صفر تا صد، فقط ۵.۵ ثانیه؛ ویدیو آئودی A8 را ببینید

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

خب این بار حرف از سوپراسپرت زوندا و ماشین اسپرت لامبورگینی نیست. این بار با یک سدان خانوادگی شهری به نام آئودی A8 روبرو هستیم. ماشینی که از نظر ظاهر جزو جذاب‌ترین ماشین‌های بازار است، از نظر آپشن که چیزی برای مشتری کم نمی‌گذارد و از نظر شتاب‌گیری هم، بهتر است نظر شما را به این ویدیو هیجان‌انگیز جلب کنیم.

یک موتور ۶ سیلندر خورجینی با حجم ۳ لیتر، قلب‌ تپنده‌ی این آلمانی مغرور است. آئودی ادعا کرد که این پیشرانه‌ی توانمند قادر است حداکثر قدرت ۳۴۰ اسب‌بخار در دور ۵۰۰۰ RPM و ماگزیمیم گشتاور ۵۰۰ نیوتون‌متری در ۴۵۰۰ RPM تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (۱۵۵ مایل بر ساعت) محدود الکترونیکی شده است. نکته‌ی جالب اینجاست که این آلمانی مغرور می‌تواند جثه ۱۹۹۵ کیلوگرمی خود را حتی کم‌تر از ۵.۶ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. در ویدیویی که دیدید، این شتاب‌گیری حدود ۶.۶ ثانیه زمان‌ برد.

این مشخصات نمونه‌ی بنزینی آئودی A8 بود. پیشرانه‌ی دیزلی این خودرو با طراحی یکسان توان ۲۸۶ اسب‌بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون‌متری دارد. در ویدیو شاهد حضور همین مدل هستیم که راننده ظرف ۶.۶ ثانیه، اتومبیل را از وضعیت ساکن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رساند.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar 911

    توربو بودن پیشرانه بنزینی باید ذکر میشد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه