شما بگویید؛ تبلت بخریم یا لپتاپ؟

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
شما بگویید - تبلت بخریم یا لپتاپ

این هفته قصد داریم در مطلب «شما بگویید» به موضوعی کاملا ملموس و واقعی بپردازیم. رشد، پیشرفت و قدرتمند شدن تبلت‌ها و به ویژه آن‌هایی که با کیبورد، قلم یا هر دوی آن‌ها عرضه می‌شوند باعث شده که این گجت‌ها دیگر فقط وسیله‌ای برای مصرف محتوا نباشند. از سوی دیگر به صورت سنتی همه‌ی ما تمایل داریم هرگاه صحبت از تولید محتوا به میان می‌آید به کامپیوترهای دسکتاپ و جایگزین قابل حمل آن‌ها یعنی لپتاپ‌ها فکر کنیم. در این که هنوز لپتاپ‌ها قدرت خود را حفظ کرده‌اند شکی نیست، ولی در دنیایی که همه چیز به سمت موبایل شدن پیش می‌رود نمی‌توان از سهولت و راحتی استفاده از تبلت‌ها هم به راحتی گذشت. تمام این عوامل باعث می‌شود که برخی از کاربران عادی در انتخاب بین این دو نوع گجت دچار تردید شوند. به نظر شما بهتر است تبلت بخریم یا لپتاپ؟

با ظهور فبلت‌ها و سریع‌تر شدن تعامل افراد با دنیای مجازی، رفته‌رفته تبلت‌ها جذابیت خود را به عنوان یک گجت موبایل از دست دادند. این تحولات باعث شد که گوشی‌های هوشمند تا حد زیادی جای تبلت‌ها را در این زمینه بگیرند. در واکنش به این تحولات بسیاری از تولیدکنندگان تلاش کردند تا تبلت‌ها را به سوی دیگر طیف یعنی گجت‌هایی برای تولید محتوا (Productivity) نزدیک کنند. برای مثال اپل با ساخت آیپد پرو تلاش کرد آن را جایگزینی برای لپتاپ معرفی کند یا مایکروسافت با تولید سرفیس و سرفیس پرو تجربه‌ی تبلت و لپتاپ را با هم ادغام کرد. علاوه بر این گجت‌های نسبتا گران قیمت، خیلی از تولیدکنندگان دیگر هم گستره‌ی وسیعی از تبلت‌های دارای کیبورد ویندوزی و حتی اندرویدی را با قیمت‌هایی مناسب‌تر در اختیار کاربران قرار داده‌اند. هر چند تبلت‌های قدرتمندی مانند آیپد پرو یا سرفیس پرو حتی از پس اجرای وظایف سنگینی مانند ویرایش عکس یا ویدیو هم برمی‌آیند ولی می‌توان پذیرفت که لپتاپ‌ها هنوز قدرت خود را در زمینه‌‌های تخصصی‌تر حفظ کرده‌اند. اما زمانی که صحبت از کارهای معمولی‌تری مانند ویرایش اسناد آفیس به میان می‌آید قطعا یک تبلت دارای کیبورد نه چندان گران هم برای بسیاری از ما کاملا کفایت می‌کند. پیشنهاد شما چیست؟ به نظر شما چه کسی باید به سراغ لپتاپ برود و چه کسی می‌تواند به یک تبلت بسنده کند؟ تحلیل و تجربه‌ی خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران دیجی‌کالا مگ در میان بگذارید تا شاید راهنمای خوبی باشد برای افرادی که برای انتخاب دچار تردید هستند.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷۳ دیدگاه
  1. یوسف

    سلام خسته نباشید یه لیست از لپ تاپ های که قرار است با گرافیگ ۱۰۸۰بیاد رو معرفی کنید

  2. محمدسعید

    در حال حاضر هیچ تبلتی نمی تونه جایگزین لب تاپ باشه. حتی تبلت های ویندوزی هم جایگزین لب تاپ ها نیستن، فقط مثل موجودات ناقص الخلقه ای هستن که نه تبلت هستن و نه لب تاپ، مشکل هم سخت افزار نیست، بلکه عدم هماهنگی نرم افزارهای پلتفرم ویندوز با صفحات نمایش کوچک و لمسی هست.
    در مجموع اگر به دنبال سرگرمی محض هستید، تبلت اندرویدی انتخاب خوبیه، اما اگر میخواید در کنار سرگرمی، یک وسیله کار راه انداز داشته باشید لب تاپ های ویندوزی بهترین انتخاب هستن!

  3. سالار

    من با آفیس خیلی کار انجام میدم و به نظرم با یک تبلت هرگز نمیشه راحت و بی دردسر کارهای آفیس رو انجام داد. راستش اصلا نمیدونم کاربرد دقیق تبلت چیه، اگر یک روز کسی یک تبلت بهم هدیه بده احتمالا فقط باهاش وبگردی وبازی انجام بدم.

  4. soheil

    من خودم برا خونه لب تاب قدیمی سال ۹۰ ایسوس رو دارم سری k که قوی هست را برنامه نویسی و کارای دانشگاه و اینا داداشامم خدا خیرشون بده یه کامپیوتر گیمینگ ردیف کردن گاهی اجازه بازی دارم 🙂 برا بیرون هم یه سورفیس corei5 گرفتم راحت و سبک کارام رو میریزم روش میرم دانشگاه یا شرکت که کار میکنم و وب گردی راحت خارج از خونه هم جمع و جوره هم همه کارایی که با لب تابم میکنم با اونم انجام میدم البته نه کارای سنگینم مثه ادیت فیلم و اینا یا برنامه نویسی طولانی در حد ویرایش کدی چیزی

    خلاصه:
    لب تاب باید باشه در اولویت اول خرید
    بعد یه کامپیوتر برا گیمینگ
    اگه بودجه اضافه بود یه تبلت هیبریدی نه هر تبلتی تبلت هایی مثل : dell،hp،microsoft

  5. روح الله

    از نظر من تبلت اصلا پختگی لپتاب ها رو نداره

  6. حسن

    از نظر یه برنامه نویس لپتاپ .
    از نظر یه وب گرد و علاقه مند به فیلم و موسیقی تبلت.

  7. محمد حسين

    به نظر من هر چیزی خوبش خوبه

  8. مهدی

    من چون برنامه نویسی میکنم و به خصوص تحت وب (طراحی سایت) باید یک صفحه بزرگتر از ۱۲۸۰px در اختیار داشته باشم.
    اگر تبلت استفاده بکنم باید از قابلیت های Responsive مرورگر ها استفاده بکنم و این کمی اذیت کننده ـست.

  9. سینا

    خب ماها چون برنامه نویس هستیم و با IDE های مختلف سروکار داریم.
    تبلت کیبورد دار زیاد به کارمون نمیاد.
    حتی لپ تاپ متوسط هم به کارمون نمیاد.
    باید یه سیستم نسبتا قوی باشه تا بتونیم راحت باهاش کار کنیم.
    اما افرادی که استفاده عمومی دارند و کار خاصی با سیستم انجام نمیدن،یه سرفیس براشون کافیه چون نیاز هاشونو پوشش میده و به سادگی قابل حمله.

  10. حسین آرمان

    به نظر م به جز تبلت های هیبریدی ویندوزی مثله سرفیس، بقیه تبلت ها برای بازی و وبگردی مناسبن. البته سرفیس هم که با اون قیمتش بیشتر شبسه لپ تاپ هاست تا تبلت ها.

  11. رضا

    من حدود۸ ماه پیش سوالم هم همین بود؟ هر روز کلی توی اینترنت تمام مدل های لپ تاپ و تبلت نگاه می کردم و توی روز به این فکر می کرم که کدام بیشتر بدرد می خورد. من یک لپ تاپ داشتم که قدیمی بود و باتریش خراب شده بود و به خاطر همین تمایل به خرید تبلت بیشتر داشتم . بعد اً تصمیم گرفتم مک بوک پرو بگیرم . الان واقعاً احساس می کنم هیچ نیازی به تبلت ندارم. خیلی سبک و برای ارائه مطالب خیلی راحت . قدرتمند و از هر کاری بر میاد. تایپ کردن باهاش لذت بخش و اصلا برای هرچی سعی می کنی باهاش تایپ کنی و دیگر نیاز ی به کاغذ نداری. پس نظر من لپ‌تاپ الترابوک و سبک .
    اما همیشه اندروید و ios کار کردن باهاشون را می توانی زوتر یاد بگیری و کسانی که توان وقت گذاشتن ندارند برای آنها خیلی بهتر که تبلت بخرند. اما برای بچه ها به نظر من لپ تاپ بهتر ، چون طرف شانس بیشتر برای یاد گیری دارد و یاد گرفتن کار با کامپیوتر حتی در بازی برای بازی هم باشد چیزی بیشتر برای یادگیری و لذت دارد.
    اما تبلت با سیستم عامل ویندوز۱۰ اصلا توصیه نمی کنم. چون با وجود اینکه ماکروسافت سعی کرده سیستم عامل دو حالته بسازد، اما هنوز خیلی ناقص. درسته که از حالت کاشی برای اپ‌ها استفاده کرده و برای لمسی خیلی خوبه . اما my coputer ، دکمه‌ی استار یا تنظیمات اصلا برای لمسی بهینه نیست. ویندوز فقط یک قیافه‌ی لمسی به خودش گرفت و اصلا در حالت لمسی نمی شود به راحتی اندورید ازش استفاده کرد.
    از نظر قیمت پرچم تبلت بالا است و به خاطر همین فکر می کنم فروش تبلت در چند سال اخر بیشتر شده و لپ تاب را بیشتر افراد برای کار تخصصی خودشون می گیرند.

  12. وحید بصیرزاده

    به نظر بنده کاربر در ابتدا باید ببینه که کدام سیستم عامل نیازش را برآورده میکنه منظورم اینه که اگه اهل دنیای مجازی وارتباطاته خوب قطعا هیچ چیز مثل تبلت با سیستم عامل اندریدنمیشه چرا که هم قابل حملتره وهم مثل گوشی فشار به چشم نمیاره وحتی برای پخش مالتی مدیا هم با نرم افزارهایی که اومده بهتر از لپ تاپ عمل میکنه ولی اگر نیاز به پردازش های گرافیکی ونرم افزارهایی که نیاز به پردازش سنگین دارندویا حتی کارهای صنعتی باید عرض کنم که قطعا سیستم عامل ویندوز ولپ تاپه که کارآمدتره.به هرحال هرکدام حیطه وکابرد خودشان را دارندوبنده روزانه به هردوشون نیازمند هستم.اما اینکه تبلت باسیستم عامل ویندوز وبدون کیبوردباشه ویا لپ تاپ ویندوزی با صفحه تاچ باشه ویا اینکه تبلت اندرویدی با کیبورد همراه باشه به نظر من زیادکاربردی نیست وفقط هزینه اضافی برای مصرف کننده هستش.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه