شما بگویید؛ کدام هدفون بهتر است، بیتس یا سنهایزر؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هدفون بیتس یا هدفون سنهایزر

برای مطلب «شما بگویید» این هفته موضوعی جذاب و متفاوت انتخاب کرده‌ایم. این هفته قصد داریم با کمک شما هدفون‌های دو برند مشهور و قدرتمند «بیتس» (Beats) و «سنهایزر» (Sennheiser) را مقایسه کنیم. برندهای معتبر و قدرتمند زیادی در زمینه‌ی ساخت هدفون فعالیت می‌کنند ولی پیشینه و رویکرد کاملا متفاوت بیتس و سنهایزر باعث می‌شود تا هر کدام از این دو برند کاربرانی متفاوت و خاص خود داشته باشند. به نظر شما هدفون‌های کدام برند بهتر است؟ بیتس یا سنهایزر؟

تفاوت دو برند بیتس و سنهایزر از تاریخچه‌ی آن‌ها آغاز می‌شود. کمپانی آلمانی سنهایزر با بیش از ۷۰ سال قدمت، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین نام‌ها در صنعت ساخت تجهیزات صدا محسوب می‌شود. سنهایزر علاوه بر تولید هدفون در زمینه‌ی ساخت انواع تجهیزات صدابرداری حرفه‌ای هم فعالیت می‌کند. از سوی دیگر برند بیتس که در حال حاضر به یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی اپل تبدیل شده، تنها ۱۱ سال سابقه دارد و جزو جوان‌ترین کمپانی‌های این صنعت است. بیتس به طور ویژه روی تولید هدفون و اسپیکر تمرکز دارد و موفق شده با بازاریابی و برندینگ خوب در مدت زمانی کوتاه خود را به عنوان یک رقیب قدر برای تمام تولیدکنندگان هدفون مطرح کند. به طور کلی می‌توان سنهایزر را با توجه به قدمت بیشتر و تمرکز زیادی که در طول سالیان روی کیفیت صدا، طراحی و تنوع محصولات داشته برند بهتری قلمداد کرد. بسیاری از افراد بر این باور هستند که هدفون‌های سنهایزر کمترین رنگ‌آمیزی صدا را دارند. به بیان دیگر هدف اصلی سنهایزر این است که صدا را دقیقا مطابق با همان چیزی که ضبط شده به گوشی فرد برسانند. از سوی دیگر هدفون‌های بیتس عمدا به شکلی طراحی شده‌اند تا فرکانس‌های بم و زیر یا همان بیس و تریبل را تقویت کنند. بدین ترتیب فرد حتی هنگام گوش دادن به فایل‌های موسیقی معمول MP3 هم حس بهتری نسبت به کیفیت صدا پیدا می‌کند. با توجه به همین خصوصیت برخی معتقد هستند هدفون‌های بیتس بیش از این که واقعا صدایی با کیفیت عرضه کنند به نیازهای عاطفی افراد برای خریدن یک هدفون گران قیمت شناخته شده پاسخ می‌دهند. نظر شما چیست؟ شما کدام برند و کدام رویکرد را می‌پسندید؟ بیتس یا سنهایزر؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۴ دیدگاه
  1. mohamad

    با سلام
    به نظر من تنها دلیلی که بیتس اینقد طرفدار و فروش داره تبلیغاته و اکثر افراد برای این میخرن که تو چشم باشه!!!
    سنهایزر کلا توی سطح دیگه ای نسبت به بیتس قرار داره کلا اونو باید به برندای audeze و hifiman و BYR و … مقایسه کرد
    با دو ملیونی که بابت ی هدفون بیتس داده میشه میتونید یه هدفون به مراتب بهتر پیدا کنین
    اینکه بیتس صدای رنگ شده تحویل میده هم شکی درش نیست اما همون برند هایی هم که بالا اسمشونو آوردم هدفونایی دارن که صدای رنگ شده تحویل میدن . در کل به جز دسته مانیتورینگ بقیه دسته ها کم و زیاد رنگ شدگی صدا رو دارن . ولی بازم به طور کلی با قیمت پایین تر خیلی سر تر از بیتس هستن …

  2. صابر شمس

    کاربری و ماهیت این دو برند از پایه و بنا متفاوت هستش. دوستان موزیسین بهتر میدونن.کمپانی سنهایزر تولیداتش برای استفاده استودیویی و موزیسین های حرفه ای و کلا برای ساخت موسیقی (بدلیل فلت بودن و خروجی صدای واقعی) هستش و شاید از گوش دادن به موسیقی با این نوع هدفون ها لذت نبرید ولی محصولات کمپانی بیتس بر مبنای ایجاد صدای زیبا تولید میشه که دارای اعواج و رنگ شدگیه (اغراق در حجم و بیس) و برای لذت بردن از موسیقی.

    1. حسین مصطفوی ثانی

      اگه مسئله رنگ شدگی صدا باشه shure و AKG به مراتب از بیتس بهترن

  3. علی خدائی پور

    آقا این چه رقابتیه !
    شما یه حرفه ایی رو ( سنهایزر ) رو بهتره با هم قد و قواره های خودش مقایسه کنید مثله: ، AKG , beyerdynamic ,audio-technica

  4. سعید رخشانی

    با سلام
    به نظر من مقاسه خوبی نیست
    beats by dre بهترین مدلش Beats Pro هست با قیمت ۴۰۰$ قابل تهیه می باشد
    در رتبه دوم و مقداری بهتر beyerdynamic قرار داره که مدل Amiron home در بین حرفه ای ها مقداری مورد قبول هست که با قیمت تقریبی ۶۵۰$ فروخته میشود
    ولی با فاصله ریاد از این دو برند sennheiser قرار دارد که با مدل HD 800 S گران قیمت ۱۷۰۰ دلاری خوردش جایی برای برند دیگه ای نگذاشته

  5. علی حیدرپور

    مقایسه عجیبیه مثل مقایسه بمب با تفنگ آب پاش(بیتس) میمونه

  6. علی

    بستگی داره چه نوع آهنگی بخوای گوش کنی
    اگه بخوای آهنگای پاپ و اینجور چیزا که فقط سرگرمی هست گوش کنی.بیتز
    اگه نیت موسیقی گوش دادن باشه(موسیقی درست و حسابی).سن هایزر
    کاملا به تیپ شخصیتی افراد برمیگرده.مشخصا دوست نداری چهارفصل ویوالدی رو از تنظیم اصلی خارج شده گوش کنی.
    فقط سلیقه موسیقیایی

  7. مهرداد

    هر طور دو دو تا چهارتا میکنم میبینم بیتس در مقابل سنهایزر مثل یه اسباب بازیه…
    حتی برای مصارف قدرتی هم که حساب کنیم hd7 و hd8 سنهایزر بیتس رو له میکنن

  8. حسن ر.

    سنهایزر. اگر شما هدفونی داشته باشید که flat باشد و توانایی ایجاد مطلوب هر فرکانس قابل شنیدنی را داشته باشد، شما همواره می‌توانید با EQ کردن صدا آن را به‌صورت دلخواه خود در آورید. اما اگر هدفون شما خود «رنگ‌شده» باشد و مثلا از ابتدا دارای Bass تقویت شده باشد، لزوما با EQ کردن صدا نمی‌توانید آن را به‌خوبی خنثی کنید و به نتیجه‌ای مطلوب برسید. لذا، من هدفون‌های رنگ‌نشده (flat) را ترجیح می‌دهم.
    و البته به‌غیر از اینها بحث ایجاد تجسم فضایی صدا توسط هدفون مطرح است که هر هدفونی به‌خوبی از پس آن بر نمی‌آید.

  9. فرخ کاردان

    از مگ بعید بود همچین سوالی!!

  10. علی

    سلام بعد از مدت ها نظرم جلب شد که تو این جور بحث ها شرکت کنم
    بریم سر اصل مطلب چند سال پیش وقتی برای اولین بار خواستم پا فرا تر از صدای ایرفون های خود گوشی بزارم تنها چیزی که تو ذهنم بود بیتس بود چون اصلا اسمی از سنهایزر برده نمیشد، خلاصه تا چند وقت پول تو جیبیهامو جم کردم و بالاخره رفتم به یه فروشگاه و شروع به تست چند مدل کردم اون زمان بیتس پرو و اچ دی ۷۰۰ رو مقایسه کردم همهچی برام عوض شد صدای بینظیر سنهایزر منو غرق خودش کرد هر چند بعدا مدل اچ دی ۶۵۰ رو خریدم که بنظر خودم این هدفون خود به معنای واقعی کلمه بینقص است
    مدتی گذشت و حوصله پیدا کردن آهنگ های باکیفیت رو نداشتم از طرفی هم خسته از موزیک های تکراری و این که بدون آمپ بزرگ رو میزی نمیتونستم ازش استفاده کنم رفتم تا دوباره هدفون بگیرم با قیمت ارزان تر و در زمینه ای که بیتس در آن تخصص داشت هدفونی که فایل های ساده رو الکی مثلا با کیفیت میکرد این شد که آی ای ۸۰ رو گرفتم یه ایرفون مانیتورینگ یا تقریبا های اند تو کلاس خودش البته در اون زمان..
    من هیچ وقت درک نکردم چرا یه نفر بیتس میخره وقتی مومنتوم هست وقتی ie ها هستند وقتی دریای سری hd روبرومونه همه این هدفون ها با یه اکولایزر ساده حتی به صورت بیسیم کاری که بیتس میکنه رو انجام میدن.
    چند وقت بعد از با یکی از دوستام افتادیم دنبال بچه های دانشگاه که به نظر شما این هدفون سنهایزر بهتره یه این هدفون بیتس باید بگم بیتس برنده رقابت شد آن هم با اختلافی بسیااااار زیاد آرا.. تصمیم گرفتم به رای شان توجه نکنم چون وقتی صدا رو گوش میکردن اصلا صداش رو نمیشنیدن و فقط تکرار کلمه بیتس بود که ناخوداگاهشون رو پر کرده بودالبته بودند کسایی که کیفیت رو بیس میدونستند یا این که تفاوتی حس نمیکردن..
    ممنون که حوصله کردید و حرفام رو خوندید.یا علی

  11. مرتضی

    متاسفانه در کشور ما باور اکثر مردم این هست که بیتس بهترین هدفون ها را تولید میکند و اولین در دنیا هست.درصورتی که در نگاه حرفه ای هدفون های بیتس حتی هدفون های رده بالای آن به هیچ وجه قابل مقایسه با هدفون های کمپانی های معتبری مانند سنهایر یا بیردانامیک نیستن.هدفون های بیتس بیشتر جنبه نمایشی دارند و اگه میبینید که در موزیک ویدیو ها خواننده ها از این هدفون ها استفاده میکنند فقط جنبه نمایشی هست وگرنه هدفون های این کمپانی از لحاظ کیفت و استفاده های حرفه ای حتی در سطح متوسط هم قرار ندارند.

  12. آرتا

    بیتس. خودتون میگید برای جواب دادن به احساسات مخاطب ساخته شده، خب موسیقی رو هم ادم گوش میده که لذت ببره دیگه، قرار نیس که فقط یه صدای بکر و بی روح رو بشنویم که. شاید بگید بی روح گفتن اغراقه، ولی به نظرم لذت گوش دادن به موسیقی با بیتس بیشتر از سنهایزر، سونی یا برندای دیگست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه