عرضه بازی‌های Xbox برای PC استقبال مخاطبان از کنسول را کم می‌کند؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

این خبرکه مایکروسافت قصد دارد برنامه جدیدی برای یک‌پارچه کردن کنسول و کامپیوتر شخصی به نام Xbox Play Anywhere را پیش ببرد لزوما برای همه خوشایند نبوده است. بعضی‌ها معتقدند از بین بردن ویژگی‌های انحصاری کنسول دقیقا به معنای از بین بردن آن‌ها است و برخی هم معتقد بودند این اقدام به معنای عقب نشینی مایکروسافت از دنیای کنسول‌ها است.

اما «آلبرت پنلو» (Albert Penello) از مدیران بخش ایکس‌باکس مایکروسافت اینطور فکر نمی‌کند. او معتقد است وجود یک بازی برای دو پلتفرم مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند و افراد زیادی نیستند که به دلیل عرضه یک بازی برای دو پلتفرم قید خرید آن را بزنند.

پنلو معتقد است امروزه افراد بازی‌ها را روی هر دستگاهی که در اختیار داشته باشند بازی می‌کنند. با موبایل‌شان در طی فرایندهای روزمره زندگی با کنسول‌شان پای تلویزیون‌های بزرگ و وقتی هم به نظرشان وجود ماوس و کیبورد گزینه بهتری برسد می‌روند سراغ کامپیوترهای شخصی‌شان می‌روند.

به این شکل عرضه بازی‌های کنسول برای کامپیوتر به این معنی نیست که استقبال مخاطب از کنسول کم شود بلکه صرفا از این طریق به دایره‌ وسیع‌تری از افراد امکان بازی کردن برخی عنوان‌هایی که پیشتر به شکل انحصاری عرضه می‌شدند داده می‌شود.

بنابراین به شکل خلاصه باید گفت که مسئولین مایکروسافت معتقدند انحصاری بودن عنوان‌ها باعث جذب مخاطب نشده و از بین بردن این انحصار هم باعث ریزش مخاطب نخواهد شد.

براساس این برنامه جدید، بازی‌های Gears Of War 4 ،Forza Horizon 3 و Halo Wars 2 هم برای ایکس‌باکس و هم برای کامپیوتر شخصی عرضه خواهند شد.

منبع: GameSpot


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Nima.d

    کسای ک باpc بازی میکنن
    یا
    کسای ک با xbox و ps بازی میکنن
    به دستگاه خودشون عادت دارن و خوده من هرگز نمیخوام god of war رو روی pc بازی کنم
    البته شاید خیلی ها از دستگاه بازی راضی نباشن و بخوان ک بازی مورد علاقشونرو روی کامپیوترشون بازی کنند
    بر خلاف لباس مسخره ایکس باکس اینکاره مایکروسافت جالب بود

  2. Avatar مهدی

    خبر خیلی خوبی بود برای کسانی که قدرت خرید بازیهای اورجینال رو نداشته باشند به خصوص بازهای انحصاری از این به بعد می تونن این بازیهارو رو pc بازی کنند

  3. Avatar مسافر

    ایول به مایکروسافت

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه