یک شهروند آمریکایی از اپل شکایت کرده است

۲ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل یک بار دیگر دادگاهی شده اما این بار نه بخاطر دعوا با سامسونگ و نه بخاطر مجادله با شرکت‌های چینی. موضوع زیر سر دومشتری است که در کالیفرنیای شمالی زندگی می‌کنند و حقوق‌شان را از دادگاه طلب کرده‌اند.

ویکی مالدونادو و جوان مک‌رایت دو شاکی اپل هستند. ماجرای مالدونادو از این قرار است که او صفحه‌نمایش آیپد نسل سومی خود را ۶ ماه پس از خرید آن شکسته. چون این ماجرا کاملا یک حادثه بوده تعویض صفحه‌نمایش ۲۵۰ دلار برای او آب می‌خورده است؛ در حالی که تعویض کل دستگاه با استفاده از برنامه +AppleCare صرفا حدود ۱۰۰ دلار هزینه داشته. مالدونادو ترغیب می‌شود و از طریق این برنامه یک آیپد جدید نسل چهارمی می‌خرد. سال ۲۰۱۵ یک حادثه دیگر برای دستگاه او پیش می‌آید و این بار دستگاهی دریافت می‌کند که ریفربیشد محسوب می‌شده اما هیچ کس این موضوع را به او نگفته. دستگاه‌های ریفربیشد به آن دسته دستگاه‌هایی گفته می‌شوند که به دلیلی برای تعمیر به کارخانه بازگردانده شده است.

در دادگاه عنوان شده که دادن چنین دستگاهی به مشتریان برخلاف ادعای شرکت اپل است. ظاهرا اپل مشخصا بیان کرده که طبق برنامه +AppleCare مشتریان می‌توانند صاحب دستگاه‌هایی نو یا معادل نو شوند. حال باید دید دادگاه یک دستگاه ریفربیشد شده را نو یا معادل نو در نظر می‌گیرد یا خیر.

شاکی ادعا می‌کند دستگاه نو صرفا دستگاهی است که تا به حال استفاده نشده باشد، قبلا فروخته نشده باشد و همه قطعات آن موجود باشد. باید دید نتیجه دادگاه به نفع چه کسی تمام‌ می‌شود.

منبع: PhoneArena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه