شور و حال ژنو با حضور پاگانی Huayra بیشتر شد.

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

اگر از علاقمندان خودرو و سوپراسپرت‌ها باشید، احتمالا بعید است که نام هوایرا (Huayra) را نشنیده باشید. هوایرا در سال ۲۰۱۲ توانست به عنوان بهترین هایپرکار توسط مجله‌ی تخت گاز شناخته شود. حالا در نمایشگاه ژنو امسال، پاگانی مدل جدید رودستر هوایرا را با خودش به همراه آورده است.

قرار است از هوایرا تنها ۱۰۰ دستگاه تولید شود.

خودرویی که با نیروگاه قدرتمند تویین توربو AMG، به مصاف رقبایش می‌رود؛ پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خورجینی‌ و حجم ۶ لیتر که قدرتی معادل ۷۴۵ اسب‌بخار تولید می‌کند. هم‌چنین گفته می‌شود که گشتاور پیشرانه‌ی این خودرو، از ۱۱۰۰ نیوتون‌متر به عدد ۱۰۰۰ رسیده که این خبر خوش‌حال‌کننده‌ای برای علاقمندان نیست. پیشرانه‌ی این خودرو از مرسدس‌بنز AMG به عاریه گرفته شده است.

هوایرا به یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ تک کلاچه مجهز شده است. قرار است از هوایرا تنها ۱۰۰ دستگاه تولید شود. شنیده شده که قیمت پایه‌ی این خودرو از ۲.۷ میلیون دلار شروع می‌شود. البته قیمت بدون مالیات، ۲.۴ میلیون دلار خواهد بود. شرکت پاگانی در سال ۱۹۹۲ تاسیس شده است. این خودروساز ایتالیایی به عنوان سازنده‌ی خودروهای سوپراسپرت تولید محدود شناخته می‌شود. هوایرا هم مدل جانشین زوندل محسوب می‌شود که از سال ۲۰۱۲ تولید می‌شود.

‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Car Magazine

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه