عرضه‌ی پهپاد گوپرو تا زمستان به تاخیر افتاد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دوربین‌های گوپرو از گذشته موردتوجه صنعت پهپاد بوده است. این دوربین‌ها به‌خاطر اندازه‌ی کوچک و وزن سبک برای استفاده در پهپادها ایده‌آل هستند. اما همان‌ طور که احتمالا شنیده‌اید گوپرو تصمیم گرفته به‌صورت مستقیم اقدام به ساخت پهپاد (و نه تنها دوربین آن) کند. سال گذشته این شرکت اعلام کرد اوایل تابستان امسال پهپادی را با نام Karma به بازار عرضه خواهد کرد اما خبر جدید این است که گوپرو اعلام کرده تا تعطیلات زمستانی نمی‌تواند پهپادش را عرضه کند.

همچنین گوپرو درآمد سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ خود را اعلام کرد که جزییات آن هم چندان خوشایند نیست. درآمد این شرکت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود ۴۹.۵ درصد سقوط کرده است. مقایسه‌ی درآمد این دو دوره نمایانگر ۱۲۱ میلیون دلار ضرر است که درمقابل سود ۲۲ میلیونی در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ قرار می‌گیرد.

با توجه به وضعیت اقتصادی شرکت، پهپادها در حکم یک شانس جدید برای گوپرو هستند.

این اخبار بعد از گذراندن یک سال ناامیدکننده برای گوپرو منتشر می‌شوند. با این‌که این شرکت در سال ۲۰۱۵ بیش‌ترین فروش را نسبت به همیشه داشته (فروش ۶.۶ میلیون دستگاه دوربین)، در سه‌ماه آخر این سال دوره‌ی سختی را پشت سر گذاشت. در این دوره گوپرو ۲۰۰ میلیون دلار ضرر کرد. داستان از این قرار است که اوایل سال گذشته گوپرو دوربین Hero 4 Session را معرفی کرد. این اولین بار بود که یکی از دوربین‌های این شرکت از نو طراحی شده و تغییرات قابل توجهی درآن اعمال می‌شد. اما فروش کم این دوربین، گوپرو را وادار کرد تا اواخر سال قیمت آن را تا نصف کاهش دهد.

در همین دوره دوربین‌های ارزان‌تری هم از سوی گوپرو عرضه شدند که البته تولید آنها در حال حاضر متوقف شده است. این موضوع برای این گوپرو ۵۷ میلیون دلار خسارت به‌دنبال داشت.

به‌این‌ترتیب پهپادها در حکم یک شانس جدید برای گوپرو هستند. باید دید گوپرو با این شانس چه می‌کند. در کنار پهپاد دوربین‌های ۳۶۰درجه هم می‌توانند به گوپرو کمک کنند. گوپرو به‌تازگی اقدام به تولید این دوربین‌ها کرده و احتمالا به‌زودی اخبار مفصل‌تری درباره‌ی آن‌ها خواهیم شنید.

منابع: Ubergizmo , The Verge , Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه