از سامسونگ نیست مثلا اسکن صورت ایفون الکی روش فشار بیشتری میارن بگن خیلی عالی درصورتی که حسگر عنبه سامسونگ خیلی سریع تر و قوی تر از نظر ایمنی محصوب میشه با این حال اسکن صورت هم داره در مورد دوربینش باید قبول کنیم که دوربین سلفی ایفون خوبه نه از نظر کیفیت بلکه از نظر امکانات ولی از دیگر امکانات و حتی پردازنده قدرتمند ، سامسونگ جلوتر ایستاده از همه اینا که بگذریم وقتی ادم از ظاهر گوشی راضی نباشه امکانات و قدرت گوشی برای ادم به چشم نمیاد اما سامسونگ از نظر ظاهر خیلی جذابه و واقع زیباست اس هشت عالی ولی اگه می خواین با گوشی بهتر و پیشرفته تر و کاراتر کار کنید نوت هشت بهتر حتی با قیمت کمی پیشترش

  11. حسین دوروک

    جالبه یه جوری طرفدارای اپل میگن امنیته آیفون (ios) خیلی بالاتره،انگار سامسونگ دارا(آندروید) صبح به صبح ناشتا گوشیشون هک و ویروسی میشه:))
    جواب سوال هم اینکه:
    کسی که عقده ی پزه پولدار بودن داره آیفون بگیره که جلو اطرافیانش چیزی برای جلب توجه داشته باشه؛ و کسایی که راحتی و امکانات کاربردی رو میخوان نوت ۸
    نظرم هم اصصصلا از روی تعصب نیست چون اپل سود کنه یا سامسونگ چه فرقی به حال من میکنه آخه!مال بابام نیس که!
    نظرم رو حسابه اینه که من هم همزمان آیفون داشتم(کادو گرفته بودم،نگید چرا خودت گرفتی:))هم سامسونگه نوت
    واااااااقعا نوت عالی تر بود از همهههه نظر

  12. Amir

    Only note 8

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه