خانواده‌ی شورشی آنگولایی از بازی Call of Duty شکایت کرد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

خانواده‌ی «جوناس ساویمبی»، رهبر شورشی‌های آنگولا، از شرکت بازی‌سازی اکتیویژن به دلیل نحوه‌ی به تصویر کشیدن این شورشی در بازی «ندای وظیفه» شکایت کرده‌اند. سه فرزند ساویمبی ادعا کرده‌اند که شرکت اکتیویژن، پدر آن‌ها را در بازی «ندای وظیفه: عملیات سری ۲» (Call of Duty: Black Ops 2) مثل بربرها به تصویر کشیده است.

برای بار اول نیست که شخصیت‌های سیاسی از اکتیویژن به دلیل بازی‌های‌اش شکایت می‌کنند.

«کارول انفرت»، وکیل خانواده‌ی ساویمبی در این باره گفته است:‌ “او مثل یک احمق که می‌خواهد همه را بکشد به تصویر کشیده شده است.” انفرت می‌گوید که در واقعیت، ساویمبی یک رهبر بزرگ سیاسی و یک استراتژیست نظامی بوده است.

جوناس ساویمبی رهبر شورشیان مخالف دولت کمونیست آنگولا بود. جنگ داخلی که او و شورشیان‌اش به راه انداختند، موجب کشته شدن ۵۰۰ هزار نفر در آنگولا شد. ساویمبی در «عملیات سری ۲» و در مرحله‌ی Pyrrhic Victory به تصویر کشیده شده است؛ او در حالی که یک نارنجک‌انداز به دست دارد، به افرادش دستور می‌دهد تا هر کسی که می‌توانند را بکشند.

Jonas_Savimbi

جوناس ساویمبی، رهبر شورشی‌های آنگولا

شرکت بازی‌سازی اکتیویژن هم ادعای خانواده‌ی جوناس ساویمبی را رد کرده و گفته است که نحوه‌ی به تصویر کشیده شدن این شورشی، بسیار هم خوب بوده است.

برای بار اول نیست که شخصیت‌های سیاسی از اکتیویژن به دلیل بازی‌های‌اش شکایت می‌کنند. در سال ۲۰۱۴ هم «مانوئل نوریگا»، دیکتاتور پانامایی، از نحوه‌ی به تصویر کشیده شدن خود در بازی عملیات سری ۲ شکایت کرد. البته اکتیویژن توانست در دادگاه حق را به خود نسبت دهد و شکایت «نوریگا» رد شد.

می‌توانید در ادامه، مرحله‌ای که جوناس ساویمبی در آن حضور دارد را ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: EuroGamer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. علی

    این بازی که مال چند سال پیشه
    خانوادش الآن فهمیدن؟؟!!

  2. آرش ادیبان

    آنگولا دقیقا کجاست???
    حتما یه کشوری مس جیبوتیه
    آخه

  3. آرش

    من تازه فهمیدم این یارو کیه.
    .
    .
    راستی خانواده این تازه بعد از این همه سال از انتشار این بازی یادشون اومده شکایت کنن!!!

  4. مهدی

    بلک اپس، سری ای بود که اکثر شخصیت هاش واقعیت داشتند وخیلی برام جالب بود، حتی جان اف کندی رو هم تو شخصیت ها آورده بودن، تازه زامبی هم میکشت کندی!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه