Vuzix کاری که گوگل در آن شکست خورد را کامل کرد

۲۴ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در طول چند سال گذشته تلفن‌های همراه هوشمند به عنوان اصلی‌ترین گجت‌ همراه مردم دنیا شناخته شدند. تقریبا همه‌‌ی ما با این وسیله کارهای روزانه‌ی خودمان را انجام می‌دهیم. همین موضوع باعث شده که تکنولوژی‌های جدیدتر هم بر مبنای تلفن‌های همراه هوشمند ساخته شوند. به طور مثال می‌توانیم به تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و هدست‌های آن اشاره کنیم که با موبایل کار می‌کنند. حالا به نظر می‌رسد که علاقه‌ی شدیدی هم به ساخت عینک‌های هوشمند به وجود آمده است. عینک هم در اکثر مواقع به عنوان وسیله‌ای به حساب می‌آید که همراه مردم قرار دارد. پس اصلا دور از ذهن نبود که عینک هوشمند یا عینک مناسب برای مضامین واقعیت مجازی هم ساخته شود. حالا به نظر می‌رسد که شرکت Vuzix قصد دارد عینکی با نام Vuzix Blade 3000 را راهی بازار کند. یک عینک آفتابی هوشمند که قرار است در CES 2017 خبرهای بیشتری از آن بشنویم.

1-blade-3000-sunglasses

این عینک از دو صفحه نمایش شفاف تشکیل شده که می‌تواند رابط کاربری خاصی را پیش روی کاربران قرار دهد. این رابط کاربری کلی اطلاعات مختلف را به نمایش در می‌آورد. شرکت Vuzix می‌گوید که عملکرد این عینک هوشمند مانند ساعت‌های هوشمند خواهد بود. عملکرد این عینک هوشمند هم مانند Google Glass خواهد بود و می‌تواند از دنیای واقعی اطلاعات بیشتری به مردم بدهد. یک دوربین HD روی این محصول دیده می‌شود که می‌تواند حرکت سر افراد را تشخیص دهد و محیط اطراف را هم می‌بیند. همچنین گفته شده که با این عینک می‌توان تماس تلفنی هم گرفت. شرکت Vuzix گفته که از Cobra II Engine استفاده کرده تا کاربران بتوانند با این عینک و اتصال آن به گوشی تماس تلفنی برقرار کنند.

هنوز درباره‌ی قیمت و تاریخ عرضه‌ی آن چیزی گفته نشده؛ اما به نظر می‌رسد که با محصول ارزان قیمتی سر و کار نخواهیم داشت. این عینک هوشمند با سیستم عامل اندروید کار می‌کند و سازندگان گفته‌اند که می‌توان از آن روی گوشی‌های اندرویدی و iOS استفاده کرد.

خوشبختانه چیزی تا نمایشگاه CES 2017 باقی نمانده و به‌زودی اطلاعات بیشتری از این محصول منتشر می‌شود.

منبع: slashgear

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. میلان

    خیلی باحاله منم این یکی رو میخرم

  2. Space Time

    Oh My God من این یکی رو میخوام

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه