گوشی مفهومی ویوو Apex 2019 با حسگر اثر انگشت تمام صفحه معرفی شد

۴ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
ویوو Apex 2019

از چند هفته قبل تبلیغات مربوط به گوشی مفهومی ویوو Apex 2019 آغاز شد و بالاخره ویوو این گوشی نوآورانه را معرفی کرد. اولین چیزی که در مورد این گوشی توجهات را جلب می‌کند، طراحی تمام شیشه‌ای آن است. همانند گوشی شیائومی می میکس که از طراحی تمام سرامیک بهره می‌برد، بدنه این گوشی هم تماما شیشه‌ای و فاقد فریم فلزی است. همچنین این گوشی از دکمه‌های فلزی بهره نمی‌برد و در عوض از دکمه‌های لمسی استفاده می‌کند.

ویوو Apex 2019 فاقد اسپیکر سنتی است و برای این کار از نمایشگر و پنل پشتی شیشه‌ای استفاده می‌کند. با وجود اینکه این گوشی مفهومی از ویژگی‌های نوآوانه‌ی زیادی بهره می‌برد، اما شاید یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ارائه حسگر اثر انگشت تمام صفحه است. به لطف این تکنولوژی، تمام نمایشگر می‌تواند به‌عنوان حسگر اثر انگشت انجام وظیفه کند. در ضمن این حسگر به‌صورت همزمان از دو انگشت پشتیبانی می‌کند.

ویوو Apex 2019

از آنجایی که این گوشی هیچ حفره‌ای ندارد، سوالی که پیش می‌آید این است که پس چطور می‌توان آن را شارژ کرد. ویوو برای این موضوع رویکرد متفاوتی نسبت به گوشی میزو Zero اتخاذ کرده است. به جای بهره‌گیری از فناوری شارژ بی‌سیم، ویوو Apex 2019 پین‌های مغناطیسی در پنل پشتی تعبیه کرده که برای شارژ و انتقال اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویوو Apex 2019

اندازه نمایشگر AMOLED این گوشی ۶.۳۹ اینچ است و از رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ بهره می‌برد. قلب تپنده این گوشی تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ است و در کنار آن ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد. در ضمن باید خاطرنشان کنیم این گوشی از اینترنت ۵G هم پشتیبانی می‌کند و ویوو برای کنترل گرمای تولیدی قطعات مربوط به این تکنولوژی، از ترکیب گرافیت چندلایه و سیستم خنک‌کننده مایع استفاده کرده است.

دوربین‌های اصلی هم از سنسورهای ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برند و ویوو اشاره‌ای به دوربین سلفی نکرده ولی به نظر می‌رسد باید انتظار بهره‌گیری از دوربین سلفی پریسکوپی داشته باشیم. علاوه بر این موضوع، ویوو در رابطه با ظرفیت باتری این گوشی و نسخه سیستم‌عامل آن هم اطلاع‌رسانی نکرده است.

ویوو Apex 2019

همانطور که گفتیم این یک گوشی مفهومی است و ویوو فقط تعداد اندکی از آن‌ها را ساخته و قرار نیست روانه‌ی بازار شود. سال گذشته هم این شرکت از گوشی مفهومی Apex رونمایی کرد که مدتی بعد، برخی از تکنولوژی‌های آن در گوشی ویوو Nex مورد استفاده قرار گرفت. احتمالا در مورد این گوشی هم چنین رویکردی تکرار می‌شود و برخی از تکنولوژی‌های آن در یک گوشی تجاری تعبیه خواهد شد.

ویوو وعده داده این گوشی مفهومی را در نمایشگاه MWC 2019 در دسترس علاقمندان قرار می‌دهد و احتمالا در این نمایشگاه جزئیات بیشتری در مورد این گجت نوآورانه مطرح می‌شود.

منبع: GizmoChina

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه