سال دیگر شورولت با اتومبیل‌های خودران به خیابان‌ها می‌آید

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جنرال‌ موتورز قرار است سال دیگر مدل خودران Bolt را روانه‌ی بازار کند. اتومبیل  Bolt یکی از مدل‌های شورولت است که در کلاس خودروهای ۵ در هاچ‌بک جمع‌و‌جور جا می‌گیرد. شورولت Bolt اولین بار در سال ۲۰۱۶ تولید شد. گزارش‌ها از بزرگترین تست اتومبیل‌های خودران خبر می‌دهند که توسط یک خودروساز بزرگ تا قبل سال ۲۰۲۰ میلادی انجام می‌شود. این رویداد با همکاری شرکت هم‌سفری «لیفت» (Lyft) در تعدادی از ایالت‌های آمریکا صورت می‌گیرد.

لیفت هم از شرکت‌های هم‌سفر مثل اوبر به حساب می‌آید که جنرال موتورز حدود ۵۰۰ میلیون دلار در آن سرمایه گذاری کرده است. هم‌چنین جنرال موتورز به عنوان مالک شورولت، در حال تست خودروی Bolt در بعضی مناطق با اسم رمز Albatross است. این خودروها که به کروز کنترل هم مجهز شده‌اند، چند هفته‌ی پیش در سانفرانسیسکو مورد آزمایش قرار گرفتند.

در حالی که سال گذشته، ماشین‌های خودران گوگل مسافتی بیش از یک میلیون کیلومتر طی کردند، جنرال موتور تنها ۱۶ هزار کیلومتر را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده که عدد بسیار کمی به حساب می‌آید. حالا این خودروساز آمریکایی می‌خواهد که با این برنامه خودش را به رقیب جدی‌تری در حوزه اتومبیل‌های خودران تبدیل کند. تقریبا هر خودروسازی که در حال تست تکنولوژی اتومبیل‌های خودران است، با شرکت‌هایی مثل Waymo گوگل و Uber هم همکاری می‌کنند.

منبع: The Verge

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه