صاحب ویکی‌لیکس بدون اینترنت مانده؛ به فریادش برسید!

۱ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از وقتی سفارت اکوادور اینترنت را بر روی جولین آسانژ بسته است فعالیت‌هایی شکل گرفته تا شهروندان بتوانند به طریقی به آسانژ اینترنت برسانند.

روز یک‌شنبه ۱۶ ام اکتبر، دولت اکوادور دسترسی جولین آسانژ به اینترنت را متوقف کرد. آسانژ به دلیل افشاگری‌هایی که در سایت ویکی‌لیکس انجام داده از سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است. سفارت اکوادور اعلام کرده اخلال ایجاد کردن آسانژ در روند انتخابات آمریکا دلیل قطع کردن اینترنت او بوده است.

با داغ شدن تنور انتخابات پیش‌رو در ایالات متحده آمریکا، آسانژ هم مدارک جدیدی رو کرد که درباره هیلاری کلینتون به افشاگری می‌پرداختند. دولت آمریکا از این افشاگری‌ها اصلا راضی نبود و دقیقا به همین دلیل سفارت اکوادور اینترنت آسانژ را قطع کرد تا نتواند در فرایند انتخابات اثرگذار باشد.

از زمان قطع شدن اینترنت موسس ویکی‌لیکس، یک حرکت کوچک شکل گرفته که به مرور هر روز در حال بزرگ‌تر شدن است. حرکتی که قصد دارد به هر شیوه‌ای که شده دوباره امکان اتصال به اینترنت را برای صاحب ویکی‌لیکس که اساس کارش با اینترنت است فراهم کند. ظاهرا کاربران و فعالان با هشتگ‌های نظیر OpHotpocket# یا Operation HotPockets افراد را تشویق می‌کنند که به نزدیکی سفارت اکوادور در شهر لندن بروند و هر طور شده حتی با شیفت‌بندی از طریق هات‌اسپات، اینترنت در اختیار آسانژ بگذارند.

منبع: Motherboard

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سام

    کد همراه اول رو بزنه و اینترنت پر محدود نوتیا را از ایران بگیره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه