شکایت بتسدا:‌ بازی وست‌ورلد از کد فال‌آوت شلتر استفاده می‌کند

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
بازی Westworld

شرکت بازی‌سازی بتسدا به تازگی از شرکت برادران وارنر، تهیه کننده‌ی بازی موبایل وست‌ورلد (Westworld) و هم‌چنین استودیوی سازنده‌ی این بازی، شکایت کرده است. بتسدا ادعا کرده است که بازی Westworld شامل کدهایی از بازی فال‌آوت شلتر (Fallout Shelter) است.

شکایت بتسدا علیه شرکت برادران وارنر و استودیوی بازی‌سازی Behaviour Interactive دیروز ثبت شده است و بر اساس این شکایت، بتسدا درخواست توقف عرضه‌ی بازی و هم‌چنین پرداخت خسارت نقدی کرده است.

در شکایت بتسدا آمده است: «بازی وست‌ورلد تقلیدی واضح از بازی فال‌آوت شلتر است.»

طبق این شکایت، استودیوی بازی‌سازی Behaviour Interactive که در ساخت بازی Fallout Shelter با بتسدا همکاری کرده، در ساخت بازی Westworld از کدهای فال‌آوت شلتر استفاده کرده است.

بتسدا می‌گوید بازی موبایل وست‌ورلده تنها کد فال‌آوت شلتر را در خود دارد، بلکه حتی از طراحی‌های هنری و گرافیکی فال‌آوت شلتر هم استفاده می‌کند.

برای اولین بار است که از همکاری بتسدا و استودیوی Behaviour Interactive در ساخت بازی فال‌آوت شلتر می‌شنویم. بتسدا می‌گوید که در سال ۲۰۱۴ بر اساس یک قرارداد، به استودیوی Behaviour مبلغی پرداخت کرد تا بخش‌هایی از بازی فال‌آوت شلتر را برای‌شان بسازد. بتسدا می‌گوید بازی موبایل وست‌ورلد، که یک هفته است عرضه شده، نه تنها کد فال‌آوت شلتر را در خود دارد، بلکه حتی از طراحی‌های هنری و گرافیکی فال‌آوت شلتر هم استفاده می‌کند.

از نظر ساختار و روند، بازی موبایل وست‌ورلد شبیه به بازی مدیریتی فال‌آوت شلتر (Fallout Shelter) ساخته شده است. بازی فال‌آوت شلتر در سال ۲۰۱۵ روی گوشی‌های هوشمند و سپس روی کنسول‌های بازی و کامپیوتر عرضه شد.

شکایت بتسدا می‌گوید: «بر اساس قرارداد عقد شده، تمام ساخته‌های شرکت Behaviour برای فال‌آوت شلتر، شامل کد، طراحی، گرافیک، لی‌آوت و هر داده‌ی دیگری، متعلق به بتسدا است.»

بتسدا هم‌چنین معتقد است که استودیوی بازی‌سازی Behaviour Interactive هم‌چنین از کدهای خود بتسدا و دیگر حقوق این شرکت برای ساخت و عرضه‌ی هر چه سریعتر بازی Westworld استفاده کرده است.

مقایسه Fallout Shelter و Westworld

عکسی که بتسدا برای مقایسه‌ی فال‌آوت شلتر و وست‌ورلد در شکایت خود قرار داده

بتسدا ادامه داده است: «بازی وست‌ورلد نه تنها روی همان کد فال‌آوت شلتر اجرا می‌شود، بلکه از نظر طراحی بازی، طراحی هنری، انیمیشن‌ها، قابلیت‌ها و مکانیک‌های گیم‌پلی شبیه به فال‌آوت شلتر است. حقوق تمام این‌ها متعلق به بتسدا است.»

شباهت Westworld و Fallout Shelter

بتسدا شباهت زیاد سیستم زوم کردن و در قرار گرفتن کاراکترها را نشان می‌دهد

بازی موبایل وست‌ورلد نه تنها از نظر روند و ظاهر و سبک و سیاق شبیه به فال‌آوت شلتر طراحی شده، بتسدا می‌گوید که حتی باگ‌ها و مشکلات فال‌آوت شلتر را هم در خود دارد. بتسدا می‌گوید یک باگ دوربین در بازی وجود دارد که در گوشه‌ی سمت راست صفحه به وجود می‌آید و به هنگام دیدن اتاق‌ها، آن‌ها را به اشتباه از فوکوس خارج می‌کند. طبق گفته‌ی بتسدا این باگ در نسخه‌ی اولیه‌ی فال‌آوت شلتر وجود داشت، که البته برطرف شده است، ولی در بازی موبایل وست‌ورلد هم وجود دارد.

شرکت بازی‌سازی بتسدا اخیرا یکی دو دعوای حقوقی بزرگ را پشت سر گذاشته است. مالک بتسدا یعنی شرکت Zenimax از شرکت آکیولس (Oculus) به خاطر دزدی اطلاعات و ایده‌های واقعیت مجازی این شرکت شکایت کرد و پیروز شد و چن وقت پیش هم بتسدا از شرکت بازی‌سازی مویانگ به خاطر انتخاب اسم Scrolls برای بازی جدیدش شکایت کرد.

بازی موبایل وست‌ورلد روی دو سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شده است. با این حال نمی‌دانیم چه آینده‌ای در انتظار این بازی خواهد بود.

منبع: Kotaku

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امیر

    باگ ها شون هم یکیه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه