فالکون ۹ شرکت Space X فردا ۵ صبح پرتاب می‌شود

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت SpaceX زمان دقیق پرتاب موشک‌اش را مشخص کرده است. شش ماهی بود که این شرکت از پرتاب موشک جدیدی سر باز زده بود؛ با این حال مسوولان SpaceX گفته‌اند که می‌خواهند موشک «فالکون ۹» را دوشنبه شب به وقت امریکا از ایستگاه Cape Canaveral در ایالت فلوریدا پرتاب کنند. زمان دقیق پرتاب فالکون ۹ به وقت تهران، ۰۵:۰۳ صبح روز سه‌شنبه یعنی فردا خواهد بود.

شرکت SpaceX موشک فالکون ۹ را با تکنولوژی‌های جدیدی ارتقا داده است.

موشک فالکون ۹ شرکت SpaceX در خرداد ماه امسال پرتابی ناموفق داشت و منفجر شد. این شرکت فضایی می‌خواهد این بار نه تنها موشک فالکون ۹ را به فضا پرتاب کند، بلکه پیشران آن را هم به زمین بنشاند.

قرار بود یکشنبه بعد از ظهر موشک را پرتاب کنند، اما «ایلان ماسک»، مدیر عامل شرکت SpaceX چند ساعت پیش از پرتاب در توییترش نوشت که پرتاب را ۲۴ ساعت به عقب خواهند انداخت.

فالکون ۹ قرار است ۱۱ ماهواره‌ی شرکت Orbcomm را در مدار زمین قرار دهد. با این حال، بخش جالب این پرتاب، اولین مرحله‌ی آن است؛ یعنی بخشی که قرار است قسمت بزرگی از بدنه‌ی موشک (بخش حامل سوخت و موتور) جدا شود و روی زمین فرود آید.

شرکت SpaceX موشک فالکون ۹ را با تکنولوژی‌های جدیدی ارتقا داده است. مدل جدید موشک ظاهری متفاوت دارد و موتور آن هم ارتقا یافته است.

پرتاب موفقیت آمیز موشک فالکون ۹، برای شرکت SpaceX اهمیت زیادی دارد. مخصوصا که شرکت فضایی که «جف بزوس»، مدیر عامل آمازون دارد، اخیرا توانست موشکی را پرتاب و پیشران آن را با موفقیت فرود بیاورد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. farid

    امیدوارم ایلان ماسک بتونه شاخ اون کچل رو بشکونه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه