ظاهر جدید گوگل کروم در سالگرد ۱۰ سالگی این مرورگر

۱۳ شهریور ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گوگل کروم

سه روز پیش مرورگر گوگل کروم ده ساله شد و به همین مناسبت، نسخه‌ی جدید این مرورگر رابط کاربری و قابلیت‌های جدیدی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. در نسخه‌ی جدید شاهد مدور شدن تب‌ها و بخش‌های مختلف، رنگ‌های جدید و آیکون‌های به‌روز شده هستیم. این تغییرات محدود به به ظاهر نمانده و دیگر بخش‌های این مرورگر هم دستخوش تغییر شده است.

در این نسخه جدید، اطلاعات مختلفی مانند اخبار ورزشی، وضعیت آب و هوا و دیگر موارد، بعد از تایپ کلیدواژه‌های مربوط، مستقیما در نوار آدرس به نمایش در می‌آیند و حتی می‌توانید از نوار آدرس برای جستجو در بین تب‌های باز شده هم استفاده کنید. در همین زمینه باید به شکل و شمایل جدید تب‌ها هم اشاره کنیم که در این نسخه گوگل کروم ظاهر جذاب‌تری پیدا کرده‌اند.

گوگل همچنین در این نسخه‌ی جدید عملکرد Autofill را بهبود بخشیده و حالا در زمینه‌ی پر کردن جایگاه‌های مربوط به رمز عبور، آدرس‌ها و موارد این چنینی دقیق‌تر عمل می‌کند. علاوه بر این، ابزار مدیریت رمز عبور موجود در این مرورگر هنگام ایجاد اکانت، رمز عبورهای پیچیده‌ای را به کاربر پیشنهاد می‌دهد و بعد از ذخیره‌سازی آن‌ها در اکانت گوگل، کاربر مذکور در نسخه‌های دسکتاپ و موبایل این مرورگر می‌تواند به این رمز‌عبورها دسترسی داشته باشد.

این طراحی جدید برای نسخه‌های ویندوز و مک و iOS و اندروید عرضه شده است؛ به همین خاطر کاربران گوگل کروم در تمام پلتفرم‌ها می‌توانند از این قابلیت‌های جدید بهره‌مند شوند. البته باید خاطرنشان کنیم که در نسخه‌ی iOS نوار ابزار به بخش پایین رابط کاربری منتقل شده تا دسترسی به آن‌ها برای کاربران ساده‌تر شود.

هرچند در حال حاضر گوگل کروم برای شناسایی بدافزارها و سایت‌های مشکوک از یادگیری ماشینی بهره می‌برد، اما این شرکت به‌دنبال بهره‌گیری از هوش مصنوعی پیشرفته‌تر برای ارائه قابلیت‌های جذاب‌تر است. در همین زمینه، معاون ارشد بخش مدیریت محصول گوگل می‌گوید: «وقتی که ما ده سال پیش گوگل کروم را عرضه کردیم، مرورگر را به چشم پنجره‌ای به دنیای وب می‌دیدیم. یک دهه بعد، کاربران برای دسترسی به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تحت وب همچنان از مرورگرها استفاده می‌کند. حالا که گوگل کروم وارد دهه دوم زندگی خود شده، ما می‌خواهیم این پنجره را بزرگ‌تر کنیم، تا کاربران بتوانند موارد بیشتری مشاهده کنند و کارهای بیشتری انجام دهند.»

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar یونس ذکایی

    نمی‌دونم چرا اینقدر بین اندروید و iOS فرق میذاره!!

  2. Avatar هشنا

    چرا از فایرفاکس در UI کپی کاری کرده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه