شما بگویید؛ نظرتان درباره فورد موستانگ نسل اول چیست؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
موستانگ

دیروز ششمین قسمت از مستند رینگ اسپرت در سایت دیجی‌کالامگ منتشر شد. در این قسمت از مستند ماشین، اولین نسل فورد موستانگ در ۳ مدل ۶۵، ۶۸ و ۷۳ مورد ارزیابی قرار گرفت و نگاهی به ویژگی‌های جذاب این اتومبیل‌های قدیمی ارزشمند شد. حالا در مطلب امروز می‌خواهیم نظر شما را در مورد اسب وحشی آمریکایی جویا شویم و بدانیم نظر شما درمورد این خودرو تاریخی دوست‌داشتنی چیست؟

تولد اسب سرکش آمریکایی

داستان تولد موستانگ به سال ۱۹۶۴ برمی‌گردد؛ سالی که اسب وحشی فورد متولد شد تا به جنگ رقبای قدرتمند و نام‌داری مثل شورولت و دوج برود و برایشان خط و نشان بکشد. همین شد که اولین نسل اسب خشمگین آمریکایی به عنوان مدل ۶۵ به بازار عرضه شد و نظر بسیاری از مشتریان و منتقدان را به سوی خود جلب کرد.

هویت موستانگ

اگرچه فورد تا امروز ۶ نسل از خانواده‌ی موستانگ معرفی کرده اما بسیاری شناسنامه‌ و هویت این محصول فورد را با همان نسل اول می‌شناسند؛ خودرویی که در اوج سادگی بسیار جذاب و دوست‌داشتنی بود و هنوز پس از گذشت نیم قرن، هنوز خواستنی است! البته همین نسل اول در چهره‌های مختلفی به بازار عرضه شد تا با فیس‌لیفت‌‌های صورت گرفته بتواند نظر بسیاری از علاقمندان را به سوی خود جلب کند.

مدل‌های نسل اول موستانگ

اولین مدل از نسل اول این خودرو بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۶ تولید شد. این ماشین در سه نسخه ۲ درب هاردتاپ، فست‌بک و کانورتیبل (روباز) طراحی شد. چراغ‌های گرد، جلوپنجره‌ی کشیده و سپر فلزی از مولفه‌های اصلی در طراحی این مدل محسوب می‌شود.

مدل دوم موستانگ در سال‌های ۶۷ و ۶۸ روی خط تولید قرار گرفت. این اتومبیل با حفظ ظاهر و اصالت از مدل پیشین، کمی کشیده و پهن‌تر شد و در شکل سپر، کاپوت و جلوپنجره کمی فرق کرد. هم‌چنین شکل چراغ‌ها کمی حالت اخم به خود گرفت تا از ظاهر مظلوم به جسور و خشن تبدیل شود.

سومین تحول در سال‌ ۶۹ رخ داد و بسیاری از علافمندان آن را به نام مک‌ وان (Mach 1) می‌شناسند. در این اتاق؛ چهره موستانگ خشن‌تر از همیشه شد تا با اخمی جدی‌تر و ظاهری کشیده‌تر، قلب عاشقان خودروهای آمریکایی را به لرزش دربیاورد. در  یک سال بعد هم، تغییراتی در دماغه اعمال شد تا حس بیشتری از یک ماشین اسپرت به نمایش گذاشته شود.

درنهایت در سال ۱۹۷۱ برای آخرین بار تغییرات اساسی در چهره‌ی موستانگ اعمال شد. در این اتاق، از جذبه و ظاهر اسپرت مدل‌های قدیمی‌تر موستانگ کاسته شد. با این حال، عده‌ای از خودرودوستان طرفدار چهره‌ی متمایز این اتاق هستند. ترکیب چراغ در جلوپنجره از کلیدی‌ترین تغییرات در زبان طراحی موستانگ بود.

و حالا، شما بگویید…

در نهایت می‌توان فورد موستانگ را به عنوان یکی از خواستنی‌ترین ماشین‌های کلاسیک دانست که هنوز که هنوزه طرفداران پروپاقرصی برای خود دارد. در مطلب شما بگویید این هفته، نظرتان را در مورد اولین نسل فورد موستانگ برایمان بنویسید تا هفته‌ی آینده با ویدیوکست آنچه شما گفتید، با جمع‌بندی گفته‌های شما همراه باشیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar AmirAz

    واقعا ابهت و وقار داشت ماشین های قدیم که ماشین های امروزی خیلی کم دارن

  2. Avatar محسن

    شماها به اینا می گین ماشین؟! نه واقعا. این ماشینا اگه خوب بودن که مثل دایناسورها منقرض نمی شدن و دائم تو مسی تکامل شکل و رنگ عوض نمی کردن. ماشین یعنی فقط پراید که از گذشته تا آینده بدون تغییر باقی می مونه چورن اونقدر کامله که نیازی به تکامل نداره!

  3. Avatar m

    موستانگ یه شاهکار واقعیه

  4. Avatar shahabmp

    شما همش میگید موستانگ های نسل اول قیافه مضلومی دارن!!! شاید بشه گفت قیافه یه نوجوون شر و آتیش بسوزون داره ولی مظلوم نه، اصلا!!!!

  5. Avatar ///mahdispd

    شاید خیلیا به هر ماشین خفنی که ببینن بگن عشقه ولی من فقط به فورد موستانگ عشق میگم و بس

  6. Avatar Navid afshar

    ما کی باشیم که راجع به ایشون نظر بدیم!؟!؟

  7. Avatar علی میناییaliminaei1342@gmil

    فورد موستانگ،یه استوره ست.مثل
    بی،ام،و۲۰۰۲.مثل اینا کم متولد مشه.متشکرم.

  8. Avatar علی

    به نام خدا
    آی قلبم…
    دیگه نمیتونم

  9. Avatar Jay

    چیزی که نمیشه خرید فقط میشه تو خواب دید چه نظری بدی! در مورد پراید نظر بخواین که دستمون بهش میرسه.

  10. Avatar Arian

    Old but gold 🙂

  11. Avatar محمد حسین عمویی

    شاید بشه گفت خودرو های پونی با این ماشین شروع شد و یک مفهوم جدید از ماشین رو به بشر ارائه داد و البته باید دو دهه ۸۰ و۹۰ میلادی رو فاکتور بگیریم چون دوران افول صنعت خودرو سازی امریکا بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه