کاربران هنوز آمادگی گوشی‌های فاقد پورت را ندارند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
گوشی

پورت‌ها به آهستگی در حال ترک گجت‌های ما هستند و در این میان، شرکت‌های میزو و ویوو گوشی هایی را معرفی کرده‌اند که چنین آینده‌ای را نشان می‌دهد. اما علی‌رغم اینکه این گوشی‌ها ظاهر جذابی دارند، کاربران هنوز آمادگی استفاده از گوشی ها (و لپ‌تاپ‌های) بدون پورت را ندارند.

گوشی میزو Zero فاقد پورت USB، درگاه سیم‌کارت، حفره‌های اسپیکر و حتی دکمه‌های فیزیکی است و در عوض از بدنه‌ی سرامیکی یک‌دستی بهره می‌برد. در پنل پشتی برآمدگی دوربین توجه را تا حدی جلب می‌کند و حفره‌های بسیار کوچک میکروفون در بخش‌های مختلف بدنه به‌صورت پراکنده قرار گرفته‌اند.

در عوض، شرکت میزو دکمه‌های لمسی، پشتیبانی از eSIM، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و شارژ بی‌سیم ۱۸ واتی را جایگزین مشخصه‌های سنتی کرده است. مورد آخر یک ویژگی بسیار مهم محسوب می شود زیرا بسیاری از شارژهای سیمی هم چنین سرعتی را ارائه می‌دهند. همچنین باید خاطرنشان کنیم که نمایشگر زیبای این گوشی به‌عنوان اسپیکر هم انجام وظیفه می‌کند.

در همین حین، گوشی مفهومی ویوو Apex 2019 با یکپارچه کردن دوربین‌های اصلی با بدنه و حذف دوربین سلفی، این رویکرد را یک گام جلوتر برده است. در ضمن نباید مشخصه‌های سخت‌افزاری این گوشی را از قلم بیندازیم که از بین آن‌ها می‌توانیم به بهره‌گیری از ۱۲ گیگابایت حافظه رم، اسنپدراگون ۸۵۵ و مودم ۵G کوالکام X50 اشاره کنیم.

به گفته‌ی شرکت ویوو، حسگر اثر انگشت این گوشی تمام وسعت نمایشگر را پوشش می‌دهد و برای شارژ و انتقال اطلاعات هم این شرکت کانکتور مغناطیسی تحت عنوان MagPort در پنل پشتی این گوشی تعبیه کرده است. اگرچه این مشخصه باعث شده گوشی مذکور یک گوشی کاملا بدون پورت نباشد، اما احتمالا این قابلیت در بین طرفداران پورت‌های MagSafe در مک‌بوک‌های قدیمی، مورد توجه زیادی قرار می‌گیرد.

اگرچه روزبه‌روز به دنیای کاملا بی‌سیم نزدیک‌تر می‌شویم و ارتباط بسیاری از گجت‌ها با یکدیگر از طریق فناوری بی‌سیم است، اما در دنیای امروز، استفاده از یک گجت فاقد هرگونه پورت منطقی به‌نظر نمی‌رسد. مهم‌ترین مشکل گجت‌های فاقد پورت، مربوط به شارژ کردن آن‌ها است. با وجود اینکه اخیرا پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌ی سرعت شارژ بی‌سیم به دست آمده، اما هنوز هم بسیاری از کاربران از این فناوری به‌عنوان گزینه ثانویه استفاده می‌کنند و انتخاب اول بسیاری از آن‌ها، همچنان بهره‌گیری از شارژ سیمی است. یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات شارژ بی‌سیم این است که اگر حین شارژ مثلا می‌خواهید فیلمی تماشا کنید، یا ایمیل‌های خود را چک کنید، طی فرایند شارژ بی‌سیم در بهترین حالت ممکن، به‌سختی می‌توانید چنین کارهایی را انجام دهید.

هم میزو Zero و هم ویوو Apex 2019، از طریق فناوری لرزش نمایشگر موفق به حذف اسپیکر مکالمه شده‌اند. اگرچه این فناوری سابقه‌ی چند ساله دارد ولی کیفیت صدای آن در بهترین حالت متوسط است و هنوز به حد مطلب نرسیده. علاوه بر این، حذف اسپیکر اصلی بدین معناست که کاربران بدون استفاده از هدفون‌های بلوتوثی نمی‌توانند آهنگ یا صدای فیلم و ویدیو را گوش بدهند. در رابطه با سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) هم، هنوز بسیاری از اپراتورهای مخابراتی در سرتاسرجهان به‌طور گسترده از این مشخصه پشتیبانی نمی‌کنند و در این زمینه دست کاربران چندان باز نیست.

اما تمام این موارد به این معنا نیست که گوشی های فاقد پورت اهمیتی ندارند. این گجت‌ها، بخش مهمی از آینده بدون سیم محسوب می‌شوند و ما را به چنین آینده‌ای نزدیک‌تر می‌کنند. زیرا به‌لطف نوآوری‌های چنین شرکت‌هایی، ما بهتر از قبل می‌توانیم به ضعف‌های این‌گونه گجت‌ها آگاهی پیدا کنیم و قادر به ارائه راهکار برای حل و فصل مشکلات آن‌ها خواهیم بود.

با وجود اینکه گوشی‌های میزو Zero و ویوو Apex 2019 بی‌نقص نیستند، اما این پتانسیل را دارند که مورد توجه کاربران زیادی قرار بگیرند و به زندگی روزمره آن‌ها راه پیدا کنند. و همین موضوع، یک یادآوری فوق‌العاده برای باریک‌تر شدن مرز بین رویا و واقعیت دنیای بی‌سیم است.

بیشتر بخوانید: بهترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند که در سال ۲۰۱۹ همه‌گیر می‌شوند

منبع: Gizmodo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه